izvješće tvrtke Interbrand

Tehnološke kompanije zasjele na vrh svjetske ljestvice najvrednijih brendova

  • Autor: L. F./Hina
  • Zadnja izmjena 21.10.2020 12:59
  • Objavljeno 21.10.2020 u 12:59
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Anatolii Babii / Alamy / Alamy / Profimedia

Apple, Amazon, Microsoft i Google zasjeli su na vrh ljestvice najvrednijih brendova u 2020., a dominaciju tehnološkog sektora potvrdio je i rast društvenih mreža i komunikacija, pokazalo je najnovije izvješće konzultantske tvrtke Interbrand.

Apple je zauzeo prvo mjesto s vrijednošću brenda od 323 milijarde dolara, prema Interbrandovom izvješću Best Global Brands 2020. U usporedbi s prošlom godinom porasla je 38 posto.

Na drugom je mjestu Amazon s brendom vrijednim 200 milijardi dolara a na trećem Microsoft čiji brend vrijedi 166 milijardi dolara. Njihova je vrijednost poskočila 60 odnosno 53 posto, čime su se svrstali u skupinu s najvećim rastom, ističu u Interbrandu.

U skupini brendova s najvećim skokom vrijednosti nalaze se još Spotify, Netflix, Adobe, Paypal, Salesforce.com, Nintendo i Mastercard.

Među deset najvrednijih brendova svrstali su se još Samsung, Coca-Cola, Toyota, Mercedes-Benz, Mc'Donalds i Disney.

Među 100 najvrednijih prvi su se puta probili Instagram, YouTube i Zoom, a vratili su se Tesla i Johnnie Walker.

Osim što su rasli brendovi društvenih mreža i komunikacija, više od polovine brendova koji su bilježili rast ima model poslovanja zasnovan na pretplatama.

Najviše je rastao tehnološki sektor, dok je maloprodaja osjetila posljedice pandemije koronavirusa. Tako je vrijednost brendova Zara i H&M pala najmanje šest posto, a pad su bilježili i svi luksuzni brendovi, osim Hermesa.

'Covid efekt' išao je pak na ruku brendovima iz sektora logistike, poput UPS-a, FedEx-a i DHL-a, a porasla je i vrijednost brendova u sektoru plaćanja, poput PayPala, Vise i Mastercarda.

Ukupna vrijednost 100 najvrednijih brendova porasla je devet posto u odnosu na 2019. godinu, na 2.336 milijardi dolara.

Tehnološki brendovi čine gotovo polovinu vrijednosti svih brendova na ljestvici. U 2010. njihov je udio iznosio 17 posto.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!