ANDREW KEEN

Čovjek koji je zaratio s cijelim svijetom

  • Autor: B. S.
  • Zadnja izmjena 16.09.2010 22:34
  • Objavljeno 16.09.2010 u 15:23
Andrew Keen

Andrew Keen

Izvor: Creative Commons / Autor: Julia De Boer

Ponajveća zvijezda Weekend Media Festivala, koji se od 23. do 25. rujna odvija u Rovinju, kontroverzni je britanski poduzetnik, autor i teoretičar novih medija Andrew Keen

Keenova formalna biografija relativno je štura – nakon diplome povijesti stečene na londonskom sveučilištu te kratke faze studiranja u Sarajevu, magistrirao je političke znanosti na Berkeleyju, a potom pokrenuo niz poslova u Silikonskoj dolini, uglavnom iz informatičke i medijske sfere.

Njegova karijera teoretičara novih medija kreće 2006. kad kontroverznim esejom u The Weekly Standardu, u kojemu Web 2.0 i građansko novinarstvo uspoređuje s komunizmom, na sebe navlači bijes blogosfere.

Svoju glavnu tezu – kako je rast interneta razorno djelovao na društvo u kojemu živimo – razrađuje u bestseleru 'Kult amatera: kako Internet ubija našu kulturu', a uz to povremeno piše kolumne u listovima poput The Los Angeles Timesa, Wall Street Journala, Forbesa itd.

Keen naglašava kako je ideja da svatko može biti stručnjak za određenu materiju, koju je, prema njemu, Internet dao ljudima, uništila pravi smisao pojma eksperta. Internetom vlada prosječnost, smatra on, a u tome prednjače internetski divovi poput Wikipedije ili Googlea.

Na svom blogu redovito iznosi nove dokaze u prilog svojoj teoriji, kojom je podijelio javnost – njegovi sljedbenici ga smatraju vrhunskim govornikom, sposobnim da publiku razoruža svojim argumentima, a protivnici ga često nazivaju i šarlatanom koji nije sposoban prihvatiti promjene u modelu funkcioniranja društva.

Reprezentativan primjer ove podjele jest rasprava oko poslovnog modela kojim je engleski bend Radiohead napravio malu revoluciju u glazbenoj industriji. Svoj posljednji album 'In Rainbows', sjećamo se, objavili su 2007. na svojoj internetskoj stranici po principu 'plati koliko ti se sviđa' te se ispostavilo da su prosječno po albumu utržili oko dva i pol dolara zaobišavši 'hranidbeni lanac' izdavača i dućana.

Keen je prigovorio da se ovakvim ponašanjem uništava glazbena industrija, što je na neki način i bio Radioheadov subverzivni cilj. Mainstream dio javnosti prozvao ga je za temeljno nerazumijevanje ovog koncepta i oportunizam radi oportunizma, a Keen odgovarao da industriju brani zagovarajući princip ulaganja u izvođača koja se moraju vratiti. Ova polemika na internetu se podgrije svaki put kad netko izađe s idejom sličnom Radioheadovoj.

Keenova knjiga 'Kult amatera' upravo je objavljena i na hrvatskom tržištu u izdanju Frakture, a u Rovinju će održati jednosatno predavanje s početkom u subotu u 13 sati.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi