TEST

Ford Focus 2.0 TDCi Titanium – i dalje najbolji vozački automobil u klasi

16.09.2011 u 15:40

Bionic
Reading

Kad je lansiranjem treće generacije Focusa Ford objavio da je ovaj put uistinu riječ o globalnom automobilu, odnosno da će se uz manje tehničke razlike njegov kompakt prodavati s obje strane Velike bare, nismo bili pretjerano impresionirani

Automobili namijenjeni američkom tržištu, naime, kvalitetom se nikad nisu mogli mjeriti s onima namijenjenim Europljanima, što i ne treba čuditi kad se u obzir uzme razlika u cijeni. Američke verzije europskih automobila stoje i do 40 posto manje novca. Amerikanci, nadalje, imaju i neobičan ukus kad je dizajn eksterijera te posebice interijera u pitanju, no čini se da u posljednje vrijeme i Europljani naginju većoj količini pretinaca, držača čaša i naslona.

Sve u svemu, novi Focus je ispao boljim automobilom no što smo očekivali, premda se podosta razlikuje od svojeg prethodnika. Minula verzija možda izgledom nije bila najatraktivnija, no to je nadoknađivala s vozačkog aspekta, dok novi Focus izgleda bolje, ali ne pruža podjednako dobar vozački doživljaj.

Krenimo redom.

Dizajnerima valja priznati da su odradili dobar posao. Focus izgleda agresivno i moderno, čak i u limuzinskom obliku zahvaljujući povijenoj, gotovo kupeovskoj krovnoj liniji. Isto je i u unutrašnjosti koja će oduševiti mlađe vozače i pomalo šokirati one starije, nesklone tehnologiji. Recimo samo da upravljač raspolaže s čak 23 kontrole kojekakvih funkcija te da ćete onima na središnjem grebenu teško upravljati bez skidanja pogleda s ceste. Sjedala nude dobro držanje tijela, no materijali bi mogli biti kvalitetniji i ugodniji. Prostora zato ne manjka, kako za ramena, tako i za noge i glavu, sprijeda ili straga. Danak je platio prtljažnik koji sa 475 litara nije među najvećima u klasi.

Sve pohvale moramo izreći i na račun izolacije buke - čak i prilikom vožnje autocestom u Focusu se može razgovarati bez znatnijeg podizanja glasa.

Nova šasija s neovisnim ovjesom tipa McPherson sprijeda i multilink straga ulijeva povjerenje robusnošću i izbalansiranošću, a odlično joj pogoduje i dvolitreni dizelaš s turbopunjačem varijabilne geometrije i tehnologijom direktnog ubrizgavanja. 140 KS, koliko moderna jedinica razvija, dovoljno je za sprint do stotke u svega devet sekundi te maksimalnu brzinu veću od 200 km/h. Performanse su kudikamo izraženije zahvaljujući preciznom šesterostupanjskom ručnom mjenjaču odlično pogođenih prijenosnih omjera, no nažalost novi elektronički servoupravljač anemičan je u usporedbi s direktnim hidrauličkim sustavom prošle generacije. Focus je i dalje najupravljiviji automobil u klasi, no Amerikanci su sami smanjili odstojanje od konkurencije.

Cilj je ipak postignut - novi Focus je udobniji i sigurniji te vizualno atraktivniji, a ne sumnjamo da će oni koji ciljaju na performanse doći na svoje s novim ST-om.

Proizvođač: Ford
Model: Focus 2.0 CDTi Titanium
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.997 cm3
Snaga (kW/KS): 103/140 @ 3.750 o/min
Okretni moment (Nm): 320 @ 1.750-2.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,3/10,7/8,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,5
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.530/1.825/1.480
Cijena do registracije: 204.000 kuna (osnovni model 137.493 kuna)