Beauty industrija je u proteklom desetljeću doživjela ogroman bum. Zahvaljujući tome možemo birati između stotina brendova i milijun preparata koji nam nude pomoć za svaki estetski problem. Pa ipak, uz svu tu silnu ponudu, kao da nikada nije bilo teže pronaći pouzdane brendove iza čijih formulacija stoje ozbiljna znanstvena istraživanja i koji nude prave rezultate
Baš zato je Medik8 doživio tako silovit uspjeh. Iako nema ludo atraktivna pakiranja, niti se bazira na 'propovijedanjima' influencera, proizvodi su mu toliko moćni da su već u prvim godinama postojanja stigli u elitni krug najpoželjnijih beauty brendova.
Iza njega krije se obiteljska priča i želja za beskompromisnom izradom preparata koji ne žrtvuju kvalitetu proizvoda nauštrb privlačnog mirisa i lijepe teksture. Jasne formulacije, jednostavni sastojci i garantirani rezultati pokazali su se kao dobitna formula.
Iza svega stoje dva brata znanstvenika
Medik8 osnovao je 2009. britanski znanstvenik Elliot Isaacs. Nakon što je završio sveučilišni studij fiziologije i farmakologije, 1997.,četiri godine putovao je Azijom i malo-pomalo gradio viziju svog beauty brenda. Nit vodilja bio mu je uspjeh Anite Roddick, osnivačice The Body Shopa, izgrađen od nule i temeljen na etičnoj trgovini.
I on je želio isto, ali koristeći moć znanosti.
Kada se vratio iz Azije, duboko je zaronio u svijet njege kože i otkrio tržište zrelo za promjene. Prisjeća se: 'Vidio sam potrebu za brendom koji bi imao privlačnost za potrošače kao i postojeći luksuzni proizvodi, ali koji bi davao prioritet etici i održivosti bez žrtvovanja učinkovitosti.'
Uslijedile su godine napornog rada. Sate i sate provodio je u Britanskoj knjižnici čitajući sve dostupne i relevantne dermatološke časopise. Formulacije koje je smatrao dovoljno učinkovitima za svoj proizvod eksperimentalno je proizvodio u stražnjem dijelu očeve ljekarne nedaleko od Londona.
Revolucionarna filozofija CSA
I što je više eksperimenata provodio, to mu je jedno bilo jasno: uz sve dostupne sastojke, za zdravu kožu potrebna su nam samo tri. Vitamin C i krema za sunčanje naneseni ujutro te vitamin A (retinoidi) nanesen navečer. Tako je nastala filozofija CSA.
Upravo ona temelj je svega što proizvodi Medik8, a jednostavnost i učinkovitost koje je obilježavaju brendu su donijele svjetsku slavu.
Sve je krenulo lansiranjem prvog proizvoda 2009. godine - Retinola 3 TR. Jedinstvena formula bez vode riješila je uobičajene probleme stabilnosti i iritacije uzrokovane drugim retinoidima. Bio je to trenutni uspjeh, a kupci su čekali u redu da ga isprobaju.
Uslijedio je C-Tetra Luxe, prvi serum brenda s vitaminom C bez vode, a zatim i učinkovita krema za sunčanje sa SPF-om 30, teksture poput prekrasne hidratantne formule. Time je završen prvi režim CSA.
'U određenoj mjeri anti-age njega kože postala je pretjerano komplicirana. Zato filozofija CSA ostaje jednostavna i učinkovita: vitamin C i zaštitni faktor ujutro, vitamin A navečer, u kombinaciji s proizvodima koji se lako uklapaju u svakodnevnu rutinu', pojasnio je Isaacs i dodao kako djeluje ova formula:
'Naša misija je pomoći svima da postignu lijepu kožu za cijeli život. Vitamin C posvjetljuje, potiče proizvodnju kolagena i ujednačava ten. Krema sa zaštitnim faktorom štiti kožu od štetnih UV zraka, glavnog uzroka prijevremenog starenja. Vitamin A, osobito retinaldehid, djeluje brže i snažnije od tradicionalnog retinola, smanjujući bore i poboljšavajući teksturu kože.'
Jednostavno i učinkovito
Nije trebalo dugo čekati na procvat prodaje. Brend je počeo dobivati na popularnosti u industriji, a do 2011. prodavao se isključivo putem profesionalnih medicinskih spa centara i klinika.
Elliot je znao da mu je potreban stalni tim znanstvenika da bi njegove ideje i Medik8 podigao na višu razinu. Godine 2011. pozvao je brata i talentiranog kemičara Daniela Isaacsa da mu se pridruži kao glavni direktor za proizvode, zadužen za izgradnju kapaciteta za istraživanje, razvoj i proizvodnju, s ciljem da sve ostane unutar tvrtke.
'Nakon studija kemije na Sveučilištu u Leedsu počeo sam raditi kao stručnjak za formulaciju u Medik8-u. Moj brat Elliot, osnivač brenda, trebao je pomoć u rješavanju tehničkih izazova vezanih uz stabilizaciju vitamina C i A, pa sam mu se pridružio dok je Medik8 još bio u začetku. Rekao mi je: 'Ako si mislio da ti je studij bio težak, sad ćeš se morati pozabaviti stabilizacijom seruma s vitaminom C!' Sudjelovanje u razvoju i rastu brenda bilo je neprocjenjivo iskustvo', rekao je Daniel u intervjuu za The Industry i dodao:
'Inovacija je oduvijek bila u središtu mog rada i rasta Medik8-a. Volim razvijati svjetski priznate formulacije koje nas drže na vrhu istraživanja njege kože. Brinem se da naš tim znanstvenika i formulatora stvara najbolje moguće proizvode, pritom pazeći da ostanemo održivi i inovativni. Tijekom svoje karijere razvio sam više od 100 jedinstvenih formulacija, specijalizirajući se za retinoide (vitamin A), te izumio tri patenta vezana uz starenje kože i stabilnost formulacija.'
Strah od retinola
Iako je retinol najpoznatiji oblik vitamina A, njegovo korištenje može izazvati iritacije poput crvenila i ljuštenja kože. Medik8-ovi serumi optimizirani su za osjetljivu kožu zahvaljujući tehnologiji postupnog otpuštanja aktivnih sastojaka tijekom noći.
'Pristup 'počni polako' je ključan: preporučujemo niže koncentracije, kao što je Crystal Retinal 3, a iskusniji korisnici mogu početi nanositi Crystal Retinal 6. Serum se isprva koristi dva puta tjedno, zatim svaku drugu večer, i tek nakon toga svaku večer, čime se smanjuje rizik od iritacija', pojasnio je Daniel Isaacs.
Slavni Crystal Retinal
Uz opsežna istraživanja i eksperimentiranje, do 2018. nastali su novi proizvodi koji su nakon dugogodišnjeg usavršavanja u potpunosti razoružali ljubiteljice kozmetike. Prva svjetska zvijezda bio je Crystal Retinal, dermatološki serum za lice koji je 2023. i 2024. proglašen najboljim u svojoj kategoriji u Velikoj Britaniji.
O kolikoj uspješnosti i garanciji rezultata se radi, dovoljno govori podatak da je Crystal Retinal nagrađen globalnim patentom za stabilizaciju vitamina A, retinaldehida.
Medik8 koriste i slavne ljepotice
Serum Crystal Retinal nije osvojio samo struku, već je i ormariće slavnih ljepotica. Hailey Bieber i Rosie Huntington-Whiteley svoj blistavi ten navodno duguju upravo ovom i drugim proizvodim brenda Medik8.
'Jedan od razloga zbog kojih je Medik8 postao toliko popularan je to što ga ikone generacije Z, poput Hailey Bieber i Rosie Huntington-Whiteley, otvoreno preporučuju, a njihovi brojni pratitelji spremno kupuju sve što one podrže', objasnila je Ridah Syed, viša medicinska estetičarka u londonskoj klinici Skinfluencer, za Metro.
Osim podrške slavnih, Syed ističe jednostavnost brenda. Za razliku od popularnih trendova poput skin floodinga ili slojevite rutine K-beauty, Medik8 nudi jednostavan, klinički pristup njezi kože uz slogan: vitamin C ujutro, vitamin A navečer.
Inovacije i garantirani rezultati
Iako se uz njega često spominje izraz medicinska kozmetika, Medik8 opisuje se kao 'profesionalni' brend. Počeli su s prodajom isključivo u medicinskim spa centrima, ordinacijama i dermatološkim klinikama, no danas su njihovi proizvodi dostupni široj javnosti, među ostalim i u brojnim popularnim trgovinama.
I upravo se Crystal Retinal 1 smatra pravim herojem brenda. Formuliran je s 0,01 posto stabiliziranog retinala, snažnog derivata vitamina A, uz dodatak hijaluronske kiseline, glicerina i vitamina E za dubinsku hidrataciju kože.
Ovaj serum namijenjen je za noćnu upotrebu, a obećava smanjenje sitnih bora i učvršćivanje kože dok spavate.
Korisnici su puni pohvala za njegovu učinkovitost. Jedna od recenzija na službenoj stranici brenda kaže: 'Isprva nisam bila sigurna jer se serum nije glatko nanosio, ali sada ga obožavam. Na trećoj sam bočici. Koristim Crystal Retinal 1 jer nije prejak i odgovara mi za gotovo svaku večer. Mislim da mi koža sada ima divan sjaj. Preporučujem.'
Minimalizam je ključ
Pakiranja svih proizvoda ovog brenda vrlo su jednostavna i nenametljiva. Daniel Isaacs objasnio je da iza toga stoji jasna namjera odražavanja temeljnih vrijednosti kompanije.
'Minimalizam je ključ. Premda formule sadrže iznimno složene sastojke, proizvodi su jednostavni za korištenje, a to odražava i dizajn ambalaže.'
Mnogi ističu da su primijetili smanjenje bora i suženje pora, a neki su čak komentirali da im je ten postao vidljivo ujednačeniji i mlađi, i to nakon mjesec dana upotrebe. Drugi su dodali da su brzo vidjeli rezultate, ne samo što se tiče bora, već i općeg izgleda kože.
No ovaj serum nije jedina inovacija uspješne braće Isaacs.
Samo dvije godine kasnije stigle su nove te su stekle masovnu popularnost. Od Advanced Night Restore, noćne kreme bogate ceramidima za učvršćivanje i popunjavanje kože (70 eura/30ml), do Liquid Peptides, seruma s 30 posto multipeptida za rješavanje tvrdokornih bora - linija nastala 2020. sadrži proizvode koji su stekli status kulta.
Uvijek ekološki osviješteni i u stalnom rastu
Uz sve to, nijedan proizvod nije nastao na štetu planeta. Elliot je uvijek etičke i ekološke čimbenike stavljao u srž proizvodnje, a 2023. Medik8 je za to nagrađen certifikatom B Corp te on garantira da kompanija posluje posve transparentno, odgovorno i učinkovito.
Do 2024. godine ona je narasla do razine da broji više od 300 zaposlenika, među kojima je dvadesetak znanstvenika koji aktivno rade na inovacijama pod Danielovim vodstvom. A ono što slijedi još je uzbudljivije. Naime već su dogovorene suradnje s institutima, fakultetima i dermatolozima, u kojima će nastati novi niz potencijalno revolucionarnih proizvoda za najbitnije kozmetičke potrebe.
'Ono što piše da je u bočici nije uvijek ono što se stvarno nalazi unutra'
Daniel Isaacs pojasnio je da proces proizvodnje novih proizvoda kreće analizom neovisnih podataka kako bi znali mogu li vjerovati aktivnim sastojcima. Najveći izazov u stvaranju formulacije je stabilnost – što je sastojak učinkovitiji, to ga je teže stabilizirati u proizvodu.
'Bez stabilnosti proizvod neće imati učinak. Od samog početka pratimo stabilnost formulacije, sve do kraja roka trajanja. Ono što piše na bočici nije uvijek ono što se stvarno nalazi unutra. Često se događa da aktivni sastojci degradiraju, a da to nije vidljivo golim okom. Zato od prve sekunde proizvodnje provodimo analitička testiranja sve do kraja roka trajanja kako bismo osigurali to da koncentracija sastojaka bude stalna.'
Vrhunski proizvodi koji ne koštaju bogatstvo
Usprkos i više nego kompleksnoj proizvodnji, njihovi proizvodi i dalje su dostupni po pristupačnim cijenama.
'Želimo da vrhunska, znanstveno potkrijepljena njega kože bude dostupna svima. Vjerujemo da edukacija igra ključnu ulogu u postizanju najboljih rezultata. Naša široka ponuda proizvoda dostupna je po različitim cijenama jer smatramo da nitko ne bi trebao birati između rezultata, iskustva ili odgovornosti prema planetu', pojasnio je Daniel.
Primjerice, proslavljeni Crystal Retinal prodaje se po cijeni od 53 eura (30 ml), serum C-Tetra Luxe u istom pakiranju košta 70 eura, a piling Sleep Glycolic za ljepšu i zdraviju kožu platit ćete 47 eura.
Crystal Retinal Ceramide Eye posljednja je inovacija – serum s dvostrukom tehnologijom inkapsulacije retinaldehida za ultrasporo otpuštanje i minimalnu iritaciju. Uz patentirani kompleks sjemenki mrkve i inovativno airless pakiranje, ovaj serum pruža kliničku snagu njege područja oko očiju, a pakiranje od 15 ml košta 50 eura.
Tu je i jedan od najpopularnijih proizvoda, koji je dio formule CSA: hidratantna krema sa zaštitnim faktorom SPF 30, za čijih 50 ml treba izdvojiti 70 eura.
Željni novog pomicanja granica
Upravo je ovaj spoj znanstveno utemeljenih formulacija i pristupačnijih cijena donio planetarni uspjeh brendu Medik8, a vrhunsku kozmetiku učinio dostupnijom širem tržištu. Iako nisu željeli otkriti o čemu je točno riječ, braća Isaacs poručila su da rade na novim inovacijama. No njihovi planovi za budućnost nisu orijentirani na zgrtanje milijuna, već na ostvarivanje novih napredaka u beauty industriji, a koje njihova brojna klijentela s nestrpljenjem očekuje.