TEST

Mazda6 2.0i Challenge - totalno drukčija od drugih

26.07.2013 u 16:45

  • +12

Mazda6 2.0i Challenge

Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal

Bionic
Reading

Nova šestica, čiji su se prvi primjerci mogli vidjeti na našim cestama već početkom godine, sve je samo ne običan automobil. Na prvom mjestu naravno mislimo na novi Mazdin smjer u kreiranju automobila, gdje su domišljati Japanci pod nazivom Sky Active saželi najnovije tehničke novotarije zapakirane u novi dizajn

S druge strane, Mazda je inače inovativan brand čiji su serijski primjerci bili oduvijek naklonjeni sportu. Netko će reći da je riječ samo o kvalitetnom ovjesu, tehnici i benzincu koji se vrlo rado vrti, a upravo je po toj recepturi napravljena i nova šestica s atmosferskim benzincem, koji u nekim stvarima podsjeća na zlatne devedesete.

Nova šestica je 4,87 m duga i teška samo 1.310 kg, što je od prethodnog modela manje za više od stotinu kilograma, a od konkurencije i do tristo.
Ako se tome pridoda 145 KS snažan motor koji poteže do stotke ispod 10 sekundi (9,6), tada dobivate prve obrise Mazdine filozofije, a to je napredak u svim smjerovima. Neupućeni će sigurno odmahnuti rukom i reći da smo takve automobile vozili i prije dvadeset godina, no smanjenjem težine, potrošnje motora, te ugradnjom malog KERS-a, odnosno I-loop sustava, Mazda je uspjela iz dvolitrenog benzinca uštedjeti zaista puno. Potrošnja iznosi od pet do osam litara, maksimalna brzina 215 km/h, a sprint do stotke 9,5 sekundi. Podsjetimo samo da je većina konkurencije potražila uštede na manjim zapreminama, dok je Mazda ostala na istoj.

Iskreno, nama je to super. Naime, praksa je pokazala da smanjenje kubikaže uz istu snagu u mnogim automobilima nije baš urodilo plodom. U Mazdinom slučaju, dvolitreni benzinac je pod nogama snažan i dinamičan, što ulijeva sigurnost u vožnji. Ono što je najvažnije je da je motor vrlo elastičan, obzirom da nije ni prednabijan turbom niti je dizelaš. Dapače, već dugo nismo osjetili ovakav dragulj pod poklopcem. Vrlo je tih i bez vibracija poteže u višoj brzini već od 1.700 okretaja. Ukoliko vam zatreba snage, samo pritisnite papučicu do daske i od 3.000 do 5.000 okretaja, šestica poteže odlično.

Mazdin benzinac odlično objedinjuje dva svijeta - okretnog momenta i snage. Naime mnogi automobili dobro funkcioniraju samo u jednom režimu rada, no novog dvolitraša možete voziti kako god želite. Zaista je univerzalan. Usto, ono što je najvažnije, potrošnja na testu nije nikada prešla devet litara, iako nismo pazili. U istim uvjetima svaki drugi motor iste snage i kubikaže bi popio dvije-tri litre više. Što reći - atmosferski benzinac vraća se na velika vrata.

Ostatak mehanike svakako prati dinamiku motora. Mjenjač je brz i precizan sa šest stupnjeva prijenosa. Ovjes, udoban, no ne toliko direktan (sportski) kao na starom modelu. Budući da je automobil narastao za dodatnih 11 cm u dužinu, takva odluka čini se i logičnom jer je nova šestica zaista velik automobil. O tome govori i prtljažnik obujma 489 l.

Filozofija oblikovanja interijera ostala je jednaka, a to su jednostavnost i kvaliteta. Sve je zaista na svom mjestu, a istakli bi novi multimedijalni centar kojim se jednostavno upravlja i preko ekrana i preko shuttlea ispod ručne kočnice. Ona je na naše oduševljenje ostala kao i prije, na sistem poluge.
Svakako treba istaći I-loop sustav, koji pri kočenju kinetičku energiju pretvara u električnu, nešto slično kao kod hibrida, no sustav je mnogo manji i jeftiniji i pokreće samo električne sustave u automobilu. Osim što kod ugašenog motora na semaforu klima ostaje upaljena, I-loop sustav pomaže i u vožnji, gdje je potrošnja goriva smanjena 5-10 %.

Na kraju svakako treba pohvaliti dizajn. Naime dizajneri su uspjeli stil sa CX-5 preslikati na veliku limuzinu, koja ne bježi od velikih dimenzija, no ne izgleda glomazno. Usto, ne možemo se oteti dojmu da stražnja svjetla podsjećaju na Xedos, koji se proizvodio prije desetak godina. Ipak, geni su geni. Nova šestica je primjer da i Japanci znaju napraviti lijep auto.

Nova šestica uistinu je automobil kojim je Mazda hrabro okrenula kormilo u odnosu na konkurenciju. Lagana je, dovoljno snažna i vrlo štedljiva. Usto je još i ljepša od prethodnice. Vrijeme će, naravno, pokazati koliko je auto kvalitetan, no za Mazdu se nekako uopće ne brinemo.

Proizvođač: Mazda
Model: Mazda6 2.0i Challenge
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.998 cm3
Snaga (kW/KS): 107/145 @ 6.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 210 @ 4.000 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,7/9,0/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,6
Maksimalna brzina: 206 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.810/1.840/1.480
Cijena do registracije: 206.690 kuna