MARIN PICUKARIĆ, MLINAR

'Turisti u Budimpešti naš burek doživljavaju kao senzaciju'

22.02.2016 u 09:34

Bionic
Reading

Mlinarev burek posljednjih se godina proširio gotovo po svim kontinentima. Na policama većine trgovačkih lanaca dostupan je čak i kupcima u dalekoj Australiji. On je istovremeno najprodavaniji i najrašireniji proizvod koji vuče cijeli Mlinarov asortiman. Zbog toga tvornica bureka radi punom parom. Kako je počelo osvajanje stranih tržišta i jesu li imali problema prilikom ulaska u Europsku uniju, zbog čega su krenuli u novi val zapošljavanja te što očekuju od novoga predsjednika Vlade Tihomira Oreškovića, ali i kolika im je konkurencija u pekarskom biznisu Podravka nakon preuzimanja slovenskog Žita, u razgovoru za tportal odgovora Marin Picukarić, član Uprave Mlinara

U ovaj hrvatski pekarsko-maloprodajni lanac, inače u vlasništvu osječkog poduzetnika Mate Škoje, koji proizvodi na četiri lokacije, u Poreču, Zagrebu te dvije u Osijeku, Picukarić je stigao 2011. iz Uprave INA Maziva Zagreb. Ukupni prihodi Mlinar grupe u 2015. iznose 495 milijuna kuna, što je 7,6 posto više nego u 2014. godini.

Krenuli ste u novi val zapošljavanja. Širite li se na dijelove Hrvatske u kojima do sada niste bili prisutni?

Da. Nastavljamo razvijati svoju maloprodajnu mrežu u Hrvatskoj i ambicija nam je osigurati prisutnost ponude naših proizvoda na cijelom domaćem tržištu. Novi val zapošljavanja potvrda je trenutačnih aktivnosti na proširenju mreže.

Je li ulazak Hrvatske u EU olakšao ili otežao ekspanziju Mlinara u zemljama regije?

U administrativnom smislu nam je ulazak Hrvatske u EU znatno olakšao širenje posla u zemljama regije. Naravno da je lakše poslovati u okruženju zajedničkog europskog tržišta. Ali administrativne prednosti konkretno u pekarskoj industriji bile bi potpuno irelevantne da nismo prethodno ispunili sve tehničke preduvjete za proizvodnju ujednačene kvalitete proizvoda koji odgovaraju standardima i očekivanjima potrošača na tržištu EU. Riječ je o opsežnim poslovima na kojima smo radili proteklih gotovo šest godina, potpuno automatizirali proizvodnju i optimizirali troškove. Zahvaljujući tim predradnjama danas smo spremni za izazove zajedničkog europskog tržišta.

Koliko su Mlinarova peciva prihvaćena u mađarskoj Budimpešti gdje ste prve pekarnice otvorili 2013. godine?

Kad smo u Budimpešti pokretali posao, primarno smo se oslanjali na ponudu bureka jer je u Mađarskoj taj segment pekarske ponude u tom trenutku bio zanimljiva inovacija na tržištu. Danas nam je burek ondje najprodavaniji proizvod. Mislim da ne pretjerujem kad kažem da ga lokalni potrošači i turisti u Budimpešti doživljavaju kao senzaciju. No i mnogi drugi naši proizvodi u Mađarskoj su naišli na izvrstan prijem kod potrošača.

Što očekujete od novog premijera Tihomira Oreškovića?

Pažljivo pratimo sve najave o eventualnim promjenama regulative koje bi mogle utjecati na naš posao. Za očekivati je da netko tko dolazi iz sektora biznisa dobro razumije što bi trebalo napraviti i koje preduvjete ostvariti da bi se u Hrvatskoj dodatno olakšalo poslovanje. Obzirom na iskustvo koje je premijer stjecao vodeći ovdje posao jedne velike tvrtke, pretpostavka je da je dobro upoznat s gospodarskom problematikom i da će to svoje iskustvo znati iskoristiti kako bi nam svima bilo bolje.


Što je sa Slovenijom?

Poslovanjem u Sloveniji smo izuzetno zadovoljni. Potrošačke navike tamo su vrlo slične kao i u Hrvatskoj, tako da je naša ponuda prihvaćena praktički od prvoga dana. Kvaliteta proizvoda bila je presudna kad smo se pojavili, a kvaliteta je ono na čemu neprestano inzistiramo. Rezultati su sve bolji.

Nakon puštanja u pogon najveće tvornice za proizvodnju bureka, najavili ste kako vam je cilj širenje u EU i Rusiju. Jesu li vam se otvorila nova tržišta i koja?

Da. Većina naših planova je već ostvarena. Uspjeli smo neke stožerne proizvode iz svog asortimana plasirati na dosta novih tržišta. Konkretno, posebno smo ponosni na izvanredan uspjeh u dalekoj Australiji. Tamo su Mlinarovi proizvodi dostupni kupcima u većini trgovačkih lanaca. Burek se prodaje odlično. Stoga i tvornica bureka bilježi sve veću proizvodnju.

Je li burek postao najprodavaniji Mlinarov proizvod?

Točno. Burek je naš najprodavaniji proizvod. Istovremeno, on je i najrašireniji. I u maloprodaji i u veleprodaji burek zapravo vuče cijeli naš asortiman. Na većini stranih tržišta uvijek se najprije pojavi naš burek, a onda širimo ponudu proizvodima iz ostalih segmenata. Ovoga trenutka možemo reći da je burek iz naše proizvodnje dostupan potrošačima na skoro svim kontinentima.

Koliko vam u cijelom pekarskom biznisu pomažu kafići koje je Mlinar otvorio?

To je samo jedan od segmenata naše maloprodaje na kojemu intenzivno radimo. Još uvijek je udio Mlinar caffea u ukupnom broju naših prodavaonica premalen da bi više utjecao na cjelokupno poslovanje tvrtke, ali u budućnosti koncept kafića s velikom ponudom ukusnih kolača i pekarskih delikatesa doživljavamo izuzetno bitnim za ukupno poslovanje. Baš ovih dana otvaramo još nekoliko Mlinar caffea u Hrvatskoj. To je niša u kojoj se nastavljamo širiti.

Kolika je Mlinaru konkurencija u pekarskom biznisu postala koprivnička Podravka s kupnjom slovenskog Žita?

Podravka je velika i vrlo uspješna kompanija. Njezinu snagu i tržišno iskustvo nije moguće ignorirati i sigurno je da ćemo je uzeti kao vrlo ozbiljnu konkurenciju. Međutim, Mlinar je svoje planove definirao davno prije ove akvizicije i za sada se oni ostvaruju predviđenim tempom, pa nemamo razloga išta mijenjati.