bivše kino Odeon

Tvrđava kulture Šibenik predstavlja vizualni identitet Kuće umjetnosti Arsen

24.09.2020 u 14:25

Bionic
Reading

Fizičku preobrazbu dvorane bivšeg kina Odeon u središtu Šibenika u novi gradski javni prostor namijenjen održavanju glazbeno-scenskih događanja, kino projekcija, kazališnih predstava, izložbi i konferencija prati i stvaranje novog vizualnog identiteta

Nakon što je početkom godine prostor dobio novo ime – Kuća umjetnosti Arsen, Tvrđava kulture Šibenik (koja je prostor dobila na upravljanje) raspisala je poziv za izradu vizualnog identiteta čija će prepoznatljivost, originalnost i suvremenost odražavati namjenu prostora i programske sadržaje i time biti temelj komunikacije prema korisnicima, partnerima i javnosti.

Poziv je izazvao veliki interes, a od čak 33 prijavljena odabran je rad autorskog tima Plac Studio. Iza imena stoje dva kreativca iz Zagreba - Roko Jurjević i Ivan Klanac - većini poznatiji kao Roko i Klanac, koji su studio osnovali po završetku diplomskog studija na Studiju dizajna u Zagrebu, s već jasnom idejom i predodžbom kakav studio žele. Danas uz puno rada i fokusiranosti to i ostvaruju.

Kroz zadnjih par godina ostvarili su različite suradnje: s Akademijom dramske umjetnosti i njihovom Galerijom f8; Glumačkom regatom; u međunarodnoj sferi suradnja za konferenciju Fashion, Costume and Visual Cultures… Među recentnijim projektima na kojima rade su Art Zagreb i Zagreb Design Week, a u gustom rasporedu našli su vremena za prijavu na natječaj Tvrđave kulture. Kako je tekao proces oblikovanja vizualnog identiteta Kuće umjetnosti Arsen pojasnili su sami autori.

ODLUKA O PRIJAVI I PROCES STVARANJA VIZUALNOG IDENTITETA

„Čim smo vidjeli natječaj uvidjeli smo priliku za kreativnim promišljanjem i odmah smo se odlučili za prijavu! Nakon što smo pročitali raspis projektnog zadatka više nije bilo nazad. Počeli smo raspravu o tome što je Kuća umjetnosti Arsen i kakav identitet bi se mogao razviti. Projektni zadatak smo prezentirali prijatelju i kolegi dizajneru Aleksandru Obrenoviću s kojim smo krenuli u daljnju razradu.

Vodili smo se time da predložimo kvalitetno i primjenjivo rješenje te da na neki način odamo počast Arsenu i Šibenčanima koje je on kroz svoj umjetnički rad predstavljao. Sa Šibenikom i nas vežu bliski prijatelji, poznanici, ljudi zbog kojih smo tu gdje jesmo. Doživljavamo ga kao grad bogat poviješću, kulturom i ponajprije inspirativnim ljudima.“, izjavili su autori. Naglasili su da proces uvijek započinju razgovorom koji vrlo brzo preraste u ideje koje se kasnije prenose na papir (ili ekran) i dalje rastu i razvijaju se. Kako je dizajnerski proces složen i kod svakoga drugačiji, ističu da ih je kroz ovaj pratila i Arsenova glazba.

„Svjesni smo veličine lika i djela Arsena Dedića, utjecaja koje je ono imao na Šibenik, Hrvatsku pa čak i svijet. I dan danas naši roditelji čuvaju njegove ploče i kazete, a jedan od nas dvojice ga je čak imao i priliku upoznati. Istraživali smo zaista svašta, od Arsenove glazbe i poezije, njegove prve dizajnirane singlice, do povijesti Šibenika i bivšeg kina Odeon. Negdje na pola, kada smo već imali skice koncepta, posegnuli smo opet za projektnim zadatkom kako bi uskladili koncept s potrebama.

Od ideje do realizacije je prošlo otprilike mjesec dana. Pri kraju procesa pregledali smo sve što smo imali pripremljeno i finalizirali samo ono s čime smo bili potpuno zadovoljni i za što mislimo da je ispunilo sve kriterije. A ono što smo izabrali imate priliku vidjeti u finalnom rješenju.“

PORUKA KOJU NOSI RJEŠENJE I IZAZOVI S KOJIMA SU SE SUSRELI TIJEKOM RADA

Autorski dvojac smatra da svaki vizualni identitet u velikoj mjeri mora odražavati prostor i ono što se u njemu događa, te da je nepojmljivo da prostor, bio javan ili privatan, nije vizualno promišljen i povezan s onime što predstavlja. Tijekom procesa rada na rješenju postalo je jasno koju poruku žele prenijeti vizualnim identitetom – Arsen je u ovom slučaju umjetnik i edukator koji privlači publiku k sebi, a prostor koji nosi njegovo ime ima otvorena vrata za sve. Namjera Kuće umjetnosti Arsen je okupljati, biti mjesto održavanja predstava, konferencija i radionica, a vizualni kod koji naglašava otvorenost treba pomoći da postane prepoznatljivo mjesto u Šibeniku, ali i u Hrvatskoj.

Upravo se na to vezuje i najveći izazov u projektu – pronalaženje kreativnog rješenja kojim bi se susretali lik i djelo Arsena Dedića te multimedijalnog prostora okupljanja, odnosno spajanje tradicije koju predstavlja Arsen i budućnost prostora.

O POZICIJI MLADIH DIZAJNERA U HRVATSKOJ, DIZAJNU, STVARANJU BRENDOVA

Jurjević i Klanac smatraju da se mladim dizajnerima i umjetnicima prilike za prepoznavanje njihova rada u široj javnosti ne otvaraju dovoljno često. Kažu da natječaju poput ovoga pomažu u njihovom etabliranju i pružaju odličnu priliku za daljnji razvoj jer, i u slučaju da natječaj ne osvoje, ostaje iskustvo rada. To iskustvo smatraju bitnim i korisnim za rad na budućim projektima i u budućim kreativnim procesima, posebice kada se radi o stvaranju branda.

„Teško nam je izdvojiti samo jedan brand, jednu ideju koju smatramo sjajnom. Iz dana u dan se susrećemo s novim rješenjem koje nas iznenadi svojom inovativnošću, pozadinskom pričom pa tako i u konačnici primjenjivošću u tisku i novim medijima. Dizajn je u suštini rješavanje problema pa se kritički tako i promatra. Je li određeni dizajn riješio problem vidljivosti i prepoznatljivosti branda kao takvog? Ako je, ako ste ga uočili i zapamtili, problem je riješen a dizajner je zajedno s klijentom odradio svoj zadatak kako treba.“ Tvrđava kulture Šibenik