ČESTA TEGOBA

Umorni ste, pospani i imate osjećaj da vam netko sjedi na glavi? Ako i vi imate problema s niskim tlakom, evo kako ga možete riješiti

  • Autor: E. K.
  • Zadnja izmjena 02.12.2021 13:24
  • Objavljeno 02.12.2021 u 13:22
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Wavebreakmedia ltd / Panthermedia / Profimedia

Iako se najčešće govori o opasnostima visokog krvnog tlaka ni tzv. hipotenziju, odnosno nizak krvni tlak nije nešto što bismo trebali potpuno ignorirati

Ukoliko ste i vi među osobama koje kad naglo ustanu osjećaju vrtoglavicu ili vam često nedostaje energije, umorni ste i pospani, osobito za vrijeme južine, vjerojatno i vas muči nizak krvni tlak.

Nizak krvni tlak nije bolest zbog koje se umire, no može bitno narušiti kvalitetu života.

Liječnici kažu kako tegobe uzrokovane niskim tlakom u pravilu češće pogađaju žene nego muškarce i intenzivnije su u proljeće što zbog porasta temperature, ali i provođenja dijeta.

Nizak tlak mogu uzrokovati brojna različita stanja poput dehidracije, depresije, bakterijske infekcije, kardiovaskularnih bolesti, obilnih krvarenja te ovisnosti o alkoholu i nikotinu iako usprkos mnogim istraživanjima još uvijek nisu poznati točni uzroci pojave niskoga tlaka.

Osobe koje pate od niskog tlaka vrlo često zbog neugodne situacije traže rješenja koja će im pomoći u vrlo kratkom roku, ali čarobnog štapića koji će jednostavno odnijeti simptome nažalost nema. Samo postupne promjene životnih navika dat će dugoročne rezultate.

Kako biste poboljšali svoju kvalitetu života, pripazite na prehranu i tekućine te učinite tjelovježbu sastavnim dijelom svoje svakodnevnice. Rezultati neće izostati, a vi ćete se osjećati bolje i odmornije.

Evo još nekoliko savjeta uz pomoć kojih možemo olakšati simptome niskog tlaka:

Ne zaboravite na tjelovježbu

Nizak krvni tlak vrlo često kod osoba izaziva osjećaj umora, pospanosti i nedostatka energije. U takvom stanju vrlo je teško prakticirati bilo koju vrstu tjelovježbe. No, tjelovježba je nužna ako želite dovesti svoj tlak u ravnotežu i olakšati si život. Nikako ne biste trebali naglo početi vježbati jer to može izazvati potpuno suprotan učinak. Krenite polagano s šetnjama, a s vremenom možete početi i trčati i to na duže staze. Preporučuju se vježbe poput brzog hodanja, laganog trčanja, plivanja, umjerene vožnje biciklom i rolanja.

Ključ je u izbalansiranoj prehrani

Osobe koje imaju niski tlak nikako ne bi trebale provoditi stroge dijete jer im se stanje može pogoršati. Nepravilan unos hrane prehrane usporava dotok krvi pa se osoba osjeća još umornijom i nema energije za normalno svakodnevno funkcioniranje. Također, recept nije ni pretjerano prejedanje. Najbolje rješenje je konzumirati više manjih obroka na dan. To će pomoći da krvni tlak ostane u zdravoj ravnoteži, a takav način prehrane pridonijet će i normalnoj tjelesnoj težini na duge staze. Dakle, rješenje nije trenutno i brzo mršavljenje jer to kod osoba s niskim krvnim tlakom pogoršava stanje. Namirnice koje se preporučuju su bademi, đumbir, ružmarin, ginseng, cikla, češnjak, peršin, celer, kadulja, kopriva, hren, borovnice, dinja, jagode, limun, špinat, rajčica, rotkvice, kukuruz i krumpir. Nastojte da u vašoj prehrani prevladava puno voća i povrća u kombinaciji s ribom, mesom peradi, integralnom rižom, ražom, tofuom i sezamom. Za razliku od osoba koje pate od visokog krvnog tlaka, osobe s niskim krvnim tlakom ne bi trebale bježati od soli jer sol povisuje krvni tlak, ali oprez: konzumirajte u umjerenim količinama i ne zaboravite piti puno tekućine.

Bitan je kvalitetan san

Osobe koje imaju nizak tlak češće se umaraju nego osobe s normalnim krvnim tlakom pa im je potrebno i više odmora i sna. Preporučljivo je spavati osam sati na dan, a osobe s nižim krvnim tlakom trebale bi prilagoditi količinu sna prema vlastitim potrebama pa je moguće da će nekima biti potrebno i više sati sna. Uvijek uz krevet držite čašu vode kako biste ujutro mogli popiti tekućine koja će vam ublažiti simptome slabosti koje zbog niskog tlaka vrlo vjerojatno osjećate. Također, pazite da nikada ne ustajete naglo iz kreveta, već se postupno iz ležećeg položaja zadržite nekoliko sekundi u sjedećem pa tek onda ustanite.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!