Ratovi, trgovinski odnosi, recesije... sve to utjecalo je i na turizam u hrvatskim gradovima. Evo što kažu u Dubrovniku
'Sezona je bila izazovna, vrlo dobra na način da bih volio da sljedeća bude jednaka kao ova. Oko nas su okolnosti koje kreiraju manju potrošnju kao što su recesija, ratne prilike, trgovinski ratovi, a turizam je živi organizam i sve to utječe na njega. Mi smo pozicijom limitirani, nudimo ono što znamo i možemo i mislim da se moramo što više prilagođavati tim uvjetima. Svaki gost je dobar, ne postoji 'loš gost', postoji naša mogućnost da mu ponudimo nešto što će on kupiti po traženoj cijeni. Da, zadovoljni smo gostima jer ih imamo... Kad počnemo pričati o tome da nemamo gostiju onda smo u toj ‘igri‘ izgubili jedan level i vratili se fazu niže, govori predstavnik Ceha ugostitelja Dubrovnika Đani Banovac za Dubrovački vjesnik i navodi kakva su očekivanja u posezoni te što misli o cijenama:
'Uvjeren sam da će se ovaj trend koji se u sedmom i osmom mjesecu posebno istaknuo, gdje je oprez u trošenju još veći, nastaviti i u posezoni. Ista ta tendencija će se preliti i u 2026. Svatko tko bude spreman putovati sigurno će promišljati kako i na koji će način koristiti svoje budžete tako da je oprez naših gostiju nešto s čim se moramo suočiti. Također, posljednje dvije godine stalno govorim da smo cijenama 'u plafonu', cijene trebaju biti odraz lokacije, usluge i kvalitete, a ne toga što se nudi. Ako jedna od te tri stavke nije adekvatna, izgubit ćemo goste trajno. Ako imamo visoku cijenu a dobru uslugu i dobru lokaciju, to će biti nešto ‘probavljivo‘ i to danas živimo. A, ako se usluga uz sve ovo uruši, uz ovu visoku cijenu, onda ćemo ući u veliki problem', upozorava Banovac.
Dubrovački ugostitelj koji želi ostati anoniman a koji ima više ugostiteljskih objekata po gradu nije baš oduševljen.
'Iskreno, nikad mi sezona nije bila teža i izazovnija! Nemam još potpuni dojam jer ne znam kakva će biti do kraja, ali namučili smo se... Gosti više sjede na skalinima od Svetog Vlaha nego u restoranima! Primijetio sam da neki jedu samo paket sira bez ičega... Pitam se, je li to gost?! Svi kažu da smo skupi, ali smatram da moji objekti to nisu! Mislim da imam dobar ‘value for money‘..., rekao je te kao jedan od većih problema grada naveo to da se prilično rano - ugasi.
'Grad je tih, nema atmosfere, muzike, nema ništa, ljudi šetaju, ližu sladoled... Hoćemo li onda samo raditi s gostima koji ližu sladoled?! ', zapitao se ugostitelj kojeg brine budućnost turizma u Hrvatskoj.