Turizam je jedan od sektora najosetljivijih na prijevare, s porastom prijevara od 18 posto tijekom ljetnje sezone i 28 posto u zimskoj sezoni 2024. godine, prema izvještaju Mastercard Economics Institutea
Iz godine u godinu raste broj turista, a s time dakako i rizici od brojnih prijevara u određenim popularnim destinacijama.
'Rizici od prijevara značajno variraju od grada do grada. U nekim destinacijama prijevare dolaze najvećim dijelom od turističkih agencija, dok su u drugima češće prevare u ugostiteljstvu ili kod usluga hrane i pića. Dakle, dobar primjer, u Los Angelesu, najveći dio mesta gdje vidimo prijevare imaju veze s hranom', ističe David Mann, glavni ekonomist za azijsko-pacifičku regiju Mastercard Economics Institutea za CNBC.
MEDITERANSKI DRAGULJ
Ovo je jedna od najljepših plaža svijeta i zbog nje svi žele posjetiti ovaj otok
Najviše prijavljenih prevara zabilježeno je u: Cankunu (Meksiko), Hanoiju (Vijetnam), Dhaki (Bangladeš) i Bangkok (Tajland).
S druge strane, najmanje prijevara u turizmu doživljavaju putnici u San Franciscu, Dublinu, Seoulu, Budimpešti i Edinburghu.
Najčešće vrste prevara po destinacijama
Turističke agencije: Najveći rizici prijavljeni su u Hong Kongu (70 posto prijevara), New Delhiju (64 posto), Barceloni (64 posto) i Cancunu (48 posto).
Taksi prevare: Najčešće se javljaju u Jakarti (66 posto), Bangkoku (48 posto), Istanbulu (39 posto) i Londonu (34 posto). Uglavnom se radi o lažnim naplatama, skrivenim troškovima ili izrazito visokim cijenama.
Restorani i prehrana: U Los Angelesu i New Yorku prevare vezane uz hranu (kašnjenja, precijenjene usluge) čine 75 posto odnosno 63 posto svih prijava. To uključuje i dodavanje neovlaštenih napojnica ili krađu podataka s kreditnih kartica turista.
Smještaj: Lažni oglasi za iznajmljivanje posebno su zastupljeni u Phuketu (Tajland, 39 posto) i Antaliji (Turska, 35%).
'Posebno budite oprezni u Istanbulu pri ulasku u taksi, gdje su česte prevare, kao i na Tajlandu, gdje postoji mogućnost da ostanete bez smještaja zbog lažnih oglasa', upozorio je Mann.