DOBRA PRIPREMA

Kako ove sezone izbjeći gripu?

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 23.11.2012 08:43
  • Objavljeno 23.11.2012 u 07:51
žena gripa prehlada bolest

žena gripa prehlada bolest

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Pravilnim i zdravim stilom života ove godine možete izbjeći napornu gripu. Savjete koje vam donosimo počnite prakticirati što prije, jer je sezona gripe blizu

Sezona gripe je na vratima. Ako je želite izbjeći, sada je pravo vrijeme da počnete djelovati preventivno. Najvažnije je da ojačate imunitet što će povećati otpornost na

infekcije. I iako nema čvrstih jamstava da ćete gripu izbjeći, savjeti stručnjaka koje vam donosimo svakako će pridonijeti smanjenju rizika od gripe.

Prehrana
Ako želite jak imunitet, povedite računa o prehrani. Ona mora obilovati voćem i povrćem i to posebno onim plodovima koji su poznati kao bogati izvor vitamina C. Neka se na vašem jelovniku nađu limun, grejp, naranča, brusnice, jabuke… Dobro je pojačati i konzumiranje jogurta, posebno probiotika jer istraživanja pokazuju da probiotici jačaju imunitet.

Odmor
Opće je poznato da stres slabi imunitet i zato su ljudi pod stresom skloniji raznim bolestima pa tako i gripi. Oduprite se stresu kvalitetnim odmorom. Spavajte sedam-osam sati tijekom noći, odnosno liježite najkasnije u 23 sata. Slobodne dane koristite za odmor i opuštanje. Bavite se stvarima koje volite i koje vas čine sretnima. Molite, meditirajte, slikajte, odnosno radite sve ono što vas opušta. Jako je važno da takvim aktivnostima 'ispraznite' nakupljeni stres.

Higijena
U prevenciji gripe važnu ulogu ima higijena, i to posebno higijena ruku. Naime, ruke nerijetko dodiruju inficirana mjesta i ljude, a upravo tako se gripa i širi. Perite ruke puno

Arhivska fotografija

Arhivska fotografija

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Zdravim životnim stilom gripa se može izbjeći

češće nego što to radite inače. Posebno je važno djecu uputiti u to. Ukratko, spriječite razvijanje virusa i bakterija u organizmu kvalitetnom higijenom.

Gužve
Izbjegavajte zatvorena mjesta na kojima se okuplja veći broj ljudi poput kafića i trgovačkih centara. Ljudi kašlju, kišu i dišu pa je na takvim mjestima puno veća koncentracija virusa i bakterija u zraku. Dakle, puno je veća šansa za dobivanje gripe. Iako je teško izbjeći gužve u svakodnevnom životu, potrudite se da to svedete na minimum.

Pušenje
Iako pušačima smeta kad ih se svrstava u posebnu kategoriju, za to ipak postoje razlozi. Pušači su, naime, izloženiji virusima i bakterijama jer im je organizam oslabljen. To se ponajviše odnosi na nedostatak vitamina C koji pušači više troše nego nepušači. Upravo zato oni moraju pojačati unos vitamina C u organizam.

Tjelovježba
Ako želite zdrav i snažan organizam otporan na najrazličitije vrste infekcija, onda tjelovježba treba postati vaša redovita navika. Ljudi koji vježbaju, pokazuju istraživanja, otporniji su i na gripu jer imaju jači imunitet. Ako još uvijek ne vježbate, sad je pravo vrijeme da počnete.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!