Cijene koje se mogu mijenjati i više puta u danu – novost je koja je stigla u Hrvatsku. Prikazivanje cijena na papirnatim ili kartonskim etiketama u trgovinama uskoro bi tako moglo otići u prošlost. Sve se više zemalja okreće digitalnim, odnosno elektroničkim etiketama, pa tako i naši trgovci
Akcijske cijene, redovne ili ograničene – svima je zajedničko jedno: napisane su na papiru.
Internet je pun objava kupaca u SAD-u ili zapadnoj Europi koji su u nevjerici gledali kako se cijene mijenjaju i po nekoliko puta u danu. Baš to postaje i naša svakodnevica.
'Digitalne cijene već imaju neke trgovine u Hrvatskoj. To je već dugo praksa u zapadnoj Europi. Cijene se jednostavno mijenjaju nekoliko puta u danu, sukladno ponudi i potražnji. Ako pada potražnja - cijene će padati, a ako raste, cijene će rasti', pojasnila je Ana Knežević iz Udruge za zaštitu potrošača za RTL.
Konzum: 'Uveli smo digitalne cijene, ali ne s ciljem dinamičnog mijenjanja'
U Konzumu potvrđuju da su uveli ovakve oznake, no ne svuda.
'Elektroničke cijene već smo uveli u nekoliko prodavaonica i planiramo širu upotrebu te tehnologije u budućnosti, ne s ciljem dinamičnog mijenjanja cijena, koje nemamo namjeru uvoditi, već isključivo kako bismo našim zaposlenicima olakšali svakodnevni rad i kupcima omogućili još bolje iskustvo kupnje', odgovorili su iz Konzuma.
U Lidlu potvrđuju da su uveli ovakav način prikazivanja cijena, ali i da se one mijenjaju ovisno o tržištu.
'Cijene se prilagođavaju tržišnim uvjetima, uzimajući u obzir Lidlovu strategiju pružanja najboljeg omjera cijene i kvalitete', naveli su iz Lidla.
A u Kauflandu javljaju da koriste elektroničke etikete na odjelima pekarnice te voća i povrća.
Munjiza: 'Na tržnicama to rade cijeli život'
Stručnjak za maloprodaju Dragan Munjiza govori: 'Na tržnicama bake i trgovkinje rade to cijeli život. Znači, kad trebaju ići kući, da ne nose nazad grincajg, spuste cijenu. Isto tako, u trgovinama imate pri kraju radnog dana da se cijene smanje kako ono što ostane ne bi otišlo u otpad.'
'To je svijetla budućnost za nas potrošače i morat ćemo biti pažljivi, a ako smo doma pogledali koliko nešto košta, kad dođemo u dućan, to možda neće koštati toliko, odnosno i na plakatu ispred dućana možda bude jedna cijena, a unutra druga', ističe Ana Knežević.
Elektroničke etikete smanjuju vjerojatnost za pogreške, ali i broj zaposlenika u trgovinama, a njih, prema riječima struke, trenutačno nedostaje oko 6000.