STRATEŠKI PROJEKT NA ČEKANJU

Razlozi zbog kojih još uvijek nije donesena medijska politika

  • Autor: Mija Pavliša
  • Zadnja izmjena 07.03.2017 12:10
  • Objavljeno 27.03.2015 u 06:45
Toni Gabrić

Toni Gabrić

Izvor: Pixsell / Autor: Photo: Anto Magzan/PIXSELL

Dugo očekivano donošenje medijske politike prolongira se mjesecima, a tek ovog ponedjeljka održan je prvi sastanak radne skupine. Dok Milan Živković iz Ministarstva kulture odbacuje ideju da je riječ o čuvanju aduta za parlamentarne izbore, kritičar sporosti rada Živkovićeve ekipe Toni Gabrić kaže da je razlog nedonošenju u tome što vladajući nisu imali ideju što žele od medijske politike

Ministarstvo kulture najavilo je kao strateški cilj svog mandatadonošenje medijske politike, no njeno kašnjenje probilo je nekoliko putanajavljivane rokove dovršetka, stoga je sastanak radne skupine održan ovog ponedjeljka došao kao malo iznenađenje. Bio je to prvi sastanak Radne skupine za raspravu o medijskoj politici, a na njemu je bilo četrdesetak predstavnika medijskih radnika i poslodavaca, vodećih hrvatskih medija, udruga koje se bave medijskom djelatnošću, eksperata i znanstvenika, parlamentarnih odbora, ombudsmanskih institucija i ministarstava kako bi započeli proces usmjeren donošenju medijske politike, priopćilo je Ministarstvo kulture. 

Na sporost donošenja medijske politike upozorio je i predstavnik Odbora Hrvatskoga sabora za informiranje, informatizaciju i medije, zastupnik Gvozden Flego, rekavši da se taj strukturirani dio rasprave o medijskoj politici mogao pokrenuti ranije u odnosu na politički ciklus dok su se predstavnici medijskih poslodavaca i medijskih radnika složili da se sistemska rješenja za dugotrajne ‘vrišteće’ probleme hrvatskih medija ne mogu čekati.

Na sastanku su predstavljeni osnovni nalazi Nacionalnog izvještaja o medijima, prvog dijela radnih materijala za raspravu o medijskoj politici 2015. – 2020. Ministarstvo je na svojim stranicama počelo objavljivati radne materijale iz Nacionalnog izvještaja o medijima. Rasprava će biti otvorena sljedeća tri mjeseca, a kako je najavljeno, jedan dio vodit će se u široj javnosti. Nakon toga Ministarstvo kulture će uputiti Nacrt prijedloga Nacionalne medijske politike Vladi i Saboru na raspravu i usvajanje, a tek se onda kreće u izradu akcijskog plana s detaljnim popisom mjera, rokovima realizacije i zaduženjima te njihova realizacija. Konkretno, to znači izradu prijedloga zakona o medijima, a ako se vodimo okvirnim vremenskim planom Ministarstva, finalizacija medijske politike dolazi taman oko parlamentarnih izbora najavljenih za drugu polovicu godine.

Jedan od oštrijih kritičara otezanja donošenja medijske politike Toni Gabrić s portala H-Alter smatra to problematičnim, a podvodi ga pod generalni problem vladajućih: ‘Koalicija je došla na vlast bez svoje politike i nisu znali što i odakle da počnu. Tek dolaskom na vlast počeli su osmišljavati strategiju, a to je vrlo neobičan odnos i prema javnosti i prema vlastitoj odgovornosti’, govori Gabrić.

Pročitao je dokumente koje je Ministarstvo postavilo na svoju stranicu te smatra da sadržaj objavljen nakon sastanka u Ministarstvu, kao i materijali ranije objavljivani u Novostima, iskazuju osnovne političke pozicije koje podržava. ‘No na osnovi dosadašnjeg iskustva s Ministarstvom kulture, velik je raskorak između njihovih dobrih namjera i realizacije’, kaže Gabrić, dodajući da ima zamjerke na ignoriranje ljudi koji su kritički progovarali o dosad objavljenim dokumentima, a nevjerodostojnim smatra to što je samo jedna osoba s Fakulteta političkih znanosti uključena u stvaranje strategije.

‘Osim onih koji su morali biti na tom sastanku, iz sfere struke nema nikog tko je kritički orijentiran prema dosad iznesenim informacijama’, tvrdi Gabrić. ‘Ako ovo što su objavili tretiramo kao scan stanja, jasno je da se radi o očitom strahu od medijskog reketa prije izbora. Zbog toga se na donošenje strategije sada može gledati samo kao na dio predizbornog programa’, kaže glavni urednik portala H-Alter.

S druge strane, Milan Živković, savjetnik za medije u Ministarstvu kulture, vrlo šturo i neodređeno odgovara da insinuacije o pretvaranju medijske strategije u predizborni adut ne stoje jer će radna skupina biti gotova početkom srpnja, a dinamika ovisi o javnoj raspravi koja će uslijediti te očekuje da će u njoj sudjelovati svi na koje se odnosi. No sastanak radne skupine slijedi već 9. travnja, a tada možda možemo očekivati konkretnije otvaranje prema javnoj raspravi.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi