DOBRO JE ZNATI

Naučite svladati i kontrolirati bijes

  • Autor: E. K.
  • Zadnja izmjena 30.04.2011 09:59
  • Objavljeno 30.04.2011 u 09:59
cura bijes

cura bijes

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Svi se katkad razljutimo do te mjere da smo uvjereni da ćemo eksplodirati ukoliko ne izbacimo taj nagomilani bijes. Mnogi pak imaju ozbiljan problem jer se nikako ne mogu suzdržati od tog emocionalnog pražnjenja

Kroničan bijes također crpi veliku količinu energije, smanjuje koncentraciju, pojačava stres i dovodi do depresije. Treba znati da je bijes sasvim prirodan osjećaj koji ne treba potiskivati i ignorirati, nego ga naučiti iskazivati na prihvatljiv i neagresivan način

Ljudi različito reagiraju ako ih nešto ljuti, a neki se nikako ne mogu suzdržati od dramatičnih emocionalnih erupcija poput vikanja, vrijeđanja, pa do razbijanja stvari ili različitih sličnih postupaka zbog kojih najčešće kasnije žale.

Ako se prepoznajete kao osoba koja ima problema s kontroliranjem ispada bijesa, trebate znati da vašoj boljci ima lijeka.

Bijes je moguće svladati - budite svjesni da niste jedini jer puno ljudi ima taj problem, no s vremenom su se naučili kontrolirati. Dakle, nema razloga da i vi ne svladate to, pa čak i u tinejdžerskom dobu, kad hormoni divljaju i čini se da je to vrlo teško.

Prvi korak, kad se razljutite te osjetite da se bliži erupcija bijesa, jest da se udaljite od situacije koja vas je 'dovela do ludila'. Nekima je dovoljno da to učine samo mentalno, tako što će u sebi izbrojiti do deset, 20, 100... Drugi se pak moraju fizički maknuti pa odmah izađu iz kuće, prošeću se, odu u svoju sobu, balkon ili kupaonicu da se malo ohlade. Smiruje i polagano i duboko disanje te opuštanje čeljusti koja se nesvjesno stegne kad smo bijesni.

Koristan savjet je da ostanite udaljeni od situacije koja vas je razljutila dok se dovoljno ne smirite, odnosno dok niste sigurni da ćete svoje ponašanje držati pod kontrolom.

Negativnih emocija koje vas muče možete se riješiti uz pomoć tjelesnih aktivnosti (trčanje, teretana, rolanje, vožnja bicikla...), koje mogu i smirivati (joga, pilates, meditacija). Možete zapisati u dnevnik što vas sve živcira, uzeti gitaru ili neki instrument u ruke, slušati glazbu, plesati... Umjesto da udarate, vičete i bacate stvari, puno je bolje da iskalite bijes u bazenu ili na boksačkoj vreći. Naime, svaka aerobna aktivnost smiruje napetost te smanjuje razinu stresa.

Pokušajte otkriti što vas dovodi do ludila. Naime, za većinu ljudi postoje određene stvari na koje će burno reagirati, pa je dobra ideja otkriti što vas svaki put živcira. Najbolje je onda izbjegavati takve situacije (ili osobe) ukoliko to možete ili, kad to nije moguće, budite svjesni toga što vam se događa te si naredite da se ne smijete uzrujati.

Na taj način ćete uspjeti kontrolirati barem jedan aspekt svog života. Drugi će vam biti zahvalni zbog toga što ne urlate kao pomahnitali, a vi ćete osjećati zadovoljstvo zbog kontrole nad svojim životom.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi