NEPOPULARNI MALIŠA

Samo osam posto Njujorčana bi opet kupilo Smart

23.08.2010 u 15:22

Bionic
Reading

Amerikanci nisu ljubitelji malenih automobila, a kad kažemo 'maleni', mislimo na vozila u segmentu C, u nas poznatijem i kao Golf-klasa. Tim nas je više iznenadilo kad je Daimler prije tri godine najavio probijanje na tržište SAD-a svojim najmanjim modelom – ultrakompaktnim Smart fortwoom – koji dimenzijama ne spada ni u segment B

Njemačka računica temeljila se na sve višim cijenama naftnih derivata, kao i sve većoj naklonjenosti ciljane publike s one strane Atlantika vozilima s niskom emisijom CO2. Samo u 2008. Smart je prodao 24.600 automobila, no već iduće godine prodaja je pala za čak 60 posto na 14.600 automobila, a sve je izglednije da se trend pada neće značajnije promijeniti ni u bližoj budućnosti jer je istraživanje CNW Marketing Researcha pokazalo da bi samo 8,1 posto kupaca Smarta fortwo u New Yorku ponovno kupilo ovaj automobil.

Situacija za majušni Smart nešto je bolja u San Franciscu gdje je 19,8 posto kupaca reklo da bi ga opet kupili. No, slaba je to utjeha za Daimler kad se u obzir uzme da bi sljedeći najomraženiji model na američkoj listi, Chrysler Sebring, ponovno kupilo čak 37 posto kupaca!

Amerikanci najveće probleme ne vide u Fortwoovim kompaktnim dimenzijama, već računalno upravljanoj poluautomatskoj mjenjačkoj kutiji koja zahtijeva ručnu izmjenu brzina te, tvrde, ne pruža glatke izmjene prijenosa.

Premda u Smartu nemaju namjeru u bližoj budućnosti mijenjati Fortwoov mjenjač, Amerikance možda obraduje dolazak potpuno električnog modela kojeg ne bi trebali moriti isti problemi.