PRESLATKO I HUMANITARNO

Sugar Ants - životinjski dobre majice, tenisice, čarape i torbe

Zvonimir Šarić

Zvonimir Šarić

Izvor: Pixsell / Autor: Davor Javorovic/PIXSELL

Projekt hrvatskog brenda 'Sugar Ants' vrijedan je pažnje i svake pohvale. Kroz svoje kolekcije vrijedni i kreativni tim na čelu s osnivačem Zvonimirom Šarićem brzo je stekao simpatije među publikom streetwear odjeće i ljubiteljima životinja. Mladi kreativci iz Vinkovaca dokazali su da da poduzetništvo itekako može fukcionirati u Hrvatskoj uz puno rada i dobre ideje

Sugar Ants je hvale vrijedan, nesvakidašnji i unikatni hrvatski brand streetwear odjeće. Na njihovim 100% pamučnim majicama i ostalim proizvodima pronalazimo koale koje igraju poker, bezdlaku mačku koja puši, morske pse koji jedu pizzu ili čimpanzu koje osvajaju na prvi pogled. Brend posebnu pozornost stavlja na ekološke probleme i promicanje osobnih sloboda te s motivima šalje snažne poruke. Isfurale su ga poznate hrvatske modne blogerice, cure u Francuskoj, Irskoj, Austriji. Sugar Ants je napravio odličnu priču koja će se daleko čuti, a pokrenuo ju je mladi Zvonimir Šarić s kojim smo razgovarali.

Dok iz Slavonije dolaze samo loše vijesti o iseljavanju, nezaposlenosti i mukotrpnoj borbi za boljim sutra, vi gradite modnu priču koja oduševljava cijelu Hrvatsku. Kako je počela vaša priča i tko se sve krije iza nje?

Tako je, ovdje situacija nije bajna i više je demotivirajuća za mlade poduzetnike koji su okruženi depresijom iseljavanja i lošom gospodarskom situacijom. No usprkos tomu evo nas, nedavno smo proslavili drugi rođendan i ponosni smo da naš posao vodimo baš u Vinkovcima, gradu s toliko potencijala i još više kreativnih ljudi. Naša priča počela je sasvim slučajno kao i sve zanimljive priče. Jednom davno, dok sam lutao bespućima interneta u potrazi za tetovažom, vidio sam nekoliko geometriziranih životinja koje su ljudi iscrtavali po svojim tijelima. Kockice su se počele slagati same od sebe i danas sam osnivač brenda čija je misija usmjerena na educiranje ljudi o životinjskim pravima, ekologiji i problemima današnjice. Nastojimo ljudima predstaviti potpuno novu dimenziju mode. Vesele i kvalitetne odjevne predmete s porukom i etiketom hrvatske proizvodnje. Uz mene koji sam osnivač brenda na projektima radi još nekolicina ljudi.Sve naše motive dizajnira mlada dizajnerica Melani Grabar iz Rijeke, a usko surađujemo i s perspektivnom modnom fotografkinjom Luanom Muškić iz Vinkovaca koja potpisuje skoro sve naše kampanje kroz svoju kreativnu viziju.

Kako ste izabrali ime brenda?

Ovo je jako zanimljivo pitanje. Oko toga su se koplja lomila danima i valjda smo isprobali ime svake životinje koja postoji na svijetu i u enciklopediji. Onda su se jednog dana iskristalizirali 'šećerni mravi' kao vrsta kukaca koja prskosi, radi zajedno, bodri članove iz svog mravinjaka, svima daje šansu i svrhu i ništa joj ne može stati na put. Odmah smo znali da je to ime po kojem će nas pamtiti.

Kako izgleda cijeli proces printanja na tkaninu? Koliko je on kompliciran?

Većina apliciranje printeva na tkaninu provodi se putem tehnike sitotiska s kojom smo jako zadovoljni i mi, ali i naši kupci zbog kvalitete i postojanosti koju zadržava na odjeći.

  • +10
  • +7

Sugar Ants

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Luana Muškić

Tko je zadužen za printeve koje imate u svojoj ponudi? Crtaju li se oni ručno? Koji je postupak?

Za printeve odnosno motive zadužena je mlada dizajnerica Melani Grabar iz Rijeke koja ih sve crta prvo na papiru kao male skice, a zatim ih prenosi u posebni program na laptopu gdje finalizira cijelu priču. Melani savršeno razumije stil kojim se vodimo, a to je čisti minimalizam i što jednostavniji motivi bez puno detalja.

Izradili ste prve tenisice na svijetu koje pozivaju na udomljavanje životinja i čijim nošenjem se educira i pomaže napuštenim životinjama. Što vas je potaknulo na to?

Jako smo ponosni na ovaj projekt. Ovo su prve tenisice na svijetu koje pozivaju na nešto toliko edukativno i humano, a dolaze iz Vinkovaca iz Hrvatske. Ova priča osvojila je medije diljem regije, ali i naše vjerne kupce koji su objeručke podržali ovu ideju. Određeni iznos od prodaje donirali smo osječkom Azilu i Udruzi Rocco iz Vinkovaca koje brinu o napuštenim životinjama. Situacija u Slavoniji je katastrofalna i za životinje. Ulice su pune napuštenih i bolesnih pasa i mačaka, a ljudima je sve manje stalo. Svakodnevno vidimo brojne apele za udomljavanje posebice u ove ljetne dane. Odlučili smo proizvesti tri para Startas tenisica u suradnji s Borovom na čijem je ulošku pisala edukativna poruka oko udomljavanja životinja. Svaki put kada bi neka osoba išla obući tenisice vidjela bi našu poruku i bar malo se zamislila nad situacijom koja vlada u Hrvatskoj po pitanju te teme. Jako smo zadovoljni jer su reakcije ljudi bile i više nego dobre, a mi smo svoj donacijski krug nastavili s novim proizvodom.

U zadnjoj kapmanji je višenamjenski ruksak u kojoj su sudjelovale žene od 80, 24 i 8 godina. Što ste time htjeli poručiti?

Tim potezom smo htjeli pokazati modnoj industriji da mi prestajemo slijepo slijediti njezina pravila. Zašto bi u svakoj kampanji bili savršeno izglancani modeli od 15 do 22 godine. Zašto bi jedan odjevni predmet imao dobne granice? Naš 'Ruksak za sve' u kampanji su nosile žene od 80, 24 i 8 godina i jako smo ponosni na cjelokupnu priču. Nismo skrivali ni bore ni mladost, nismo uljepšavali, samo smo slavili žensku ljepotu kroz tri generacije i pokazali da je naš ruksak krojen za sve ljude bez obzira na godine i ostale podjele. Iz tog razloga mačkasti ruksak je i postao toliki hit jer smo prvu kolekciju rasprodali u roku od tjedan dana, a upravo smo izdali i drugu. Određeni iznos od prodaje donirat ćemo Udruzi Devet Života iz Osijeka koja se godinama brine o napuštenim macama grada Osijeka i okolice.

Tko su vaši najčešći klijenti i jeste li zadovoljni reakcijom kupaca?

U ovome poslu naučili smo jedno pravilo , a to je da pravila nema koliko god to zvučalo isklišeizirano. Naši kupci su različitih dobnih skupina, odjevnih stilova te zanimanja, a sve ih spaja jedan mali brend i ljubav prema životinjama. Jako smo ponosni na reakcije kada kupci dobiju svoj proizvod. Oduševljenje kreće s našom 'šećernom kutijom' u kojoj šaljemo sve naše proizvode, zatim s popratnim iznenađenjima s kojima volimo uveseliti svakog kupca. Na kraju nam se uvijek jave i pohvale kvalitetu pamuka ili tenisica.

Zvonimir Šarić je osnivač brenda Sugar Ants

Zvonimir Šarić je osnivač brenda Sugar Ants

Izvor: Pixsell / Autor: Marko Mrkonjic/PIXSELL

Gdje se sve mogu pronaći 'komadi' Sugar Ants?

'Sugar Ants proizvode možete pronaći i jednostavno naručiti putem naše Facebook stranice, Instagram profila ili javljanjem na mail: info@sugar-ants.com. Uskoro planiramo u pogon pustiti i našu web stranicu.

Kako vidite trenutnu situaciju na tržištu s malim proizvođačima kao što ste vi i koliko se teško 'probiti' budući da ste 'na kraju' Slavonije?

Situacija je jako teška. Za male proizvođače/brendove nema baš puno razumijevanja dok su još na samim počecima. Postoji zid koji morate probit kod javnosti i kod medija te se dokazati uz hrpu nepotrebnih doprinosa koji vas guše kao mikro brend. Problem je što i ljudi često znaju ići s predrasudama oko cijene jer ne razumiju činjenicu da mali brendovi nemaju pristup masovnoj proizvodnji kao etablirani street brendovi koji na tisuće komada odjevnih predmeta proizvode u zemljama Trećeg svijeta i tako uspiju imati nižu cijenu, manje kvalitetan i originalan proizvod.

Majice kratkih rukava, majice dugih rukava, tenisice i čarape, ruksaci. Što vam je još u planu napraviti?

Kod nas se uvijek priča o nekim novim planovima i idejama. Atmosfera je i više nego radna. Možemo samo natuknuti da nam je velika želja imati i dječju kolekciju s našim životinjskim motivima.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!