SAVJETUJU STRUČNJACI

Riješite se umora i iscrpljenosti

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 29.01.2013 08:49
  • Objavljeno 29.01.2013 u 08:49
krivnja umor

krivnja umor

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Uz nekoliko pametnih savjeta i male promjene, osjećat ćete se odmornije i poletnije. Svakako vrijedi pokušati

Većina ljudi danas je umorna, bezvoljna i iscrpljena. Tempo života sve 'jede', a malo tko ima vremena da se sustavno i ozbiljno pozabavi tim problemom. Zato su to učinili stručnjaci i donosimo vam njihove savjete koji će vam pomoći da vratite energiju u ovim hladnim zimskim danima.

Probudite se i pomirišite kavu
'Bez prikladne tekućine ujutro pada krvni tlak, usporava se protok kisika do mozga i osjećate se umorno', ističe Catherine Collins iz londonske bolnice St George’s Hospital. Idealno bi bilo da dan započnete čajem ili svježe cijeđenim sokom od voća i povrća, ali ako uživate u kavi - i to je dobro. Pomoći će vam u rastu tlaka i automatski ćete biti odmorniji i energičniji. Da učinak bude potpuniji, navečer prije spavanja nemojte konzumirati nikakav alkohol.

Priroda doista pomaže
Unatoč tomu što neki ljudi to ne žele čuti, prirodni pripravci i pravilna prehrana uistinu pomažu protiv umora i iscrpljenosti. Ginseng, quinoa, rhodiola kao i voće i povrće te cjelovite žitarice mogu vam puno pomoći, pa stoga nastojite da se redovito nađu u vašem jelovniku. 'Kada biste barem mjesec dana isprobali zdravu prehranu, uvidjeli biste se da se znatno bolje osjećate, kao preporođeni i bili bi puni energije', napominje stručnjak za biljke Dee Atkinson.

Popodnevno drijemanje je poželjno
Ako rano ustajete, a kasno liježete te između imate brojne obaveze, normalno je da se osjećate umorno i pospano. Tomu možete doskočiti popodnevnim drijemanjem koje će vam koristiti – obnovit će vaš organizam i osjećat ćete se znatno odmorniji, odnosno kao novi. No, obavezno morate pripaziti da ne spavate dulje od 30 minuta. Ako budete dulje spavali, nakon buđenja ćete se osjećati tromo i usporeno. Dakle, 30 minuta ili manje zlatno je pravilo popodnevnog spavanja.

Svjetlo je važno
Vrlo često izvor umora i iscrpljenosti, pa čak i blage depresije je nedostatak prirodnog svjetla. Ljudi ujutro odlaze na posao kada je još skoro mrak, a jednaka je situacija i kad se vraćaju doma. Što učiniti? Svakako iskoristite dane vikenda za šetnju na prirodnom svjetlu, a idealno je da to učinite u prirodi. Radnim danima tijekom pauze na poslu, umjesto u kafić ili kantinu, otiđite prošetati. Nakon samo dva tjedna, već ćete se znatno bolje osjećati – odmorniji i poletniji. Dobar dodatak će biti i to da se čuvate jakih umjetnih svjetala poput onih u trgovačkim centrima.

Opustite se
Najviše energije svakodnevno troši stres. Naravno, ne možemo ga u potpunosti izbjeći, ali možemo ublažiti njegove posljedice. Stručnjaci savjetuju redovitu meditaciju ili jednostavne vježbe opuštanja. Takve vježbe pridonose obnavljanju organizma, ali i psihe, pa se čovjek osjeća puno odmornije i ispunjenije nakon vrlo kratkog vremena prakticiranja neke od preporučenih tehnika.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!