NAJVAŽNIJI ZADATAK

Ostavite dobar dojam na razgovoru za posao!

  • Autor: K. Z.
  • Zadnja izmjena 14.07.2014 07:03
  • Objavljeno 14.07.2014 u 07:03
razgovor za posao

razgovor za posao

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Razgovor s poslodavcem dvosmjerna je komunikacija. Pitanja postavljena tijekom intervjua imaju svrhu pojasniti u kojoj ste mjeri odgovarajuća osoba za određeni posao, ali i koliko ponuđeni posao odgovara vama

Razgovor za posao ima presudnu odluku o tomu hoće li određena osoba dobiti posao ili neće. Potencijalni poslodavac već u prvih nekoliko sekundi stječe dojam o kandidatu, a tijekom razgovora slika se samo upotpunjuje. Upravo zato iznimno je važno dobro se pripremiti za razgovor za posao.

'Razgovor za posao ključan je za svakog tko je u potrazi za poslom stoga mu treba pristupiti krajnje ozbiljno. Sve počinje od dobre pripreme za razgovor – dobro istražite tvrtku, njezinu poslovnu politiku, smjer u kojem se kreće i što očekuje od potencijalnih zaposlenika. Zatim dođite prikladno odjeveni s konkretnim situacijama koje će potkrijepiti navedene kvalifikacije u životopisu', savjetuje Petra Rulek s portala Moj posao.

Dodaje kako je važno da kandidat pokaže entuzijazam: 'To znači da i sami trebate postavljati pitanja, ali pripazite na svoj govor tijela. Istraživanja pokazuju da kandidati često zaborave na kontakt očima, osmijeh, ali i na važnost čvrstog rukovanja. Također nije poželjno da se igrate nečime što se nalazi na stolu ili koristite pretjeranu gestikulaciju.'

Izlaganje pripremite unaprijed

Na početku razgovora za posao, kažu u Hrvatskom zavodu za zapošljavanje, poslodavci često traže od kandidata da se u svega nekoliko minuta predstave. Najčešće je riječ o dvije minute pa je zato važno unaprijed se pripremiti za kratko izlaganje o sebi. U tom izlaganju potrebno je navesti podatke o obrazovanju, opis zadnjeg zaposlenja, opis nekog ranijeg posla značajnog za novo zapošljavanje, posebna znanja i vještine, razlog zbog kojeg osoba traži posao, očekivanja od budućeg posla te radne kvalitete i osobine. Vrlo je korisno uvježbati izlaganje s prijateljem, članom obitelji ili uz pomoć zrcala. Svakako je važno da vodite računa o vremenu izlaganja stoga su jasnoća i preciznost imperativ.

Odjeća i obuća koju nosite tijekom intervjua treba biti uredna i prikladna, u skladu s poslom za koji se natječete. Izbjegavajte upadljivu odjeću, nakit, jake parfeme i slične stvari te unaprijed priredite prikladnu odjeću i obuću. Budite spremni sve što kažete potkrijepiti dokumentima (diplomom, radnom knjižicom, životopisom, pismom preporuke, uvjerenjima o završenim tečajevima, vozačkom dozvolom...).

Razgovor s poslodavcem dvosmjerna je komunikacija. Pitanja postavljena tijekom intervjua imaju svrhu pojasniti u kojoj ste mjeri odgovarajuća osoba za određeni posao, ali i koliko ponuđeni posao odgovara vama. To znači da tijekom intervjua poslodavcu možete postavljati neka pitanja, tražiti pojašnjenja i slično. Često na kraju razgovora poslodavci sami daju priliku da pitate ono što vas zanima.

Pitanjima koja ćete postaviti za vrijeme ili na kraju intervjua možete otkloniti neke nejasnoće, ali i poslati poruku o važnosti koju pridajete razgovoru. Stoga je važno unaprijed pripremiti nekoliko pitanja koja želite postaviti. Možda ćete na neka od njih odgovor dobiti tijekom razgovora.

Pravila koja nije dobro zanemariti

U Hrvatskom zavodu za zapošljavanje navode kako je nužno poštivati određena pravila kako bi razgovor za posao što bolje prošao:

•budite točni - dođite na razgovor 10-15 minuta prije zakazanog termina što će vam omogućiti da se organizirate, pregledate dokumente, zauzmete stav u skladu sa slikom koju želite ostaviti

•ne žvačite žvakaću gumu ili bombon

•izbjegavajte u zadnji čas popušiti cigaretu ili popiti još jednu kavu 'za smirenje'

•predstavite se poslodavcu i drugim prisutnima

•rukujte se čvrsto – ali bez pretjerivanja sa stiskom

•pričekajte da vam ponude da sjednete

•vodite računa o tonu svoga glasa (ni pretiho, ni preglasno govoriti) i 'govoru tijela' koji treba biti u skladu s onime što govorite

•usmjerite se na postavljeno pitanje, ne govorite previše i ne gubite se u detaljima

•gledajte sugovornike u oči i ne prekidajte ih dok govore

•pažljivo slušajte što vam poslodavac govori i što vas pita

•pokušajte biti što prirodniji, ali pritom vodite računa o pravilima pristojnog ponašanja i uvažavanja sugovornika

•vodite računa o tome da su vam odgovori usmjereni prvenstveno na posao (primjerice, ako vam kažu – 'recite nam nešto o sebi', ne započinjite dugu priču o svom osobnom životu)

•nemojte govoriti loše o bivšim poslodavcima, jer time možete ostaviti loš dojam o sebi

•ako niste sigurni što je poslodavac mislio postavljajući vam određeno pitanje, tražite pojašnjenje

Dok budete govorili, nastojte biti pozitivni, odnosno najprije ponudite pozitivne odgovore. Naime, jedno američko istraživanje pokazalo je da na razgovoru za posao puno bolje prolaze kandidati koji svoje odgovore započnu pozitivnim informacijama, a tek na kraju dodaju i eventualne negativne informacije. Njih poslodavci doživljavaju u boljem svjetlu te smatraju da će se brže uklopiti u radni kolektiv.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!