GUCCI

Divlja povijest jednog od najpopularnijih modnih brendova današnjice

10.08.2020 u 06:35

Bionic
Reading

Malo je modnih kuća jednako prepoznatljivih kao Gucci. Od maksimalističke modne vizije Alessandra Michelea do skandaloznih kampanja Toma Forda tijekom obnašanja funkcije njezinog kreativnog direktora, jednostavno se nije dogodilo vrijeme u kojem Gucci nije predstavljao vrhunac pretjeranog glamura ali to nije uvijek bilo tako. Prije nego što su velika imena poput Harryja Stylesa i Dakote Johnson postali najveći fanovi kreacija Gucci na crvenom tepihu, luksuzni talijanski brend imao je puno skromniji početak

Godine 1921. u talijanskoj Firenci dizajner Guccio Gucci osnovao je svoju poznatu modnu kuću. Prema napisima Rebaga, prije nego što je osnovao istoimeni brend, Gucci je radio kao portir u poznatom londonskom hotelu Savoy. Inspirian golemim i raskošno uređenim hotelima, vratio se u rodnu Italiju gdje je radio u tvrtki za izradu kožne prtljage prije nego što je pokrenuo vlastiti brend. Isprva, Gucci je uglavnom prodavao kožne proizvode s fokusom na izradi putnih predmeta, a naposlijetku je svoj modni biznis proširio na izradu konjičke opreme, kada je glas o njegovu brendu došao do ušiju i novčanika britanskih aristokrata.

Kako se širio brend Gucci?

Sinovi talijanskog dizajnera, Aldo, Vaso i Rodolfo počeli su raditi za očev modni brend kojemu je s godinama samo rasla reputacija na modnoj sceni. No, prema napisima stranice Women's Wear Daily, 1935. godine doživjeli su prvu veliku krizu. Uslijedio je embargo Lige nacija protiv Italije, a s malom zalihom kože, brend je bio prisiljen koristiti druge materijale za izradu komada s vlastitim potpisom.

Što se dogodilo s brendom Gucci nakon Drugog svjetskog rata?

Kao što primjećuje WWD, nakon što je proizvodnja modnih komada od kože počela ponovno rasti krajem Drugog svjetskog rata, Guccijev sin Aldo za očev brend kreirao je prvu torbu od svinjske kože – materijala koji je s godinama postao zaštitni znak modne kuće, a u isto vrijeme kreirana je i prva torbica sa ručkom od bambusa u obliku konjskoga sedla. Godine 1951., Gucci je prigrlio svoj prepoznatljivi detalj zeleno-crvene pruge.

Pedesete godine bile su i sjajno vrijeme za širenje Guccijevih trgovina. Sa postojećim trgovinama u Firenci i Rimu, godine 1951. Rodolfo Gucci otvorio je još jednu trgovinu u Milanu, prije nego što su svoje poslovanje dvije godine kasnije proširili na području SAD-a.

Neposredno prije smrti slavnoga dizajnera 1953. godine, u njujorškom hotelu Savoy Plaza otvorena je Guccijeva trgovina kao danak njegovom radu u ulozi portira ovog poznatog, svjetskog lanca hotela. Petnaest dana nakon njezina svečana otvaranja, Guccio Gucci preminuo je u dobi od 71 godine.

Kakav su utjecaj imale poznate osobe na Guccijev dizajn?

U godinama nakon Guccijeve smrti, brend je i dalje nizao uspjehe na svjetskoj modnoj sceni zahvaljujući njegovim sinovima. Slavne osobe poput holivudske dive Elizabeth Taylor fotografirane su s prepoznatljivim modelima torbi Gucci s dodatkom bambusove ručke, a godine 1953. kreirane su i danas kultne cipele loafer imena Horsebit koje su zaradile zahvaljujući zlatnom detalju po uzoru na konjske uzde.

Godine 1961., prva dama Amerike i američka ikona stila Jacqueline Kennedy primjećena je s torbicom brenda Gucci, a model koji je nosila modna kuća preimenovala je u 'Jackie'. Otprilike u isto vrijeme stvoren je prepoznatljivi logotip brenda (koji se u početku koristio za pričvršćivanje vrećica) u znaku dvostrukoog slova G, a koji se koristi i danas.

Na dizajnersku viziju modne kuće Gucci veliki utjecaj imala je i holivudska diva i monegaška princeza Grace Kelly. Kada je 1966. godine kupila torbu s ručkom od bambusa, Rodolfo Gucci poklonio joj je cvjetni šal napravljen posebno za nju. Uzorak šala predstavljao je ilustracija poznatog umjetnika Vittoria Accornera, a kasnije je dobio naziv 'Flora'.

Sedamdesetih godina modne trgovine Gucci otvaraju se u dalekom Tokiju i Hong Kongu, a New York dobio je još jednu poslovnicu. Godine 1975. ova talijanska modna kuća ušla je u beauty industrije kreiranjem parfema nazvanog Gucci No. 1.

Što se dogodilo s obitelji Gucci 80-ih godina?

Gucci je svoju prvu modnu reviju predstavio 1981. godine, a ona se u velikoj mjeri fokusirala na model šala 'Flora' održavši se u talijanskoj Firenci.

U sljedećih nekoliko desetljeća, Gucci je pretrpio nekoliko velikih promjena, kao i neke obiteljsko-poslovne drame. Guccijevi unuci radili su u tvrtki do ranih 80-ih, a obitelj se svađala oko toga tko će ju kontrolirati. Na kraju je poslovanje brenda preuzeo Rodolfov sin, Maurizio, gurnuvši svoje rođake i ujaka Alda iz tvrtke.

Godine 1989. holding kompanija Investcorp kupila je gotovo polovicu Guccija i tada je na vodeće mjesto Guccija zasjeo predsjednik luksuzne modne kuće Bergdorf Goodman, Dawn Mello i direktor modnih dodataka, Richard Lamberston kako bi brendu osigurali potrebno pojačanje u poslovanju.

Kada je Tom Ford preuzeo Gucci?

Prava promjena za modnu kuću Gucci dogodila se 1990. godine, kada je divlji i talentirani mladi dizajner po imenu Tom Ford postao njezinim kreativnim direktorom. U početku je bio zadužen za Guccijeve ready-to-wear kolekcije, ali kreativnim direktorom modne kuće postao je 1994. godine. Za to vrijeme Maurizio Gucci ostatak svojih dionica prodao je Investcorpu, a godine 1995. je ubijen.

Do danas se Ford smatra dizajnerom koji je u punom smislu oživio brend Gucci svojom hiperseksualnom modnom vizijom. Njegova kolekcija iz jeseni 1995. u znaku uglađenog i minimalističkog dizajna 90-ih, postigla je ogroman komercijalni uspjeh, a slavne osobe poput Gwyneth Paltrow, Jennifer Lopez i Madonne fotografirane su kako nose njegove komade na crvenom tepihu.

Godine 1999. kultna torba Jackie s modernim preinakama ponovno je ubrzo postavši novi must-have modni komad te godine.

Kako se modni brend Gucci promijenio nakon odlaska Toma Forda?

Godine nakon odlaska Toma Forda pokazale su značajnima za modnu kompaniju Gucci. Kako navodi Business of Fashion, 2006. godine Giannini je imenovana kreativnom direktoricom brenda, a njeno ponovno pokretanje uzorka 'Flora' - umjesto da se fokusira na logotip dvostrukog G - pokazalo se izuzetno uspješnim.

Godine 2008., Gucci je prvi put u povijesti emitirao svoju TV kampanju za miris Gucci by Gucci, koju je režirao slavni redatelj David Lynch. Gucci by Gucci Pour Homme, Gianninijev prvi muški miris, pokrenut je iste godine sa zvijezdom kampanje Jamesom Francom. Sada već kultni Flora by Gucci miris predstavljen je 2009. godine.

Kada se Alessandro Michele pridružio Gucciju?

Krajem 2014. naglo je najavljeno da će Giannini i izvršni direktor Guccija, Patrizio Di Marco napustiti tvrtku. Alessandro Michele, koji se već posvetio 12 godina brandu, tada je najavljen imenovan novim kreativnim direktorom. Imenovanje relativno nepoznatog dizajnera modnih dodataka za glavnu osobu modne kuće Gucci predstavljalo je šok za brojne ljude u modnoj industriji. U svom prvom potezu u ulozi kreativnog direktora, Michele je pomogao dizajnirati potpuno novu kolekciju muške odjeće za manje od tjedan dana, objavio je The New York Times.

Njegova prva kolekcija ženske odjeće predstavljena je mjesec dana kasnije na milanskoj pisti i doživjela je trenutan uspjeh. Marco Bizzarri doveden je i kao novi predsjednik i izvršni direktor Guccija nakon odlaska Di Marca.

  • +48
Gucci FW 2018/2019 Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia