MRŠAVITE PAMETNO

Mislite na hranu i slušajte tijelo kad vam kaže 'dosta'

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 16.06.2011 09:44
  • Objavljeno 16.06.2011 u 09:00
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Dok jedete, važno je koncentrirati se na hranu i poslušati tijelo kad kaže da je sito. Tako ćete lakše izgubiti kilograme viška, a više uživati u obrocima

Tajna vitkosti sastoji se u jednostavnoj disciplini svjesnog hranjenja koja sugerira da razmišljate o obrocima koje jedete.
Veliki broj istraživanja pokazuje kako je koncentracija na ono što i kako jedemo ključna da ostanemo vitki. 'Svjesno hranjenje' znači da naš um mora biti u skladu s tijelom kako bismo bili sposobni čuti kemijske poruke koje govore da je tijelo sito.

thinstock

thinstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: thinstock

Televizor isključite za vrijeme obroka
Slušajte kemijske poruke
Studije, uključujući i nekoliko koje potpisuje ugledno Sveučilište Harvard u SAD-u, pokazuju da osobe koje su usredotočene na hranu, umjesto na ono što se događa oko njih, u prosjeku češće ostaju vitke i lakše mršave.

Znanstveno objašnjenje navodi da proces probave uključuje složeni niz hormonalnih signala između probavnog trakta i živčanog sustava te da je potrebno oko 20 minuta da mozak registrira da se tijelo dovoljno najelo. Jedete li prebrzo, signali će kasniti, a vi ćete se prejesti.

Različita ometanja također imaju ulogu u gomilanju prekomjernih kilograma: nedavna je britanska studija zaključila da ručanje za radnim stolom može biti pogubno za vašu liniju. Odsutni možemo biti na razne načine: igramo igrice na računalu, provjeravamo e-poštu, a sve to može omesti osjećaj sitosti i sjećanje da smo se najeli. Zato što se ne sjećamo da smo ručali, posežemo za dodatnim zalogajima.

Isključite televizor dok jedete
Smatra se da naša sjećanja na ono što smo pojeli igraju ključnu ulogu u smanjenju apetita. Zagovornici svjesne prehrane savjetuju temeljito i polagano žvakanje hrane tako da možemo osjetiti miris, okus, teksturu i boju hrane. Za vrijeme obroka televizor bi trebao biti ugašen, novine odmaknute, a čak bi bilo dobro isključiti i mobilni telefon. Preporuča se da odvojimo najmanje 20 minuta za svaki obrok.

Osobama kojima se teško usredotočiti na hranu preporuča se da jedu nedominantnom rukom ili čak koristeći štapiće umjesto noža i vilice.

Prije međuobroka zapitajte se jeste li jako gladni. Ako je odgovor negativan, odvratite si pažnju šetnjom ili čitanjem. Jedete li pažljivo, ne samo da ćete biti vitkiji, već ćete i više uživati u hrani, tvrde nutricionisti. Svjesno hranjenje je izuzetno jednostavan, ali moćan alat koji može transformirati način na koji razmišljamo o hrani i ono koliko uživamo u njoj.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi