PREDSTAVLJAMO

BMW Z4 – više 'bling-blinga', no što je s performansama?

17.12.2008 u 07:00

Bionic
Reading

Šest godina od predstavljanja posljednje izvedbe popularnog roadstera, BMW nam je pripremio novi Z4 koji će svjetsku premijeru imati na nadolazećem salonu automobila u Detroitu sredinom siječnja iduće godine

Novi Z4 nastavlja ondje gdje je prethodni stao. U BMW-u su ovaj put odlučili poslušati glas naroda te su popularni roadster umjesto mekim, odlučili opremiti tvrdim krovom. Premda je isti izrađen od aluminija, svejedno je otežao automobil za dodatnih 70-ak kilograma. U BMW-u tvrde da otvaranje i zatvaranje traje 20 sekundi te da s podignutim krovom u prtljažnik stanu dvije golf torbe. Premda još uvijek nije potvrđeno, instalacija tvrdog sklopivog krova vjerojatno je zabila zadnji čavao u lijes kupe izvedbe Z4 koja se naknadno pojavljivala u prve dvije generacije, no ovaj put vrlo vjerojatno neće.

Kako to obično biva s novim automobilima, novi Z4 porastao je i u dimenzijama, tako je 14,7 centimetra duži, jedan centimetar širi i 0,7 centimetara niži od svojeg prethodnika, što se također odrazilo na povećanje mase, no i na povećanje prostranosti. U BMW-u tvrde da je preglednost novog automobila vidno unaprijeđena, dok će putnici moći uživati u mnogo više prostora za ramena, noge i glavu.

Premda je Z4 zadržao osnovne konture s dugim prednjim krajem i kratkim poklopcem prtljažnika, dizajn automobila prilično je izmijenjen, pa tako u novom Z-u vidimo natruhe nove serije 7, čak i Aston Martin Vantagea. Unutrašnjost je pak profitirala kvalitetnijim materijalima i temeljitim redizajnom. Najveći novitet je instalacija iDrive multimedijalno-upravljačkog sustava koji objedinjuje funkcije audiouređaja i GPS navigacije sa 8,8-inčnim displejem i 80-gigabajtnim čvrstim diskom za pohranu navigacijskih mapa i glazbe.

Premda je Z nabacio podosta kilograma viška te, ovisno o pogonskoj jedinici, teži prosječno oko tonu i pol (150 kilograma više no prethodnik), u BMW-u se kunu da će Z4 zadovoljiti kriteriji vlastitog slogana 'ultimate driving machine' iliti ultimativni vozački stroj. Kako bi mu osigurali dinamične performanse, BMW-ovi inženjeri poigrali su se s motorima, ovjesom i mjenjačima te u miks ubacili podosta svemoguće elektronike.

Novi Z4 pogonit će tri motora, a BMW je uveo i novi sustav naziva 'sDrive' za modele sa stražnjim pogonom. Tako osnovni model, sDrive23i, pogoni 204 KS snažni 2,5-litreni redni šestak, sDrive30i koristi trolitreni motor sa 258 KS, dok najsnažniju izvedbu, sDrive35i, pogoni višestruko nagrađeni biturbo punjeni trolitreni redni šesterocilindrični motor sa 306 KS. Svi modeli standardno su upareni ručnim šesterostupanjskim mjenjačima, uz nadoplatu se nudi šesterobrzinska automatika, a na najsnažnijem modelu kao opcija je u ponudi i sedmerobrzinski automatizirani mjenjač s dvostrukom spojkom.


sDrive23i do stotke stiže za 6,6 sekundi te postiže 242 km/h, sDrive30i isto čini za 5,8 sekundi, a sDrive35i za 5,2 sekunde. Oba potonja modela postižu elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Osnovna arhitektura ovjesa ostala je neizmijenjena, no uz nadoplatu BMW sada nudi adaptivni ovjes M koji nadzire stanje podloge te automatski prilagođava krutost amortizera uvjetima na cesti. U BMW-u tvrde da je sustav, koji udaljenost podvozja od tla može smanjiti za do 10 milimetara, toliko brz da krutost stražnjih amortizera može prilagoditi već nakon što prednji kotač naleti na oštećenje na cesti.


Tu je i serijski sustav Dynamic Drive Control koji u tri stupnja nudi prilagodbu direktnosti upravljača, odaziva gaza, i brzine izmjena brzina, kao i krutost spomenutog ovjesa te osjetljivost DSC sustava (ESP). Ovaj potonji može se i potpuno isključiti, na radost svih onih koji kroz zavoje vole prolaziti 'bočno'.

Novi Z4, zahvaljujući svemu nabrojanome, ne bi trebao razočarati vjernu publiku. Automobil je prilično evoluirao od svojeg prethodnika, no ne toliko da ne bude prepoznatljiv. Cijene automobila zasad nisu definirane, kao ni početak prodaje, premda bismo se mogli okladiti na proljeće iduće godine. Prethodni Z4 gradio se u BMW-ovim pogonima u američkom Spartanburgu, dok će se novi Z4 proizvoditi u njemačkom kišnom gradu Regensburgu.