ARIJANA ČULINA

Kako sam postao faca

26.02.2009 u 00:00

Bionic
Reading

Izdavač: Mozaik knjiga

Treba biti pametan, ulizica, lukav, treba imati moć, nositi odjeću s potpisom, imati vlastiti biznis, treba biti bogat, imati djevojku, ići na fitnes. Ne treba se javljati na telefon, ne smije se pokazivati da ti je do ičega stalo... ukratko, to je, kako sugeriraju naslovi poglavlja romana 'Kako sam postao faca', formula uspjeha muškarca u 40-ima, koji živi i radi u Hrvatskoj. Pisan u muškom rodu, roman donosi priču Srećka, mladog muškarca koji je pod svaku cijenu odlučio uspjeti.

Srećko, intelektualac, koji je bio neugledan, pristojan i pažljiv prema svakome, odlučio je okrenuti stranicu. Zbog svog lijepog ponašanja nije dobro prolazio u muškom društvu, a bome nije ga išlo ni kod žena, koje su više voljele opake muškarce s bendžolama i bijesnim motorima. Svoju je društvenu transformaciju započeo malim koracima: ubacivao se preko reda svugdje, počeo je pomalo lagati, pa se ulizivati jer je uvidio da ljudske kvalitete kod drugih ne prolaze najbolje, pa varati, krasti... Sve mu je krenulo za rukom i povelo ga do vrha društvene ljestvice.

'Postao sam još bogatiji. Lova se lijepi na lovu, moćni na još moćnije. Prirodnim slijedom počeo sam financirati političke stranke, za nagradu ušao u politiku, počeo dobivati još bolje, veće poslove. Kao takvom, svi su mi putovi bili otvoreni. Postao sam pravi tip 21. stoljeća... Posjedovao sam sve vrline uspješnog čovjeka. Postao sam bezosjećajan, beskrupulozan, neiskren gad. Dovoljno sam bio pametan da postanem glup', citat je iz romana predstavljenog kao priručnik namijenjen svakom suvremenom muškarcu.

Roman donosi detaljne upute o tome kako prevariti, ukrasti, postati poduzetnik omiljen u društvu i među ženama. No, on je i mnogo više od toga, donosi sve što svaki muškarac mora učiniti kako bi od sasvim prosječnog i običnog tipa postao prava faca, upravo onakva kakve danas najbolje prolaze.

Arijana Čulina je afirmirana autorica visokotiražnih knjiga, zapaženih komedija, a veliku je popularnost stekla i televizijskim nastupima u kojima interpretira vlastite, jarkim i živopisnim humorom obojene, monologe.