'Oblak u službi zakona' nije loš, ali suviše podsjeća na seriju 'Odmori se, zaslužio si', od koje je ipak - lošiji

• 11.01.2023 u 10:28

U prve dvije prikazane epizode nova humoristična serija Snježane i Gorana Tribusona po glumcima, okruženju i postavljenoj situaciji uvelike podsjeća na prethodni veliki hit istih autora - seriju 'Odmori se, zaslužio si'. To samo po sebi ne mora biti loše jer formula 'ne popravljaj ono što dobro funkcionira' u svijetu TV serija može biti dobar put do naklonosti publike, i često jest. No 'Oblak' zasad u toj usporedbi gubi - više je simpatičan nego smiješan i prečesto se spotiče o manjak priče.

Svaki put kad izađe neka nova domaća TV serija, pogotovo ako je humoristična, doista iskreno i iz sveg srca želim da bude dobra i da mi se svidi. Zbog toga spremno zanemarujem većinu uobičajenih zamjerki - i onu da glumci znaju biti preukočeni i 'kazališni', a fore i šale prepitome ili prekarikirane, i onu da je produkcija presiromašna, scenografija prejeftina i scene prestatične. Ako me uspije barem malo zabaviti i šarmirati, to mi probudi optimizam.

Nova humoristična serija na HTV-u, 'Oblak u službi zakona' takve je moje minimalne zahtjeve ispunila. Ne baš lako i ne baš 1/1, ali nije me baš ni užasnula, razočarala ni bacila u onu klasičnu žalopojku domaćeg TV kritičara, gdje se 'domaće je - dakle, užasno je' tretira gotovo kao aksiom. Ima tu materijala koji je duhovit, šarmantan i zgodan, ima tu razloga za nadu da će u sljedećih desetak epizoda biti pozitivnih razvoja i napretka, ali... ima i dosta problema, prigovora i bojazni da ću za mjesec dana požaliti što sam ikada išta pozitivno pomislila i napisala.

Priča o umornom i zbunjenom policajcu-dobričini, međutim, od samog je početka postavljena tako da neizmjerno podsjeća na 'Odmori se, zaslužio si', prethodni veliki hit istih autora. Razumijem koncept po kojem ne treba puno popravljati ono što dobro funkcionira i činjenica jest da takvo razmišljanje obično pronalazi put do gledateljskih srdaca, ali paralela je ovdje malo previše, plus, 'Oblak' u prve dvije epizode pri usporedbi sa serijskim 'starijim bratom' izvlači kraći kraj.

Ozren Grabarić u naslovnoj ulozi vrlo je simpatičan, ali nema ni upola toliko karizme kao što je imao Ivo Gregurević ilitiga Marko Kosmički, Goran Navojec zanimljiv je kao inteligentni djelatnik lokalne birtije, ali je (barem zasad) kao lik dosta nejasno definiran, Igor Mešin kao Oblakov kolega policajac daleko je manje upečatljiv nego kao hipohondarski sin Kosmičkog, a među ženskim likovima izdvaja se tek Ksenija Marinković kao lajava i samosvjesna mesarica Greta, dok se ostale, uključujući gospođu Oblak, koju glumi odlična glumica Dijana Vidušin, zasad gube u jednodimenzionalosti.

Iako definitivno ima momente duhovitosti i šarma, simpatične epizodne crtice s kvartovskim življem na koje policajac Oblak nailazi u svojim istragama i slično, nema baš nekih komičnih momenata od kojih ćete se naglas nasmijati, a još je veći problem što je priča pomalo tanašna pa se epizode spotiču o prazne hodove i pomalo bizarne situacije, kao što je ona u kojoj Oblak navodno okopava vrt da bi uzgojem povrća rasteretio kućni budžet, a izgleda kao da kopa rupu u općinskom parku.

Nezahvalno je bilo što pisati na temelju samo dvije epizode, koliko ih je dosad prikazano, pogotovo kada ŽELIŠ da serija bude dobra i da ti se svidi, ali zasad mi se dojam kreće u okviru one poznate rečenice iz serije 'Černobil': not great, not terrible. Teško je zato prognozirati hoće li to biti dovoljno da publika Oblaka zavoli kao što je zavoljela Kosmičkog, ali zasad se to ne čini vrlo vjerojatnim.