BESPLATNA REKLAMA

Lažne torbe zaslužne za bolju prodaju originala?!

04.06.2011 u 10:56

Bionic
Reading

I dok se modne kuće bore protiv lažnih inačica, istraživanje sugerira da bi trebali odustati, jer prodaja dizajnerskih torbi raste kada se povećava i prodaja kopija

Omiljeni predmet ženske žudnje primjerice torba s potpisom Louis Vuittona ili Prade za mnoge je nedostižan bila recesija ili ne. Često se zato poseže za kopijama koje znaju biti poprilično uvjerljive, a i nekoliko desetaka puta jeftinije od originala.

Uzaludna borba?

I dok se modne kuće svim silama bore protiv lažnih inačica, novo istraživanje sugerira da bi trebali odustati od ionako uzaludne borbe! Sveučilište Northwestern je tako otkrilo da prodaja dizajnerskih torbi raste kada se povećava i prodaja lažnih i jeftinih kopija, prenosi Daily Mail.

Ekonomist Yi Qian osporava teoriju da prodaja svake lažne torbe znači i jedna manje prodana skupocjena dizajnerska torba. Tvrdi i kako krivotvorine mogu služiti kao besplatna reklama pravim stvarima te im povećavaju popularnost.

S njime se slaže i profesorica marketinga Renee Richardson Gosline, a prema njenoj teoriji žena koja kupi jeftinu verziju skupe torbe koja se brzo i raspadne, počinje cijeniti pravu stvar. Otkrila je kako u nekoliko godina, više od polovice žena iz srednje klase zamijene kopije torbi za originale iako mnoge od njih prije nikada ne bi dale 1.000 eura za torbu.

Žudnja za skupocjenom torbom može biti poprilično velika, osobito kada slavni i bogati na nekom od crvenih tepiha prošeću svoje najnovije modele torbi vrijednih i nekoliko tisuća eura, a kopija je običnim smrtnicima često vrlo dostupna. No, prije kupnje 'dobre' krivotvorine svaka žena trebala bi se sjetiti kako takve torbe često izrađuju upravo siromašna djeca u neljudskim uvjetima. To je i više nego dovoljan razlog za odustajanje od kupovine kopije. Hrvatska baš kao i ostatak svijeta obiluje lažnim torbama Louis Vuitton, Prada, Chanel, Gucci...

Zadržan 4.031 komad

Kada je riječ o robi s oznakom Louisa Vuittona, Carinska uprava od 2008. postupa po zahtjevu nositelja prava. To znači da se sva roba s krivotvorenim logotipom stavlja u carinski postupak, a zadržava se ona za koju se utvrdi da je njome povrijeđeno pravo intelektualnog vlasništva društva Louis Vuitton Malletier. Lani je u 12 slučajeva zadržan 4.031 komad lažnjaka, najviše novčanika, remena i torbica, ali i posteljine, satova, majica... Vrijednost te robe, koja je uništena u rezalici, a da je originalna, iznosila bi nevjerojatnih 986.350 eura, istaknuli su iz Carinske uprave!

Ono što krivotvorinu čini drukčijom od originala najčešće je materijal slabije kvalitete, tvari poput ljepila i boja koje su štetne i zabranjene, a lažni proizvod često je znatno lošiji od originalnog proizvoda.