dašak inspiracije

Donosimo zanimljiv početak modre dizajnerske priče

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Freelancing je već godinama gotovo idealni oblik rada za dizajnere. Radno vrijeme prema vlastitim preferencijama te omjer uloženog vremena i zarade samo su neki od glavnih argumenata koji idu u prilog ovakvom načinu rada. Nedostatak je, primjerice, manjak sigurnosti, no jednom kad se stvori baza stalnih klijenata s kojima postoji uzajamno povjerenje od samostalnog rada može se kvalitetno živjeti

Možda najveća prednost je to da se freelance dizajner moze dublje posvetiti određenom projektu, a sloboda organiziranja vlastitog vremena, kao i viši stupanj kreativne slobode idu tome u prilog.

Na sličan se korak odlučila Ivona Vuri, dizajnerica vizualnih komunikacija s BA diplomom zagrebačkog Studija dizajna. Nakon studija skupljala je iskustvo stalnim zaposlenjem u struci te paralelnim radom na manjim projektima. S vremenom je odlučila pokrenuti vlastitu priču te je osnovala obrt za vizualne komunikacije “Modra”. Usluge koje “Modra” pruža su grafički dizajn u široj i užoj primjeni: izrada logotipa i vizualnog identiteta te njegove aplikacije, promotivni materijali za digitalne kanale i tisak, ambalaža proizvoda.

“Vizualni jezik razlikuje se od projekta do projekta; ipak vodim se principom jednostavnosti, a istovremeno se uvijek trudim kroz elemente oblikovanja zadržati tračak zaigranosti bilo odabirom boja, motiva, kompozicije ili tipografije. Smatram da je stil nešto što se s vremenom, učenjem i radom razvija i mijenja, stoga se ne želim previše ograničavati ni u čemu. Područje vizualnih komunikacija je široko pa bih se, osim primarne usluge grafičkog dizajna, u perspektvi željela posvetiti interdisciplinarnom pristupu te proširiti područje djelovanja. Htjela bih, primjerice, dizajnirati za umjetničke i modne evente, izložbe te kroz takve projekte izaći iz okvira 2D oblikovanja u prostorno. Trudim se uvijek ići korak naprijed; uz statičnu grafiku napraviti i animiranu, uz oblikovanje vizualnog identiteta napraviti promotivni stop motion video i sl. Neprestano učenje i napredak najbitnije su odrednice kojima neiscrpno težim, kako u profesionalnom tako i u privatnom životu.”

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Najteži, a ujedno i najbitniji dio radnog procesa je uspješna komunikacija s klijentom.

“Kvalitetna komunikacija između dizajnera i klijenta je ključna. Svakom novom projektu pristupam “iz nule”. Pritom nastojim klijentu približiti proces rada kako bismo zajedno došli do jedinstvenog rješenja za njegove potrebe.

Treba uložiti mnogo vremena i truda kako bismo postigli željene rezultate, ali smatram da biti kreativni profesionalac danas znači biti spreman na multifunkcionalnost, biti spreman na nove izazove i kreiranje rješenja koja izlaze iz ustaljenjih okvira. Istovremeno to je i prednost rada u sferi dizajna koji uvijek donosi nove izazove. Svaki novi projekt stvara svoju priču koja gotovo nikada ne ispadne onakva kakvom je zamislimo u početku, već se kroz radni proces (u mom slučaju često metodom pokušaja i pogreške) najprikladnije rješenje samo iskristalizira.”

“Kako 100% samostalno radim odnedavno, cijelokupni proces od komunikacije s klijentima, izrade skica i prijedloga rješenja pa sve do finalne predaje projekta zaista je uzbudljiv. Željela bih skupiti što više različitih iskustava kako bih se s vremenom mogla profilirati kroz projekte koji me osobno najviše ispunjavaju. Bitna mi je i suradnja s drugim dizajnerima i kreativcima jer često najbolje ideje dolaze kroz brainstorming i dijeljenje iskustava. Uz rad za klijente, neprestano radim i male, samoinicirane projekte (bilo da se radi o mikro publikacijama poput zinova, ilustraciji ili pak kratkim videima) u kojima imam maksimalnu slobodu izričaja u cijelokupnom dizajn procesu. Takvi me zadaci ispunjavaju te motiviraju za daljnji rad. U budućnosti bih htjela spojiti osobne i profesionalne interese te Modru proširiti u studio specijaliziran za oblikovanje vizualnog identiteta, dizajn ambalaže i set dizajn.”

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!