VOZILI SMO

Opel Insignia stigla u Hrvatsku

04.02.2009 u 09:30

Bionic
Reading

Opelov najvažniji ovogodišnji automobil, Insignia, napokon je stigao u Hrvatsku. Proizvođač iz Russelsheima ima se čime podičiti – Insignia je europski i hrvatski automobil godine, obogaćena je pregrštom inovacija, osvojila je rekordan rezultat na euro NCAP-ovim testovima te za Opel okreće novu stranicu razvoja i dizajna u kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost

Opel se nada da će novom Insignijom redefinirati standarde u klasi koja na europskom tržištu čini oko deset posto udjela, što nikako nije neutemeljeno. Naime Insignia, koju Opel potajno želi distancirati od Vectre, nije samo uznapredovala po pitanju dizajna eksterijera i unutrašnjosti te karizmatična imena, nego je dobila novu platformu, snažnije motore te dosad nedostupne sigurnosne elemente poput adaptivnih prednjih svjetala ili tehnologije Opel Eye.

Insignia vizualno ne nalikuje nijednom automobilu unutar Opelove game, čak joj je i prednji znak, 'munja u krugu' drukčiji te prvi put nosi natpis 'Opel'. Prvo što upada u oči jest aerodinamička silueta automobila, Insignia doista jest jedan od onih automobila koji, znamo da zvuči kao klišej, izgledaju kao da jure čak kada stoje na mjestu. Tome u prilog govori iznimno povoljan koeficijent aerodinamičkog otpora od svega 0.27 Cd. Opelovi dizajneri su čak u podjednakoj mjeri uspjeli učiniti atraktivnima hatchback i notcback varijantu s četvorim odnosno petorim vratima, a za proljeće je najavljena i karavanska izvedba sport Tourer.

Isti dojam nastavlja se i u unutrašnjosti. Mnogo pažnje Opelovi inženjeri posvetili su sjedalima koja nude izvrsnu potporu tijelu niskim kao i visokim putnicima. Kontrolni uređaji veoma su pregledni osvijetljeni narančasto-crvenom bojom. Kontrole su ergonomski ujednačene i sve se nalazi baš ondje gdje bi se očekivalo. Straga ima dovoljno mjesta za dvoje odraslih putnika, a Insignia će progutati i do 500 litara prtljage.

Prave razlike ipak se vide u vožnji, nova platforma od Insignije je učinila automobil koji će udobnošću zadovoljiti vozače koji svake godine autoputovima prevaljuju desetke tisuća kilometara kao što će krutošću i izbalansiranošću zadovoljiti one s aspiracijama za dinamičnijom vožnjom. Ugodna novost je i sustav aktivne šasije koji u Opelu nazivaju FlexRide. Riječ je o tehnologiji koja, ovisno o vozačevim preferencijama, ukrućuje ovjes, učvršćuje upravljač te ga čini preciznijim, ubrzava reakciju motora na gas, kao i brzinu izmjena stupnjeva prijenosa. Tu je i elektronički diferencijal s ograničenim proklizavanjem kod modela s pogonom na sva četiri kotača gdje se okretni moment preusmjerava na kotač s najviše prijemljivosti.

U Opelu su posebice ponosni na novi razvijeni set prilagodljivog svjetlosnog sklopovlja s LED tehnologijom AFL+. Nova svjetla prilagođavaju snop u devet režima, a sposobna su prilagoditi osvjetljenje ceste ovisno o njezinu profilu, kao i o uvjetima vidljivosti. Tu je i tehnologija Opel Eye koja pomoću kamere smještene iznad središnjeg retrovizora očitava prometne znakove te ih prikazuje na instrumentnoj ploči kao upozorenje vozaču.

Kupci će moći izabrati između pet benzinskih motora snage od 115 do 260 KS te tri nova turbo dizelska od 2.0 l snage 110, 130 i 160 KS. U nadolazećim mjesecima, ponuda pogonskih sustava bit će obogaćena novim, još snažnijim motorima. U ljeto stiže 2.0 l i bi-turbo dizelski motor s maksimalnom snagom od 190 KS.

Osnovna oprema Opel Insignije uključuje klima-uređaj, CD-radio, sustav automatske kontrole osvjetljenja, elektronski program stabilnosti, ABS, vozačeve i suvozačeve prednje i bočne zračne jastuke i zračne zavjese, vozačevo sjedalo s električnim podešavanjem visine, električne podizače prednjih stakala, električno podešavanje i grijanje ogledala, daljinsko zaključavanje vrata, putno računalo, pripremu za dječje sjedalo za stražnje sjedalo ISOFIX, daljinsko upravljanje poklopcem prtljažnika (model s četvorim vrata), čelične naplatke s poklopcima 16“ te prednja svjetla za maglu. Cijena osnovnog modela Opel Insignije s motorom 1.6 (115 KS) i šesterostupanjskim mjenjačem iznosi 169.900 kuna, dok prestižni model 2.8 V6 Turbo (260 KS) stoji 290.157 kuna.