MOŽE LI GORE?

Europsko tržište automobila nastavlja dramatičan pad

18.12.2008 u 11:00

Bionic
Reading

Tijekom studenoga 2008. godine u usporedbi s istim mjesecom prošle godine europsko tržište novih automobila palo je za 25,3 posto. Ukupna prodaja iznosila je 924.936 komada, u usporedbi sa 1.238.297 primjeraka 2007. godine, donosi JATO Dynamic

To je dodatno srušilo tržište koje konstantno pada već sedam uzastopnih mjeseci te je prodaja u dosadašnjem dijelu godine dodatno pala u odnosu na 2007. Ukupni broj prodanih automobila u prvih 11 mjeseci 2008. je 13.556.052 komada – 7,1 posto (1.030.584 komada) manje nego u istom razdoblju prošle godine.

'Tržište je u ovom dijelu godine uobičajeno manje aktivno', kaže Darin Janković iz JATO Dynamicsa Hrvatska. 'Međutim, ovo je još nezabilježen pad prodaje koji – gledajući trenutnu ekonomsku situaciju – nije i neočekivan. Među top 10 marki postoje neki pomaci, ali je Volkswagen i dalje siguran na vodećem mjestu.'

Volkswagen je u studenome još jednom bio najprodavaniji, ispred marki Ford, Renault, Opel/Vauxhall i Fiat. Kada se u obzir uzme cijela godina, vodeći je opet Volkswagen, a prate ga Ford, Opel/Vauxhall, Renault i Peugeot.

Na ovako depresivnom tržištu kao svijetao primjer ističe se Audi, koji je prodao svega 1,1 posto manje automobila nego u studenome 2007, a bilježi rast od 0,2 posto (1.457 komada) tijekom godine, prije svega zbog odličnih rezultata novog A4.

Još su neke marke zabilježile povećanje prodaje tijekom prošlog mjeseca, a među njima rekorder je Dacia, koja je povećala prodaju za 27,9 posto, na 10.163 komada, nakon uvođenja novog modela Sandero. Još je veće Dacijino povećanje prodaje kada se gleda cijela godina, a iznosi 42,6 posto (sa 68.149 na 97.206 komada).