HOĆE LI FACEBOOK USPJETI?

Većina internetskih IPO-a neslavno završila

Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

U povodu Facebookova IPO-a Thomson, Reuters je priredio pregled dosadašnjih 'najvećih u povijesti' IPO-a internetskih kompanija i ustanovio da njihova povijest baš i nije sjajna

Facebook je prošloga tjedna podnio prijavu za izlazak na burzu inicijalnom javnom ponudom (IPO), najvećom za jednu internetsku kompaniju dosad. Tvrtka očekuje da će prikupiti pet milijardi dolara kapitala i da će postići tržišnu vrijednost između 75 i sto milijardi dolara. Na već održanoj privatnoj aukciji dionica, kako je javio Bloomberg, nepoznat broj Facebookovih dionica prodan je po cijeni od 40 dolara koja tvrtki pridaje vrijednost od 94 milijardi dolara

Najveći IPO prije Facebooka, vrijedan 2,7 milijardi dolara proveo je 2000. godine World Online BV na Amsterdamskoj burzi. Početna cijena bila je 43 eura, no već sutradan se smanjila. Samo nekoliko mjeseci kasnije World Online se spojio s Tiscalijem po cijeni od 15,35 eura.

Sljedeći na listi je T-Online International AG Deutsche Telekoma iz 2000. s inicijalnom cijenom od 27 eura. Četiri godine kasnije DT je kupio preostale dionice natrag po 8,99 eura. Thus PLC izašao je 1999. na tržište u Londonu i prikupio gotovo dvije milijarde dolara uz IPO cijenu od 3,10 funti. Godine 2008. Cable & Wireless PLC kupio ga je po 1,80 funti.

Za razliku od 'najvećih u povijesti', IPO Googlea je prava priča o uspjehu. Četvrti na listi prije Facebooka izašao je na burzu s cijenom od 85 dolara, a danas se prodaje po 600 dolara.

Peti 'najveći u povijesti' internetski IPO proveo je 2000. na Pariškoj burzi i po cijeni od 19 eura za dionicu Wanadoo SA. Preuzet je 2004. za 8,89 eura. Azijski slučaj  internetskog balona je Alibaba.com koji je 2007. izašao na Hongkonšku burzu. Potražnja za dionicama bila je 180 puta veća od ponude, a početna cijena od 13,50 hongkonških dolara utrostručila se već prvoga dana. Ali, ne zadugo. Danas se dionice Alibabe prodaju po 8,75 dolara.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi