L. A. AUTOSHOW 2009.

Salon u Los Angelesu kao uvertira u bolju 2010.

04.12.2009 u 12:24

Bionic
Reading

Ondje gdje je podbacio detroitski salon automobila početkom prošle godine, losanđeleski je briljirao. L. A. Auto Show ima više superautomobilskih i sportskih izložaka nego ikad prije premda slovi kao jedan od ekološki orijentiranih salona

Od svih premijera najviše je ipak odjeknula ona američkog izdanja Fieste. Prva generacija ovog globalno popularnog vozila nudila se u SAD-u kratko vrijeme koncem sedamdesetih i početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća s nezapaženim rezultatima. Fiesta se vraća u SAD nakon što je ispitivanje javnog mnijenja pokazalo potražnju za manjim i štedljivijim vozilima. Američka Fiesta od europske se razlikuje u 40 posto dijelova, a početna cijena osnovnog modela s 1.6-litrenim benzincem i automatskim šesterostupanjskim mjenjačem u SAD-u prema aktualnom tečaju iznosit će nešto manje od 67.000 kuna.

Na isti potez odlučila se i Fordova sestrinska kompanija Mazda koja je za američko tržište lansirala 'dvojku'. Od ostalih modela koji su dostupni na europskom tržištu, Amerikanci su dobili i Chevrolet Cruze te Buick Regal koji je zapravo 'rebedžirana' Opel Insignia.

Ford je imao još jednu premijeru – novi Mustang, a Cadillac je pokazao atraktivni CTS Coupe koji će na američkom tržištu konkurirati BMW-ovoj seriji 3, Mercedesu CLK i Audiju A5. Ovaj automobil, premda su šanse male, voljeli bismo vidjeti i na europskim cestama. Zato ćemo sigurno vidjeti novu Hyundai Sonatu koja je nakon debija u Južnoj Koreji osvanula i na podiju u Los Angelesu. Hyundai je uz KIA-u jedan od rijetkih proizvođača koji praktički nije ni osjetio efekte recesije i krize u automobilskoj industriji.

Nakon svjetskih premijera u Frankfurtu, vicepremijeru u SAD-u imali su Mercedesov SLS AMG i Audi R8 Spyder, a Porsche je za L. A. premijerno pripremio svoj najlakši model u ponudi – Boxster Spyder. Sa 80-ak kilograma manje i snažnijim 3.4-litrenim bokserom sa 320 KS, Boxster Spyder se s ubrzanjem do stotke obračunava za samo 4,6 sekundi što ga čini jednim od žešćih modela u ponudi proizvođača iz Zuffenhausena. Puno interesa privukao je i Audijev električni koncept e-Tron koji je ekipa iz Ingolstadta za publiku u L. A.-u odlučila obojiti u narančasto. Američke medije zbunio je pak službeni podatak o momentnosti e-Tronova električnog pogona. Naime, Audi je na premijeri u Frankfurtu tvrdio da e-Tron raspolaže s čak 4.500 Nm okretnog momenta, a američki magazin Automobile tvrdi kako se ekipa s četiri prstena nije držala industrijskog standarda i da je ova veličina mjerena na radilici, a ne na kotačima. Novinari Automobile magazina vjeruju stoga da e-Tron ne razvija više od 340 Nm.

S obzirom na to da je L. A. Auto Show oduvijek slovio za ekološki salon, 'najzelenijim' automobilom, koliko to  može biti, proglašen je Audi A3 TDI koji je titulu najboljeg preuzeo od prošlogodišnjeg laureata Volkswagen Jette TDI. Najistaknutiji ekološki koncept, kao i dosad, bio je Chevroletov Volt, no mnogo prašine podigao je i Volkswagenov hibridni koncept Up! Lite koji pomoću 0.8-litrenog dvocilindričnog dizelaša i elektromotora četvero putnika prevozi uz potrošnju od svega 2,44 litre goriva na stotinu kilometara.

Salon automobila u Los Angelesu, s obzirom na količinu premijera, možda i nije najblještaviji salon po zapadnoeuropskim standardima, no zato pruža nadu za to da bi se, nakon prošlogodišnje suše u Detroitu, stvari početkom iduće godine mogle vratiti u normalu. Brojni proizvođači već su najavili svoj povratak u Cobo Arenu pa se nadamo da će NAIAS 2010. ponovno zablistati starim sjajem.