MANJE REVIJA I GLAMURA

Milanski tjedan mode pod pritiskom krize

26.02.2009 u 13:00

Bionic
Reading

Treći veliki tjedan mode započeo je u Milanu u ozračju sveopće krize koja sve jače pogađa i modnu industriju

Milanski tjedan mode započeo je u ne baš vedrom ozračju, koje je dodatno zamutilo otkazivanje revije Roberta Cavallija zbog ozbiljnih financijskih problema u kojima se našla tvrtka koja je glavni distributer njegovih proizvoda.

Ove godine obujam revija smanjen je u odnosu na prošlu godinu, kada je čak 95 modnih kuća održalo revije, dok će ih se ove godine predstaviti tek 79.

Roberto Cavalli otkazao je nastup na Milanskom tjednu mode tek dva dana prije predviđenog nastupa, La Perla je to učinila nešto ranije, što samo potvrđuje sve izraženije probleme s kojima se moda susreće. Osim velikih imena, resecijom su osobito pogođeni manji proizvođači, kojih je zapravo najviše na tržištu.

Ne samo da je smanjen broj revija, već je i znatno manji broj kupaca, priznao je Mario Boselli, predsjednik Talijanske modne komore. Unatoč tome, najveća imena talijanske mode još uvijek ne odustaju od sudjelovanja, pa će svoje kolekcije na Milanskom tjednu mode prikazati Giorgio Armani, Moschino, Gucci, Fendi i Versace, napominje Boselli.

Prošlog je mjeseca Talijanska modna komora upozorila na alarmantnu krizu na tržištu tekstila. Polako su počele padati prve žrtve krize. Ittierre, tvrtka koja u svom vlasništvu drži modni brend Just Cavalli, proglasila je stečaj, zbog čega je Cavalli bio prisiljen stopirati svoj nastup na Milanskom tjednu mode. Prošli je tjedan Sistema Moda Italia, koja zastupa talijansku tekstilnu industriju, pozvala vladu da joj osigura pomoć, kao što je to već učinila za automobilsku industriju i bankarski sektor.

'Zadnjih nekoliko mjeseci blokirane su sve narudžbe. Situacija je vrlo eksplozivna', upozorio je Michele Tronconi, predsjednik Talijanske modne federacije.

Italija pokriva oko 25 posto europskog modnog tržišta, a talijanska modna industrija zapošljava oko pola milijuna ljudi.