AUTOMOBIL U IZVORNOM STANJU

Tehnički muzej Nikola Tesla nabavio novi eksponat - legendarnu Bubu

  • Autor: N. Sa. / Hina
  • Zadnja izmjena 05.01.2019 19:44
  • Objavljeno 05.01.2019 u 19:44
Tehnički muzej Nikola Tesla

Tehnički muzej Nikola Tesla

Izvor: Pixsell / Autor: Slavko Midžor/PIXSELL

Svoj fundus nedavno je tehnički muzej Nikola Tesla obogatio za novi eksponat - legendarnu VW Bubu, svojevrsni automobil - fenomen koji je u svjetskim razmjerima odigrao jednu od najvažnijih uloga u masovnoj motorizaciji, odmah nakon Forda T

'Nakon što je 2015. nabavljena Zastava 750, kolokvijalno poznatija kao Fićo, Muzej je u posljednjem tjednu 2018. u svoj fundus upisao i glasovitu Volkswagen Bubu. Ta su dva automobila bili pojam individualne mobilnosti na ovim prostorima', ističe se u obavijesti zagrebačkog muzeja.

Buba je otkupljena od prvog vlasnika, koji ga je kao jedan od prvih primjeraka VW Bube proizvedenih u tada novoj Tvornici automobila Sarajevo (TAS), preuzeo 16. siječnja 1974. Sarajevo je bila jedna od 20 svjetskih lokacija na kojima se Buba svojedobno proizvodila.

  • +5
  • +2

Tehnički muzej Nikola Tesla

Izvor: Pixsell / Autor: Slavko Midzor/PIXSELL

Automobil je u sačuvanom izvornom stanju, ima 130.000 prijeđenih kilometara, ovjeren je servisnom knjižicom, originalnim računom kupnje i u voznom je stanju. U automobil je ugrađen četverocilindarski benzinski boxer motor obujma 1192 ccm i snage 25 kW/34 KS. Najviša brzina koju je mogao postići bila je 115 km/h. Automobil je otkupljen zahvaljujući sredstvima Grada Zagreba, Gradskog ureda za kulturu.

Priča o Volkswagenu počinje 1937. u Berlinu, gdje je osnovana tvrtka kroz koju su nacionalsocijalisti instrumentalizirali svoju viziju narodnog automobila kao besklasnog elementa. Ideja Ferdinanda Porschea upakirana u neugledni koncept Bube bila je temeljem današnjega velikoga njemačkog automobilskog koncerna.

Godinu dana kasnije, sada pod imenom Volkswagenwerk GmbH, postavljeni su i temelji tvornice i grada - današnjeg Wolfsburga. Prvi civilni automobil proizveden je nakon Drugoga svjetskog rata. Tvornica je pod britanskom upravom i ponovno je dignuta iz pepela te u prosincu 1945. počinje serijska proizvodnja Bube.

Nakon što je u listopadu 1949. Njemačka ponovno preuzela Volkswagen, uz pomoć Bube i Transportera marka će ubrzo postati najprepoznatljivijim simbolom njemačkoga gospodarskog čuda.

Od 1952. godine prodaje se u 83 države, u Njemačkoj se proizvodila do 1978. do kada je proizvedeno ukupno 16,255.500 primjeraka. Silaskom posljednje klasične Bube s traka tvornice Puebla u Meksiku 2003. proizvodnja Bube, nastale na ideji Ferdinanda Porschea, je zaključena na 21,529.464 proizvedenih primjeraka.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!