KOBNI PUTNIČKI AVION

Unatoč najavama, proizvodnja Boeingova modela 737 MAX suspendirana do daljnjeg

18.12.2019 u 10:21

Bionic
Reading

Američka zrakoplovna tvrtka Boeing priopćila je u utorak da će u siječnju suspendirati proizvodnju svojeg najprodavanijeg aviona tipa 737 MAX nakon dva kobna pada letjelice ovog tipa

Svi putnički avioni tipa 737 MAX su trenutno prizemljeni, a mjera će ostati na snazi i tijekom predstojeće 2020. godine, priopćila je uprava kompanije. Tvrtka Boeing, koja proizvodi spomenuti tip zrakoplova u blizini Seattlea, nadodala je kako neće biti otpuštanja 12.000 radnika tijekom obustavljene proizvodnje, ali da bi mjera mogla imati posljedice po lanac opskrbe i američko gospodarstvo.

Riječ je o najvećoj obustavi rada u Boeingovim proizvodnim trakama unazad 20 godina, a odluka o suspendiranju donesena je nakon što je američka Savezni ured za zrakoplovstvo (FAA) odbio odobriti povratak ovog aviona u upotrebu prije 2020. godine.

Problematični tip zrakoplova je prizemljen od ožujka ove godine nakon dva pada tog tipa aviona u Indoneziji i Maleziji, a kojom prilikom je u razmaku od pet mjeseci poginulo 346 ljudi. Kriza u proizvodnji dosad je stajala Boeing više od devet milijardi dolara, pišu svjetske agencije.

Tvrtka Boeing je dosad proizvodila ovaj 42 primjerka ovog tipa zrakoplova mjesečno, ali su isporuke zamrznute zbog odluke regulatora. Boeing je još sredinom studenog računao da će obnoviti letove ovog tipa aviona do kraja ove godine te je najavila mogućnost nastavka isporuke zrakoplova klijentima. Međutim, agencija za reguliranje zračnog prometa nije produžila dozvolu, čime je zaustavljena daljnja proizvodnja.

Boeing 737 MAX je uskotrupni zrakoplov kraćeg dometa sa 60 do 85 sjedišta s dva turbofen motora ispod krila. Riječ je o najnovijoj verziji modela 737 koji se proizvodi od kraja 60-ih godina prošlog stoljeća, a koji se smatra najproizvođenijim komercijalnim putničkim mlaznim avionom u svijetu.

Model MAX poboljšan je novim motorima CFM LEAP-1B, dodatnim fly-by-wire kontrolama na spojlerima, a produžena je i nosna noga podvozja kako bi se mogao ugraditi novi motor većeg promjera.