MIRISNO ISKUŠENJE

Jeste li vjerni samo jednom ili volite šarati?

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 26.11.2010 14:47
  • Objavljeno 26.11.2010 u 11:29
DKNY VIZUAL

DKNY VIZUAL

Izvor: Promo fotografije / Autor: promo/DKNY

Žene su u prosjeku tri godine vjerne jednom parfemu, ali sve manje jednom brendu. Žele eksperimentirati, biti u trendu!
promo/Estee Lauder

promo/Estee Lauder

Izvor: Promo fotografije / Autor: promo/Estee Lauder

Najviše parfema, čak 75 posto, proda se tijekom studenoga i prosinca. Paradoksalno, iako je parfemsko tržište jedno od najkonkurentnijih (procjenjuje se da se godišnje lansira čak 500 novih mirisa, a početkom desetljeća bilo ih je samo 100-tinjak), istodobno je jedno od rijetkih koje bilježi pozitivan trend prodaje recesiji usprkos. Logično objašnjenje je da žene (i sve više muškaraca) žele uživati ako ne u pravom, onda bar u lako dostupnom luksuzu kakav simbolizira mirisna bočica.

Generacija rođena nakon Drugog svjetskog rata, famozni 'babyboomeri', odrastala je u društvu koje se rado identificiralo s jednim parfemom. Potaknuti novim trendovima i navikama mlađih generacija, koje nikad nisu imale priliku razviti osjećaj vjernosti jednom brendu, kamoli jednom mirisu, i 'babyboomeri' su počeli eksperimentirati s novim kreacijama. Legendarni parfemski brendovi i njihovi kultni parfemi više ne mogu računati ni na njih kao na pouzdane kupce.

Važnu ulogu u dinamici parfemskog tržišta ovog je desetljeća odigrala pojava celebrity mirisa, koji su mirisni mas-market pretvorili u ozbiljnu konkurenciju luksuznim, tzv. premium parfemima. Štoviše, posljednjih godina svjedoci smo nastanka nove kategorije 'masstige' proizvoda (sintagma nastala spojem pojmova 'mass + prestige'), koja nudi vrhunsku kvalitetu (ne samo parfema) po razumnoj i pristupačnoj cijeni. Iako je trend celeb-mirisa na zalasku, novi igrači na parfemskom tržištu su sve brojniji i uspješniji nezavisni, niche brendovi.

Lansiranje novog mirisa u prosjeku košta 100 milijuna dolara, ali košta i održavanje starog. U protivnom, životni vijek novog mirisa procjenjuje se na tri godine. Kako bi ostali u igri, luksuzni brendovi prihvatili su praksu relansiranja svojih mirisnih klasika u svim mogućim verzijama, od toaletnih vodica i ljetnih inačica do parfemskih koncentrata i limitiranih božićnih izdanja. U Izlogu doznajte koji su to novi i novi-stari mirisni klasici.

 

promo/Estee Lauder

promo/Estee Lauder

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal.hr

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi