BORBA ZA MERCATOR

Todorićeva 'ponuda iz snova' vrijedi još samo dva tjedna

24.10.2011 u 12:46

Bionic
Reading

Detalji iz Agrokorove ponude za Mercator pokazuju da je Todorić u partnerstvu s moćnim financijerima ovoga puta složio uvjete koje će banke i Pivovarna Laško teško odbiti. Uz premijsku cijenu od 221 eura po dionici, ponuđeni su i vrhunski uvjeti za dobavljače i zaposlene. Međutim, ovoga puta 'ponuda iz snova' vrijedi samo tri tjedna

Konzorcij na čelu s Agrokorom dao je do znanja prodavateljima da će, ako ne prihvate ponudu u predviđenom roku (ostalo je još dva tjedna), cijena biti smanjena. Svojevrsni pritisak prema prodavateljima Agrokor si može priuštiti s obzirom na to da su ostali kandidati (tri private-equity fonda) ponudili daleko manje, oko 160 eura po dionici.

Glavni agrokorov partner, fond Equity Partners u sastavu JP Morgana, spreman je u zajednički trgovački holding, koji će objedinjavati Mercator i Konzum, uložiti 450 milijuna eura. Ostali partneri (EBRD, IFC) izrazili spremnost na suradnju, ali traže dubinsko snimanje Mercatorovog poslovanja prije ulaska u posao. Uz zajedničko ulaganje u dionički kapital, Agrokor za preuzimanje Mercatora treba i 230 milijuna eura kredita za koji su pismo namjere predali Zagrebačka banka i BNP Paribas.

Vrhunski uvjeti za dobavljače i zaposlene

U budućem holdingu Agorokor bi zadržao većinski udjel od 60 posto vlasništva, a partneri bi se zadovoljili 40-postotnim udjelom. Kapital budućeg holdinga iznosio bi oko milijardu i pol eura, uz znatno nižu zaduženost nego što su trenutačno zaduženi Mercator i Konzum. U Agrokoru računaju da će za preuzimanje potrošiti manje novca jer će dio postojećih dioničara Mercatora zamijeniti svoje udjele za udjele u novom holdingu.

Pored vrhunske cijene koju nudi dioničarima Agrokor je ponudio posebne pogodnosti dobavljačima i zaposlenima. Prema pisanju Financa, Mercatorovi dobavljači najmanje će tri godine imati jednake ili bolje uvjete i cijene, a Agrokor će pet godina ograničiti opseg svojih proizvoda u novom holdingu. Povećat će se broj zaposlenih na svim tržištima, a rast će i plaće i naknade zaposlenicima. U novom holdingu Mercatorov brend dobit će značajnu ulogu. Osim što će se zadržati na svim tržištima na kojima Mercator ima dominantnu poziciju, Mercatorov brend koristit će se za ulazak na nova tržišta, ponajprije tursko.

'Konzumator' u brojevima

Ako dođe do spajanja, holding s Mercatorom i Konzumom postat će najjači maloprodajni lanac u jugoistočnoj Europi sa 3.642 trgovine u devet država i konsolidiranim prihodom od 5,6 milijardi eura. Konzum dominantnu poziciju ima u Hrvatskoj (700 trgovina) i Bosni i Hercegovini (146 trgovina) a Mercator vodi igru u Sloveniji (1.000 trgovina) i Crnoj Gori (88 trgovina).

Podjednaku snagu budući partneri imaju u Srbiji gdje Mercator drži 140 trgovina, a Konzum, koji tamo posluje pod imenom Idea, ima 158 prodajnih mjesta. Mercator se već proširio na Albaniju (šest trgovina) i Bugarsku (četiri trgovine), a u 2012. planira otvoriti prve dućane na Kosovu i u Makedoniji.