ŠOK I NEVJERICA

General motors odlučio ubiti Chevrolet u Europi

06.12.2013 u 10:57

Bionic
Reading

Chevrolet i Opel već neko vrijeme si međusobno gaze po prstima nudeći europskim kupcima manje ili više slične automobile s različitim značkama. U General Motorsu su ovome odlučili stati na kraj

Od ambicioznog plana o Chevroletovom rastu u Europi neće biti ništa jer će do 2016. Amerikanci gotovo u cijelosti povući marku sa Starog kontinenta. Kažemo ‘gotovo’ zbog toga što će Chevrolet, po uzoru na Ford, najvjerojatnije svoje prestižnije proizvode poput nove Corvette i Camara ponuditi Europljanima. A možda dobijemo i Cadillac.

Svi ostali modeli bit će preusmjereni na rusko i kinesko tržište.

Ovakav neobičan potez Amerikanci opravdavaju neisplativošću situacije koja ne ide na ruku ni Opelu ni Chevroletu. Bez Chevroleta koji će odvlačiti kupce, u GM-u su uvjereni da će se Opel i Vauxhall uspješnije etablirati na europskom tržištu.

Gdje je GM pogriješio u koracima, možda je ponajbolje Bloombergu pojasnio Frank Schwope, analitičar u Nord LB-u koji tvrdi kako je od samog početka bila strateška pogreška stavljati Chevroletovu značku, čije ime asocira na velike američke krstarice, na jeftine korejske automobile iz Daewooa.

‘Europska reorganizacija još jedna je pogreška jer je GM mogao pogurati Opel u viši segment, a Chevrolet etablirati kao pristupačnu marku. Volkswagen uspješno upravlja s četiri slične marke u Europi - VW, Škoda, Audi i Seat - dok Opel ne može jednu učiniti profitabilnom’, zaključuje Schwope.

Što vi mislite?