PROMJENE U MODNOJ KUĆI

Daniel Lee službeno je imenovan novim glavnim kreativnim direktorom Burberryja

28.09.2022 u 10:56

Bionic
Reading

Kao što se šuškalo prošloga mjeseca, dizajner Daniel Lee i službeno je proglašen novim glavnim kreativnim direktorom britanske modne kuće Burberry

Britanac Daniel Lee na tom je mjestu zamijenio Riccarda Tiscija, a koji je bio na čelu prestižne britanske modne kuće od 2018. godine.

Na novo mjesto zasjest će 3. listopada, a izvještaj će podnijeti novom izvršnom direktoru tvrtke Jonathanu Akeroydu. Njegova prva kolekcija bit će predstavljena na Tjednu mode u Londonu u veljači 2023., čime će kolekcija brenda proljeće/ljeto 2023. biti posljednja za Tiscija.

Akeroyd je u izjavi koju je dao za Hypebae rekao: 'Daniel je izniman talent s jedinstvenim razumijevanjem današnjih kupaca luksuzne robe i snažnim dosadašnjim komercijalnim uspjehom, a njegovo imenovanje pojačava ambicije kuće Burberry. Sretan sam zbog suradnje s njim i uvjeren sam da će imati učinak kojemu težimo u ovoj sljedećoj fazi, uz podršku naših talentiranih i iskusnih timova.'

Lee je pak naglasio da će on s timom Burberryja 'ispisati uzbudljivo sljedeće poglavlje za ovaj legendarni britanski luksuzni brend te da je 'vrlo uzbuđen što se vraća u London, grad koji oduvijek podržava kreativnost i koji ga i dalje inspirira'.

IZ SRCA LONDONA

Senzualnost s dozom tradicije: Pogledajte komade iz nove kolekcije Burberryja

Pogledaj galeriju

I Tisci je otkrio ponešto o svom radu za poznati brend.

'Poglavlje koje sam zamoljen napisati u njegovoj dugoj povijesti je ono na što sam nevjerojatno ponosan i ono za koje sam odlučio da će kulminirati mojim odlaskom. Nastojao sam nastaviti s naslijeđem inovacija i dosljedno sam se zalagao za kreativnost i raznolikost kako bi Burberry uvijek nastavio ići naprijed. Želim zahvaliti svojim timovima, bivšim i sadašnjim, i vojsci suradnika i prijatelja koji su mi pomogli da napišem poglavlje za koje se nadam da će ostati u budućnosti Burberryja i u godinama koje dolaze', kazao je Tisci ne krijući ponos što je mogao raditi za taj luksuzni brend.

Inače, Lee je vrlo cijenjeno i traženo ime u svijetu mode.

Kreativni Britanac nije dugo čekao posao nakon diplome i sljedeće desetljeće proveo je na vrlo unosnim mjestima u modnim kućama Donna Karan, Balenciaga, Maison Margiela i Celine, a u potonjoj je pod kreativnom direktoricom Phoebe Philo bio direktor dizajna konfekcije. Celine je napustio u ožujku 2018. godine s ciljem da neko vrijeme slobodno plovi. Poziv headhuntera zatekao ga je u Japanu s viješću da ima nešto za njega u Keringu, bez ikakvih tragova o čemu bi se moglo raditi. Obavio je nekoliko tajnih sastanaka, a sve do trenutka u kojem je Francois-Henri Pinault tražio od njega da predloži što bi učinio s Bottegom, Lee nije imao pojma da ga traže za top posao.

'Zanatstvo Bottege Venete bilo je nešto s čim sam uvijek rezonirao, zapravo san. Počeo sam s pleteninom, tako da mi je tehnika uvijek bila velik izvor inspiracije. Vrlo je slična intrecciatu, načinu stvaranja koji diktira volumen i oblik objekta', rekao je Lee u ranijem intervjuu za Business Of Fashion (BOF-a).

Njegov novi šef ga je ohrabrivao, a Lee kaže da François-Henri Pinault nije želio nekoga tko će biti zabrinut oko toga što je Bottega Veneta prije bila. Ipak, riječ je o Keringu, tvrtki koja je na mjesto kreativnog direktora u jednom od zatamnjenih dragulja u svojoj korporativnoj kruni dovela čovjeka imena Alessandro Michele. Baš poput njega, Lee nije imao što izgubiti, kao ni Gucci ili Bottega, a Pinault očito nema problema s rizičnim potezima.

Talijansku modnu kuću Bottega Veneta oživio je i postavio u žižu modnog svijeta proslavivši glasovitu tehniku intrecciato i torbe za kojima i dalje luduju zaljubljenice u modu.

Njegova prva kolekcija za Bottega Venetu donijela mu je 2019. četiri British Fashion Awards (dizajner godine, britanski dizajner godine, dizajner modnih dodataka godine i brend godine), što je bilo prvi put da je jedan dizajner osvojio toliko nagrada u jednoj noći.