intervju

Tomo Ricov najavljuje bogat program 'Weekenda', u Rovinj opet stižu jaka imena

08.08.2023 u 14:10

Bionic
Reading

Weekend.16 održat će se u periodu od 21. do 24. rujna u Rovinju. Uoči omiljenog vikenda za mnoge medijske i komunikacijske stručnjake i djelatnike, porazgovarali smo s direktorom festivala i programa Tomom Ricovom

Weekend već 16 godina opravdava sva očekivanja i posjetiteljima nudi uvijek aktualan i relevantan program te predstavlja poznate stručnjake čija je kreativna energija zaslužna za svjetskim priznanjima nagrađene projekte. Ni ova godina nije iznimka - ali najveća je novost, ipak, osnivanje "bratskog festivala" posvećenog HR-u. Osim toga, na Weekendu će se predstavit mnogi akteri iz medijske industrije, od kojih neki po prvi puta dolaze u Hrvatsku. Između ostalih, u Rovinju će biti i Kishore Mahbubani, bivši predsjednik Vijeća sigurnosti UN-a. Mahbubani je stručnjak za međunarodne odnose, a ujedno je i autor knjige Je li (se) Zapad izgubio koja se bavi pitanjem o ulozi Zapada u današnjem svijetu. Osim njega, na festival stiže i David Silverman, producent kultne animirane serije "The Simpsons", kao i Tanyja Golesich, izvršna direktorica kanadskog luksuznog brenda Mackage. Zanimljivi gosti stižu i iz Ukrajine: u Rovinju će govoriti Oksana Kononova, osnivačica i izvršna direktorica tvrtke za medijsku analitiku i praćenje LOOQME te Volodimir Dehtiarova, ukrajinski stručnjak za odnose s javnošću i trenutni pripadnik teritorijalnih obrambenih oružanih snaga Ukrajine.

Domaće snage, između ostalih, predstavljaju Ivan Bešlić (Sofascore) i Nikola Dujmović, osnivač i direktor Span.eu...

To je samo dio događanja koji nas očekuju na ovogodišnjem Weekendu, a detaljnije o programu razgovaramo s Tomom Ricovom, idejnim začetnikom i direktorom Festivala.

Čitav program provjerite na ovoj poveznici.

  • +13
Weekend Media Festival Izvor: Pixsell / Autor: Emica Elvedji/PIXSELL

Koje novosti pripremate za 16. izdanje festivala?

Novosti su prisutne u gotovo svim elementima festivala, gotovo pa ovaj Weekend možemo nazvati i #weekendpromjene. Primjerice, najbolje se očituju u dinamici samog programa koju smo postigli skraćivanjem termina predavanja i panela. Uz to, velika vijest je da smo, zajedno s agencijom Degordian, pokrenuli novi "bratski" festival koji će se održavati u sklopu Weekenda, a to je - HR Weekend. Ovaj je festival nastao kao rezultat osluškivanja potreba tržišta u proteklih nekoliko godina u HR industriji. Stoga, on je namijenjen svim stručnjacima iz područja ljudskih potencijala, HR menadžerima, poslodavcima, tvrtkama i naravno, svima zainteresiranima jer svjesni smo koliko je HR postao kompleksan. U sklopu njega nam u goste dolaze cijenjeni neuroznanstvenik dr. Nikolaos Dimitriadis koji je će ponuditi odgovor na pitanje zašto neki lideri bolje upravljaju promjenama od drugih i Munawar Ahmed, predavačica leadershipa, etike i profesionalne prakse na School of Visual Arts koja će objasniti kako privući zaposlenike koji su pripadnici generacije Z, što je jedan od gorućih problema u HR industriji. A bit će tu i naši stručnjaci poput kliničke psihologije prof. dr. sc. Nataše Jokić-Begić koja će nam reći više o burnoutu, kako se razlikuje po generacijama i što je važno današnjoj generaciji Z.

Koji biste događaj u medijskom prostoru protekle godine ocijenili kao najvažniji?

Mnogo se toga događalo, i kod nas, i u svijetu, ali mišljenja sam da je najvažnija promjena prožimanje umjetne inteligencije u svim porama medijskog biznisa jer ništa više nije kao što je bilo prije AI-a. Kolike su promjene zapravo velike, najbolje je ilustrirati samo time da je prošlogodišnja top tema – Web3, danas potpuno nestala iz područja interesa većine ljudi. Drugim riječima, ono što je prošle godine bilo aktualno, nakon godinu dana postalo je manje bitno i zato uvijek volimo i moramo imati neke nove teme, odnosno mikrotrendove.

O čemu će govoriti bivši predsjednik Vijeća sigurnosti UN-a Kishore Mahbubani, vjerojatno najzvučnije ime ovogodišnjeg izdanja festivala?

Ovaj ugledni singapurski diplomat osvijestit će nam kako zapravo jako malo znamo o Aziji, a posebice o odnosu Zapada (Europa i SAD) i Azije i tome tko vodi u globalnom natjecanju ovih geopolitičkih sila. Mahbubani je iznimni stručnjak za međunarodne odnose, a ujedno je i autor knjige Je li (se) Zapad izgubio koja se bavi važnim pitanjem o ulozi Zapada u današnjem svijetu. Mahbubani će nam svojim predavanjem pružiti duboku analizu i razumijevanje azijske regije te dati jedinstvene uvide u njezin utjecaj na globalnu politiku, ekonomiju i kulturu. Ono što je sigurno, publiku će potaknuti na preispitivanje ustaljenih pretpostavki i sagledavanje nove perspektive.

Aljoša Bagola, bivši slovenski kreativni direktor i jedan od gostiju ovogodišnjeg izdanja festivala, neumorni je zagovornik sreće. Ima li sreće u marketingu?

Industrija marketinga ubrzano se mijenja i nije lako kreativnost kanalizirati na nove kanale koji nastaju pod utjecajem tehnologije. U posljednjem desetljeću svjedočili smo revolucionarnim promjenama u načinu na koji tvrtke promoviraju svoje proizvode i usluge. Tradicionalni marketinški kanali sada su uglavnom zamijenjeni mnoštvom digitalnih platformi. Ipak, sreću u marketingu pronaći će oni koji su sposobni i otvoreni za promjene što je uvijek ključ bilo kakvog napretka pa tako i marketinškog.

Koga biste još izdvojili od gostiju ovogodišnjeg festivala, koje panele najavljujete kao one koje se ne smije propustiti?

Svi gosti predavači će sigurno biti kvalitetni i zanimljivi jer na tome naporno radimo i svake godine nastojimo dovesti svjetske i domaće stručnjake. Ono što publika ne smije propustiti su recimo predavanja Davida Silvermana, producenta kultne animirane serije "The Simpsons", Tanyje Golesich, izvršne direktorice kanadskog luksuznog brenda Mackage, Ivana Bešlića koji će govoriti o Sofascoreu i Nikole Dujmovića, osnivača i direktora Span.eu. Doći će nam i Eugene B. Kogan, profesor s Harvard Business School i svjetski stručnjak za pregovaranja te Jan Grarup, jedan od najpriznatijih ratnih fotografa koji će publici pružiti uvid u njegov koncept fotografije. A kako komunicirati u ratnim vremenima, publika će saznati od ukrajinskog dvojca Oksane Kononove, osnivačice i izvršne direktorica tvrtke za medijsku analitiku i praćenje LOOQME i Volodimira Dehtiarova, ukrajinskog stručnjaka za odnose s javnošću i trenutnog pripadnika teritorijalnih obrambenih oružanih snaga Ukrajine. Sve u svemu, za svakoga će se u programu naći nešto zanimljivo.

Kao jednu od ovogodišnjih novosti istaknuli ste i AI tehnologiju kao posebnog savjetnika u organizaciji festivala. Što to znači?

To znači da isprobavamo AI alate u svim elementima organizacije festivala, slaganju programa, imenovanju panela i predavanja, produkciji, izradi video i audio materijala… To je postalo neizbježan korak u modernom poslovnom svijetu jer je umjetna inteligencija odigrala ključnu ulogu u transformaciji načina na koji tvrtke rade i donose odluke, a tako i pri organizaciji našeg Weekenda. Niti jedna industrija nije pošteđena, no važno je napomenuti da AI ne zamjenjuje ljudski angažman i kreativnost, već je koristan alat koji pomaže organizatorima festivala da donose odluke, pružaju bolje iskustvo posjetiteljima te poboljšavaju učinkovitost događaja.

Bojite li se promjena koje bi AI tehnologija mogla donijeti?

Ne, ali smatram da trebamo biti oprezni i pomno pratiti njezin razvoj. Važno je imati na umu da je razvoj AI tehnologije i dalje u tijeku, a ljudi su ti koji imaju ključnu ulogu u oblikovanju njezine budućnosti. Potrebno je razvijati zakonodavstvo i regulative koja će osigurati odgovorno korištenje AI-a te ulagati u obrazovanje kako bi se ljudi pripremili za promjene koje donosi ova tehnologija.

Poznato je da se posjetitelji u Rovinju dobro zabavljaju. Kakve popratne programe pripremate?

Zabavni program uvijek najavljujemo u posljednji čas, ne želimo da on bude glavni razlog dolaska na Weekend. Koncerti i partyji bit će odlični kao i svake godine, nitko se nikad nije žalio da se nije dobro proveo na Weekendu. Uvijek imamo najbolje regionalne glazbenike, a tako će biti i ove godine. Ono što sigurno mogu garantirati je to da sve posjetitelje očekuju tri dana inspiracije, druženja i zabave do ranojutarnjih sati. Najvažnije je da svi koji žele dođu u Rovinj, a mi organizatori sve ostalo imamo pod kontrolom.

S obzirom na visoke cijene kotizacije, je li festival postao zatvoreno okupljalište elite?

Cijene su s obzirom na ponudu stvarno korektne, a u usporedbi s međunarodnim festivalima, čak i povoljnije. Tko ih je kupio na vrijeme, prošao je stvarno povoljno. Nakon 16 godina održavanja festivala naši stalni posjetitelji već dobro znaju da je najbolje kupovati early bird kotizacije čim se pojave. U prilog tome ide činjenica da većinu karata prodamo prije nego li program uopće objavimo jer ljudi već znaju da će on sigurno biti dobar.

  • +13
Weekend Media Festival Izvor: Pixsell / Autor: Emica Elvedji/PIXSELL

Kakvi su planovi za sljedeću godinu festivala?

Kao i svake godine, plan nam je u svakom pogledu nadmašiti onaj prethodni Weekend. Ove godine smo osmislili novi festival, HR Weekend, tako da posjetitelji mogu uživati u čak dva festivala u staroj Tvornici duhana. Što se tiče ostalih planova - u pravilu se trendovi vrlo brzo mijenjaju pa je naš cilj aktivno i tijekom cijele godine pratiti sve što se događa u brojnim industrijama koje Weekend svojim programom pokriva. Osim što reagiramo na te trendove, na Weekendu postavljamo i one nove, stoga mogu reći da nam je uvijek i iznova cilj posjetiteljima ponuditi kvalitetan sadržaj i dovesti najveće stručnjake iz nama zanimljivih industrija kako bismo posjetiteljima pružili nova znanja, otvorili nove teme za diskusiju i svi zajedno proširili svoje vidike.