Jedan proizvod Elemisa proda se svakih deset sekundi. No izgradnja ovog brenda, koji danas vrijedi više od 250 milijuna eura, nije bila nimalo jednostavna. A sve je krenulo kada je Noella Gabriel napustila dobro plaćen posao da bi započela nešto posve novo...
Noella Gabriel, suosnivačica i globalna predsjednica luksuznog britanskog brenda Elemisa, preživjela je gotovo sve zamislive izazove, neuspjehe i pobjede da bi ostala ispred konkurencije u izazovnoj industriji ljepote.
Od početaka u luksuznim wellness centrima do osiguravanja akvizicije vrijedne 766 milijuna eura, Gabriel je u izgradnji Elemisa pokazala sve vrijednosti inovacije, otpornosti i nepokolebljive vjere u snagu prirodnih i klinički dokazanih sastojaka u njezi kože.
Prirodni sastojci i dokazano moćne formulacije
Elemis je od osnutka prije 35 godina postao jedan od najprepoznatljivijih beauty brendova, a o njegovoj popularnosti najbolje svjedoči podatak da se jedan njegov proizvod proda svakih – deset sekundi.
Lice brenda danas je upravo Gabriel, a Elemis je pokrenula 1990. godine, pritom napustivši dobro plaćen posao u londonskoj robnoj kući da bi iskoristila priliku i stvorila skincare brend koji je 'maksimalno prirodan koliko to može biti'.
Iza svega stoji velika tragedija
U poduzetništvu se Noella Gabriel okušala još prije 50 godina, kada je sa sestrom otvorila tada avangardnu trgovinu zdravom hranom Acorn. Imala je tek 20 godina, a na ovaj potez sestre su se odlučile nakon velike tragedije - gubitka oba roditelja u razmaku od samo četiri mjeseca.
Prodavale su pšenične klice, lecitin i pokretale razgovore o zdravlju crijeva, a uz to su vodile satove joge i plesnog pokreta u 1970-ima, kada je wellness smatran pomalo ekscentričnom zanimacijom.
'Duboko sam znala da želim postići više od toga', kaže Gabriel, prisjećajući se dana u kojem je napustila rodni irski gradić Bandon i krenula na edukacije u New York, a proučavala je shiatsu i aromaterapiju, zaljubivši se u moć eteričnih ulja.
Nakon toga preselila se u London i dobila posao voditeljice odjela kozmetike u prestižnoj robnoj kući Harvey Nichols, a 1990. godine pokrenula je Elemis.
'Investitorica Linda Steiner tada mi je pristupila s ponudom da pokrenem posve prirodnu liniju proizvoda za njegu kože. Plaća je bila niža, ali ponuda se nije mogla odbiti. Elemis sam pokrenula sa Seanom Harringtonom i Oriele Frank, a svi troje smo još uvijek ovdje', rekla je Gabriel.
Od spa centara do prodaje u 111 zemalja
U početku su Elemisovi proizvodi bili namijenjeni samo spa centrima, a danas ih nalazimo u čak 111 zemalja diljem svijeta.
'Elemis smo lansirali 1990. godine kao koncept lifestyle brenda – naši proizvodi obuhvaćali su sve od kupki, njege tijela i aromaterapije do visokoučinkovitih preparata za njegu kože. Lifestyle brendovi danas su trendi, no Elemis je bio pionir tog pristupa, obogaćen edukacijom o koži', ističe Gabriel.
U to vrijeme također je otkrila brojne prednosti eteričnih ulja: za ublažavanje bolova, stresa, detoksikaciju i opuštanje. Taj koncept, tada nov, a danas standard u svijetu wellnessa, inspirirao je početnu misiju Elemisa.
'Za mene je to bio početak, začetak ideje da njezi kože pristupimo potpuno drugačije. Postali smo lifestyle brend koji stvarno želi slušati svoje potrošače. Želimo provoditi vrijeme s njima i uključiti ih u taj proces.'
Vježbe disanja za ljepšu kožu
Noella Gabriel je u mladosti bila na putu da postane profesionalna pjevačica. No nakon što je u 20. godini iznenada izgubila oba roditelja, bila je prisiljena promijeniti smjer karijere. Tražeći svoj put, uvijek se vraćala konceptu disanja, nečemu što joj je duboko usađeno glazbenom naobrazbom.
'Vjeruje se da glas pjeva kroz dah. Vjeruje se da treba ukloniti prepreke i pustiti dah da teče, da se tijelo opusti i da se dogodi čarolija... Znatiželja prema tom konceptu nikada me nije napustila. Nije slučajnost to što svaki Elemisov tretman počinje abdominalnim disanjem.'
Istaknula je da se radilo o pokretanju velikog koncepta i davanju obećanja, za što je trebalo hrabrosti:
'Netko bi rekao da smo bili mladi i naivni, ali za mene lifestyle brend znači da vjerujem da je koža koju vidite danas odraz odluka koje ste donijeli jučer... ali ako danas komunicirate s nama kao brendom, mogu vam pomoći promijeniti vašu kožu sutra.'
U vremenu u kojem je tržište bilo preplavljeno sapunima i teškim kremama Elemis je istaknuo prirodne sastojke i kliničke rezultate. Počeli su u dnevnim spa centrima diljem Britanije, a ubrzo su osigurali partnerstvo s One Spa Worldom, globalnim pružateljem wellness usluga na kruzerima, šireći svoje tretmane na više od 200 američkih brodova.
Krema Pro-Collagen Marine
Veliki uzlet krenuo je 2003. godine kremom Pro-Collagen Marine, a ona je do danas ostala ključan proizvod – i daleko najprodavaniji. Razlog je jasan: klinički dokazano 'značajno smanjuje' bore i fine linije u 14 dana.
'Jedna se proda svakih deset sekundi. To je proizvod koji je započeo sve za nas', kaže osnivačica i globalna predsjednica brenda.
Tajna mladolike kože
Gabriel vjeruje da je tajna dobre rutine njege kože u dosljednosti. 'Ne trebate mnogo proizvoda, dovoljno je biti dosljedan čak i s malim brojem njih. Nikad nije kasno započeti rutinu njege kože jer je ona vrlo zahvalan organ koji želi reagirati.'
Za one u kasnijim godinama Gabriel savjetuje ulja: 'Kako koža stari, postaje suha. Ulje je tajni sastojak te nekoliko kapi ujutro i navečer čini ogromnu razliku. Možete odmah primijetiti one koji se ozbiljno brinu o svojoj koži – izgledaju deset godina mlađe!'
Iako biste možda očekivali da će proizvod koji se prodaje u ovolikoj mjeri biti iz kategorije cjenovno pristupačnih, 50 mililitara ove kreme košta prilično paprenih 115 eura.
Formulirana prije 22 godine nakon 56 kliničkih testova, ona ima glatku teksturu nalik gelu, kakva je u to doba bila pravo otkriće, a obećavala je mlađi izgled kože i intenzivnu hidrataciju za 14 dana. Danas je jedna od najprodavanijih anti-age krema u svijetu, ali njezin put od koncepta do stvaranja bio je sve samo ne lak.
'Odobrili smo laboratorijski uzorak i sve je bilo spremno za lansiranje. Kampanja je bila gotova, investitori su bili potvrđeni, ali nije prošla finalni klinički test. Tada smo bili javna tvrtka i nikada neću zaboraviti pogled našeg CEO-a kad sam mu rekla da moramo povući sve', prisjeća se Gabriel.
'Vratili smo se na formulaciju proizvoda i krenuli u razmišljanje. Na kraju smo povećali razinu ekstrakta alge Padina pavonica i rezultat je bio savršen, s redukcijom dubine bora od 78 posto.'
Brend koji se temelji na životnom stilu
Elemis je na tržište ušao kao brend za njegu kože temeljen na životnom stilu, vjerujući da je zdravlje kože sastavni dio naše cjelokupne dobrobiti.
Obuhvaća i zanimljiv detalj: prije svakog tretmana preporučuje se napraviti vježbe disanja. Gabriel su na to potaknule njezine vježbe prije pjevanja, a obuhvaćale su redovito prakticiranje abdominalnog disanja te je za cijeli život naučile o važnosti i utjecaju prirodnog protoka daha.
'Pjevajući sam otkrila važnost disanja; doslovno sam učila o tehnikama disanja 13 mjeseci u školi. Postala sam svjesna toga da cijelo tijelo djeluje kao jedno i utječe na ono što vidite u ogledalu. Tada je rođena moja strast prema njezi kože.'
'Biblioteka tekstura'
A osim strasti prema wellbeingu, Gabriel čvrsto vjeruje u moć tekstura i mirisa. Naime tijekom godina brend je stvorio pravu 'biblioteku tekstura'.
'Nijedna tekstura nije ista. Koža je osjetilni organ i trebali bismo je svakodnevno stimulirati. Kada je riječ o aromatičnim notama, miris proizvoda zahtijeva jednako pomno promišljanje kao i sam proizvod.'
Moćne formulacije
Formulacije Elemisa temelje se na kombinaciji prirodnih sastojaka poput morskih algi, biljnih ekstrakata i eteričnih ulja s naprednom biotehnologijom i patentiranim kompleksima da bi se postigli klinički dokazani rezultati za zdravlje kože. Brend naglašava korištenje moćnih, koži identičnih, bioinženjerskih i odgovorno dobivenih sastojaka, bez potencijalno štetnih tvari, pružajući pritom ugodno i osjetilno iskustvo njege.
Ključni aspekti Elemisovih formulacija:
Morski sastojci
Elemis koristi razne morske alge, kao što je Padina pavonica, te posebne kompleksne formule poput Opal Skin Algae Complexa, da bi osigurao hidrataciju, čvrstoću i anti-age učinke.
Biljna ulja
Proizvodi su obogaćeni hranjivim i bogatim antioksidantima iz biljnih ulja, poput bazge, ljubičice, sezama i avokada, koja njeguju i štite kožu.
Biljni ekstrakti
Uključuju ekstrakte cvjetova poput onih mimoze i divlje mrkve, poznatih po umirujućim i emolijentnim svojstvima.
Patentirani kompleksi
Elemis razvija ekskluzivne mješavine kao što su Tri-Enzyme Technology za nježnu eksfolijaciju i Opal Skin Algae Complex za anti-age učinak da bi proizvodi bili maksimalno učinkoviti.
No sve to dolazi na drugo mjesto u odnosu na klinička ispitivanja svakog proizvoda. 'Formulacija mora djelovati. Imamo veliku odgovornost prema potrošaču koji kupuje naše proizvode, pa oni moraju bili posve učinkoviti.'
Balzam za generaciju Z
Prije deset godina brend je lansirao i Pro-Collagen Cleansing balzam. Ova dva proizvoda, dakle krema i balzam, i danas su najprodavanija, a njihova popularnost ne jenjava.
'Omiljeni su kod dviju specifičnih skupina. Balzam je popularan među generacijom Z dok krema osvaja one zrelije', objašnjava Gabriel.
Na sve konkurentnijem tržištu, kojim dominiraju trendovi s društvenih mreža, relevantnost je presudna za opstanak i prosperitet. Zbog toga su u Elemisu promijenili marketinški pristup i uspješno se okrenuli Instagramu, TikToku i YouTubeu.
No to ne znači da su proizvodi promijenili formulu, već je brend prilagodio svoju strategiju. 'Prije dvije godine ključ je bio biti autentičan, a sada morate biti relevantni. Potrošači se moraju prepoznati u vašim proizvodima.'
Spa strategija Elemisa pokazala se iznimno uspješnom. 'Bez sumnje, spa centri ostvaruju našu najveću stopu konverzije. Posjet spa centru je iskustvo – kada ljudi dođu u Elemisov spa, zaljube se u brend i ostaju mu vjerni cijeli život.'
Prodani L'Occitaneu za astronomski iznos
No to je sitnica naspram posla sklopljenog s beauty gigantom L'Occitaneom, a koji je otkupio brend od Steinera u siječnju 2019. godine u poslu vrijednom 766 milijuna eura.
'Presretni smo što možemo najaviti ovu suradnju s L'Occitaneom jer će ojačati rast i dinamiku našeg bezvremenskog brenda i iznimno transformativnih proizvoda. Filozofija L'Occitanea u potpunosti rezonira s našom u stvaranju kvalitetnih proizvoda proizvedenih od prirodnih sastojaka, uz najmoderniju znanost i tehnologiju. S poduzetničkim vodstvom grupe, uvjeren sam da ćemo realizirati našu misiju i učvrstiti Elemis kao jedan od vodećih brendova za njegu kože u svijetu', rekao je Sean Harrington, suosnivač i izvršni direktor Elemisa.
Ulazak u F1
Elemis je u veljači 2025. godine kao prvi brend za njegu kože postao partner tima Aston Martin Aramco u Formuli 1, potpisavši višegodišnji ugovor s ciljem 'promicanja inkluzivnosti' u tom natjecanju. Britanski brend ponudit će niz ekskluzivnih usluga na međunarodnim utrkama, a također će lansirati limitiranu kolekciju proizvoda.
Usprkos brojnim izazovima i promjenama u 35 godina postojanja, Elemis ostaje vjeran svojem DNK-u.
'Nije uvijek lako, ali naš je cilj zadržati jednostavnost i nikada ne kompromitirati inovaciju. Ne koristimo trikove i ne zamaramo se trendovima. Potrošači se mogu zbuniti ako se previše oslanjaju na prolazne trendove, stoga se fokusiramo na kvalitetu naših proizvoda', zaključuje Gabriel.