SVE SE MIJENJA

Kako se boriti s debljinom nakon 40-e?

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 01.02.2012 10:44
  • Objavljeno 01.02.2012 u 10:44
žena dijeta mršavljenje

žena dijeta mršavljenje

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: thinkstockphotos

Možete dobiti gotovo 15 kilograma u godinu dana unosite li jednaku količinu kalorija kao u tridesetima. No ne brinite se: prilagodite svoj život metabolizmu koji se usporava, savjetuje nova knjiga

Mršavljenje je jednostavno u dvadesetim i tridesetim godinama: trebate samo jesti malo manje i kretati se više. Sa 40 godina to je puno teže: možete se uvjeravati da ćete lako smršavjeti ako pijete više vode ili smanjite unos ugljikohidrata, no kilogrami će ostati. Dr. Pamela Peeke, autorica knjige 'Fight Fat Over 40', tvrdi da nakon 40. godine nije lako ostati vitak čak i ako umjereno jedete i pijete.

Kad jednom uđemo u peto desetljeće, kaže dr. Peeke, naš se metabolizam usporava, odnosno naša sposobnost da sagorijevamo kalorije slabi. Gubimo mišićni tonus, pod većim smo stresom i unosimo više kalorija nego što nam je potrebno iako bismo se trebali disciplinirati i vježbati te puno strože kontrolirati unos kalorija. Možemo ostati vitki, ali će nam za to trebati više truda. Evo što dr. Peeke savjetuje u Daily Mailu.

Promijenite stil života i prehrambene navike
Nakon 40. godine pravila se mijenjaju te morate ponovno procijeniti svoj stil života. Reproduktivni sustav, libido, građa tijela, raspoloženje, promjene na koži i kosi – vaše tijelo se priprema na drugačiji život. Žena sa 40 godina ima drugačije tijelo nego što je imala deset godina ranije.

Ženski se metabolizam usporava po stopi od najmanje 5 posto po desetljeću života, počevši od dvadesetih, a razlog je prirodni gubitak mišićne mase koji dolazi s godinama. Što imate manje mišićne mase, manje je kalorija vaše tijelo u stanju sagorjeti. U dobi od 20 godina možda ćete morati unositi 2.000 kalorija dnevno, ali sa 45 trebali biste unositi 300 kalorija manje. Iako vježbanje i pažljivija prehrana mogu smanjiti taj učinak, ne mogu ga potpuno izbrisati.

Uhvatite se ukoštac s debljinom koju uzrokuje stres
Velik dio masnoće akumulira se oko struka, a to dr. Peeke naziva 'stres-debljinom', jer su te masti glavni izvor masnoća koje nam daju energiju za borbu tijekom stresnih situacija. No ta debljina nije bezopasna, jer su žene izložene riziku od srčanih bolesti, visokog krvnog tlaka, visokog kolesterola, moždanog udara, dijabetesa i karcinoma. Možda ćete ući u iskušenje da uvedete ekstremno rezanje unosa kalorija, ali radikalno ograničavanje kalorija usporava metabolizam još više. Zdravo tijelo počinje sa zdravim duhom, kaže dr. Peeke koja savjetuje svojim pacijenticama da je bolje da se osjećaju i izgledaju fit nego vitke.

Pazite se kalorija koje je izazvao stres
Obroci kojima se tješite kasno poslijepodne i navečer jedan su od najvećih krivaca za stresom potaknuto debljanje žena iznad 40 godina. Između 15 sati i ponoći ulazimo u tzv. korti-zonu - vrijeme kad razina hormona stresa kortizola divlja i tjera nas na bezumno i neusmjereno jedenje. Očajnički tražeći energiju, žene piju kavu i jedu slatku hranu u nadi da će vratiti prijašnju energetsku razinu. Jednom kad počnete jesti zbog stresa ulazite u stanje beznađa i nastavljate jesti. Umjesto toga, planirajte i budite realni. Ako znate da će dan biti težak, oboružajte se zdravim dnevnim planom prehrane i rješenjima koja će reducirati stres.

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Kad jednom uđemo u peto desetljeće, naš se metabolizam usporava
Pazite na porcije
Lakše je mjeriti porcije nego kalorije, pogotovo kada znamo da zbog sporijeg metabolizma žene iznad 40 godina trebaju jesti manje. Pokušajte s jednostavnim trikom: hranu služite u manjim tanjurima.

Vježbajte više
Nakon 40. godine potrebno je barem 45 minuta aerobne tjelesne aktivnosti pet ili šest puta tjedno te 30 minuta treninga snage dva puta tjedno. Trening s utezima potiče mišiće na aktiviranje svih drugih sustava (endokrini i kardiovaskularni), koji će se prilagoditi i jačati da bi podržali vaše jače mišiće.

Mnoge žene nemaju vremena za vježbanje svakog jutra ili večeri, ali i jednostavne aktivnosti kao što su hodanje na svježem zraku ili na pokretnoj traci, vožnja biciklom ili plivanje mogu biti korisne.

Ne brinite se zbog prepreka
Svaka žena ima drugačiji odgovor na stres. Nakon napornog dana neke se žene ne mogu prisiliti da nešto pojedu, druge trpaju hranu u sebe. Debljina nije samo posljedica izbora hrane, nego i načina na koji se nosite sa životnim poteškoćama. Možete započeti novu zdravu rutinu s najboljim namjerama, ali onda vas mogu omesti neočekivani događaji. Mnoge žene brigu o sebi stavljaju na posljednje mjesto i često je rezultat nemara upravo debljanje.

Kad zbog događaja izvan vaše kontrole propadnu vaše najbolje namjere o zdravoj prehrani i vježbanju, morate biti svjesni da nije riječ o neuspjehu, nego o neočekivanom događaju koji je privremeno promijenio vaš kurs. Prihvatite to i brzo se vratite na stazu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi