DRUŠTVENE MREŽE

Influenceri, pazite kako uljepšavate fotografije

31.01.2022 u 08:56

Bionic
Reading

Većina influensera, pa i onih koji su 'obični' korisnici Instagrama i drugih društvenih mreža vole se koristiti filterima, sve kako bi se svojoj sljedbi prikazali u boljem svjetlu. E, pa moglo bi im se dogoditi da im taj alat prisjedne, bar u Ujedinjenom Kraljevstvu, i ako prođe zakonski prijedlog parlamentarnog zastupnika dr. Lukea Evansa

Ovaj zastupnik Konzervativne stranke, naime, pokrenuo je inicijativu po kojoj bi na društvenim mrežama trebalo stajati upozorenje da je korisnik digitalno izmijenio, odnosno unaprijedio svoj izgled na fotografijama objavljenim u komercijalne svrhe. Argumentacija mu je jasna: influenseri moraju biti iskreni i pošteni u objavama kojima promoviraju sebe i proizvode od kojih žive. Naime, kaže Evans, ljudi koji prate influensere i vode se za njihovim primjerom 'upali su u nešto nalik utrci u naoružanju zbog savršenog selfieja', a to - kaže - može utjecati na mentalno zdravlje korisnika društvenih mreža.

Inače, Evans nije 'otkrio toplu vodu', jer je u Norveškoj takav zakon na snazi još od prošle godine.

Povod za inicijativu bilo je istraživanje parlamentarnog odbora za žene i jednakost koje je detektiralo sve problematičniju brigu ljudi kako će se na društvenim mrežama prikazati što mlađima i ljepšima.

'Ako je netko plaćen za objavu fotografije na društvenim mrežama, a ona je editirana, ili ako oglašivači ili nakladnici zarađuju od tako uljepšanih fotografija, onda to moraju iskreno priznati. Naravno da nije stvar u zabrani retuširanja fotografija s vjenčanja, ili uklanjanja 'crvenih očiju', ciljamo samo na one koji imaju značajan i dalekosežan utjecaj, ili je svrha njihovih objava komercijalna', smatra Evans.

Trend koji je ovakvom influenserskom praksom pokrenut ozbiljniji je nego što se čini, jer po britanskim istraživanjima svaki treći tinejdžer srami se svoga tijela. Evans kao liječnik tvrdi da je u svojoj praksi vidio mnoštvo takvih slučajeva. Svoj prijedlog uspoređuje s već postojećom oglašivačkom regulativom, koja propisuje da svaka plaćena promocija na televiziji mora biti istaknuta kao takva, u Britaniji se na ekranu u takvom slučaju mora pojaviti slovo 'P'.