Emisija u kojoj se dočekuje Nova godina možda bi ipak trebala biti malo više od džuboksa

• 01.01.2023 u 16:54

Super je da su si HRT-ovci kao uzor za novogodišnju emisiju uzeli 'A stranu' jer 'A strana' je odlična emisija i može se fino prilagoditi dočeku Nove godine. No ono sinoć nije bila 'A strana' nego džuboks koji je pomalo dodijao nakon pola sata. Srećom, u programu javne televizije bilo je i svijetlih strana, primjerice, silvestrovska humanitarna 'Potjera'

Kao prvo, svima sretna Nova godina, a bogami i nova godina. Nadam se da ste se i sinoć fino proveli, bez obzira je li provod bio na nekoj urnebesnoj proslavi ili na jednočlanoj čajanci uz pucnjavu izvana, a posebnim čestitkama pozdravljam sve one koji su u novogodišnjoj noći morali raditi. Ili su bolesni. Ili su njegovali bolesne. Ili čuvali kućne ljubimce, ustrašene petardama i vatrometom.

Ako se ubrajate u jednu od zadnje četiri skupine, nadam se da vam jedina raspoloživa zabava ili razonoda nije bio novogodišnji program na domaćim televizijama, pogotovo onaj na HRT-u. Jer on je bio... aj, dobro, ne tako loš, ali sigurno ne takav da bih ikome poželjela cjelonoćni tretman takvom zabavom.

Počelo je dobro - sa silvestarskim i dobrotvornim izdanjem kviza 'Potjera', u kojem su lovci bili natjecatelji, a lovac najveća natjecateljska senzacija ne samo 2022. nego vjerojatno svih godina otkad se 'Potjera' prikazuje - Sven Marcelić, koji je u izvornoj 'Potjeri' u kojoj je nastupio sam samcat pobjegao lovcu Kreši Sučeviću Međeralu, i to s pozamašnim novčanim plijenom. Posebno izdanje 'Potjere' za Staru godinu svake je godine izvrsna ideja jer je riječ o jednoj od najboljih HTV-ovih emisija, a ova igra s najboljim natjecateljem godine bila je super nadogradnja. Ne da nemam prigovora nego pozdravljam svim srcem.

Ni specijal 'Mrkomira I' nije bio loša ideja, s obzirom na to da ga gledatelji vole i sigurno im je bilo drago vidjeti simpletonskog srednjevjekovnog kneza u pustolovini putovanja kroz vrijeme. Mogla je ta epizoda biti možda malo manje zbrzana i malo više smiješna, ali nije bila loša pa to pozdravljam.

Ono što ne pozdravljam jest glavni dio programa na HTV-ovu prvom programu, a to je emisija 'Groznica subotnje večeri', s kojom su gledatelji trebali ući u novu godinu, slaviti, pjevati, plesati i veseliti se. Zamisao ni ovdje nije problem. Emisija je očito bila koncipirana prema 'A strani', inače izvrsnoj emisiji koja svojom dobrom energijom, sjajnim mladim pjevačima, odličnim voditeljima, zanimljivim gostima i pričama o muzici, pop-kulturi i doživljajima raznih glazbenika - baš super odgovara onima među nama koji subotom navečer znaju pogledati TV program, a privlači i neke koji to inače ne čine.

Problem je jedino što ta emisija sinoć nije bila kao 'A strana'. Znam da novogodišnja noć nije kontekst u kojem bi se između pjesama sjelo pa razvezalo Markove konake s gostima, ali bilo kakvih priča u toj je emisiji bilo tako malo da sam se na trenutke pitala čemu toliki voditelji kad sve funkcionira kao džuboks. Pod lusterom koji je izgledao kao da je netko na one velike lustere iz Lisinskog bacio petardu izmjenjivale su se pjesma na pjesmu na pjesmu na pjesmu na pjesmu tek tu i tamo prekinuta s nekom superkratkom pošalicom, za koju sam u većini slučajeva imala dojam da ih je i voditeljima neugodno izgovarati. Dakle, ostali smo samo na cca tri sata neprekidnog puštanja (još k tome skraćenih verzija) domaćeg popa od sedamdesetih naovamo i osim što smo tako upoznali neke mlade i dosad nam nepoznate pjevače, to smo si svi fakat mogli i sami doma puštat s Youtubea.

Povremeno bih prebacivala na NovuTV i, iako glazba ondje nije moj đir, čini mi se da su oni imali bolju ideju. Napola napustivši foru s 'Nad lipom 35' (ili koji već broj), nego između pjesama ubacujući skečeve s junacima trenutno im najpopularnije serije, postigli su prilično dobar balans, a vjerujem, i privukli publiku. I to pokazuje da je HTV-u falilo samo malo. Nisu morali ubacivati likove iz serija koje su bile popularne kod njih - Bog zna da bi se teško isfurali skečevi iz 'Područja bez signala' ili 'Šutnje' - ali mogli su unaprijed snimiti nešto s ljudima iz najpopularnijih im emisija. Nisu to morali biti ni skečevi - možda samo anegdote sa snimanja emisija, neki blooperi možda, štajaznam, ali nešto što bi ljudima donijelo dodatnu razonodu od pukog nabijanja kako je dobro vidjeti te opet na ja sam vlak što zgazit će te mali. Imaju i voditelje koji su majstori svog posla, mogli su im dati barem malo više sadržaja.

No hajde. Barem nisam vidjela ni čula ništa zbog čega bih upotrijebila riječ užas. I to je zapravo velik napredak u odnosu na čitav niz prethodnih godina. Šta'š više? S takvom mišlju i nije tako loše zagaziti u novu godinu.