VOZILI SMO

Nova Astra GTC je dokaz da se Opel ne šali

25.11.2011 u 07:00

Bionic
Reading

Poučeni uspjehom prethodnog modela koji je u razdoblju od 2005. do 2010. prodan u čak 400.000 primjeraka, u Opelu su novu Astru GTC odlučili učiniti još posebnijim modelom. Jesu li uspjeli u tome? Preletjeli smo 2.000 kilometara kako bismo saznali

Opel nije bez razloga odabrao Mallorcu kao lokaciju za međunarodnu prezentaciju nove Astre GTC. Mediteranska klima, strme zavojite ceste i krajolik koji ostavlja bez daha omogućili su nam da pobliže upoznamo novu ruselshajmsku uzdanicu u njezinom prirodnom okruženju. A kao šećer na kraju imali smo pretpremijerno priliku vidjeti i novu Astru OPC. Nažalost, organizatori su zametnuli ključeve, pa smo je mogli samo gledati (i malo dirati).

Nijemci su zaključili da par vrata manje nije dovoljno kako bi se Astra GTC razlikovala od klasične Astre, pa su dizajnere posjeli nazad za stol, a inženjere poslali na Nurburgring Nordschleife. Rezultat je automobil koji s peterovratnim sestrinskim modelom dijeli tek antenu, retrovizore i kvake vrata, dok su svi ostali paneli karoserije potpuno novi. Inženjeri su pak sportski izgled poduprli sportskim voznim osobinama. Umjesto neovisnog ovjesa arhitekture McPherson sprijeda, tu je Hiper Strut iz Opel Insignije OPC koji osigurava dinamičniju vožnju i pouzdanije prenošenje snage na podlogu, uz smanjeni efekt takozvanog Torque steera.

Stražnji Wattsov spoj nije mijenjan, no proširen je trag kotača sprijeda i straga, a i smanjeno je odstojanje od tla. Rezultat je kompaktni kupe veoma dinamičnog izgleda. Tu je i sustav aktivne šasije Flexride koji vozaču omogućava odabir jedne od tri postavke reakcije ovjesa, odaziva gasa i krutosti upravljača (električni servo).

U Opelu se hvale da su unaprijedili i prostranost u unutrašnjosti u odnosu na prethodnu generaciju te da novi GTC sa 380 litara obujma nudi najveći prtljažnik u klasi. Također ističu da je automobil sigurniji no ikad. Euro NCAP mu je potvrdio pet zvjezdica, a od pasivnih elemenata sigurnosti impresivniji je jedino popis novih aktivnih elemenata koje nadgleda Opelovo oko (Opel Eye). Nova kamera smještena u podnožje središnjeg retrovizora sada još bolje čita prometne znakove, uočava ukoliko nehotice prelazite iz jedne trake u drugu, ovisno o nadolazećem prometu prilagođava jakost i kut obasjavanja prednjeg svjetlosnog sklopovlja, te također po prvi put nudi informacije o udaljenosti od vozila ispred mjereno u sekundama.

Kad su motori u pitanju nema nekih novosti. Inicijalno paletu čine 1,4 turbobenzinac sa 120 i 140 KS te 1,6 Turbo sa 180 KS s kojim GTC postiže 220 km/h. Fanovima dizela na raspolaganju je dvolitreni common-rail sa 165 KS i 380 Nm koji, prema Opelovim podacima traži svega 4,8 litara goriva na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu. Od početka iduće godine biti će dostupne i dvije varijante 1,7 CDTI-ja sa 110 i 130 KS koje karakterizira još niža potrošnja od svega 4,5 litre goriva na 100 km.

Naposljetku, iduće godine dočekati ćemo i najsnažniju do sad izvedbu Astre. Novi OPC razvija 280 KS i 400 Nm, što je dovoljno za 250 km/h maksimalne brzine, a Opel tvrdi da će ovo biti ponajbolji vozački automobil u klasi zahvaljujući detaljima kao što su diferencijal s ograničenim proklizavanjem, Flexride aktivna šasija s postavkama OPC, te kočnice Brembo.

Cijenimo Opelov optimizam, no dok nam izrečeno ne dokažu u praksi, Astra OPC će za nas ostati 'samo' najatraktivniji automobil u klasi.