TKO JE JEFTINIJI
Spar i Lidl u međusobnom ratu oglasima

Lidl,Spar oglas
Izvor: Screenshot / Autor: Screenshoot
Iza tih neuobičajenih oglasnih kulisa skriva se zapravo piramida kontinuiranog smanjenja potrošnje i borbe za svakoga kupca, što bi moglo potaknuti i ostale trgovce da posegnu za takvim (ne)lojalnim alatima kako bi povećali promet. Iako po turističkim brojkama u 2012. obaramo povijesne rekorde, u prvih osam mjeseci prema statistici (DZS) samo je veljača imala rast potrošnje na godišnjoj razini, piše Poslovni dnevnik

Screenshoot
Izvor: Screenshot / Autor: Screenshoot
Ostali mjeseci potonuli su u pesimizam i štednju, potrošnja je pala između 1,1 i 7,3 posto. Koliko su malo turisti kupovali kada je potrošnja u kolovozu (podaci za rujan još nepoznati) naspram srpnja rasla samo 1,3 posto? Ili možda je razvidnija obrnuta teza - Hrvati su toliko drastično srezali potrošnju da je oporaviti nije moglo ni 3,05 milijuna turista koji su u kolovozu ostvarili 21 milijun noćenja.
Na ovome malom tržištu u kolovozu 2012. natiskalo se više od 7,5 milijuna glava, a promet u trgovini u odnosu na kolovoz 2011. bio je manji 3,2 posto. Statistika otkriva još porazniji detalj - kolovoz 2012. u usporedbi s cjelogodišnjim prometom iz 2005. donio je potrošnju veću tek dva posto!
Ako se Spar i Lidl, dva renomirana trgovačka lanca iza kojih stoje kapitalno moćne matice, takvim oglasima "tuku" za kupce, što je sve moguće očekivati sljedećih mjeseci u tržišnoj utakmici? DZS je objavio još neke alarmirajuće podatke.
Prosječna potrošnja po kućanstvu pala je sa 76.188 kuna iz 2009 na 74.941 kunu u 2011. Godišnje za hranu i pića hrvatska obitelj u prosjeku potroši 23.735 kuna, na odjeću i obuću još 4493 kune.
Niz godina u istraživanjima raznih Shopping Monitora kupci su Spar ocjenjivali izvrsnim. Nedavno je objavljeno i istraživanje Herkalee po kojem su od kupaca prepoznati kao najbolji po kvaliteti usluge.
'Od početka godine intenzivno radimo na tome kako bi kupci Spar prepoznali i kao najpovoljniji po cijenama. Upravo je svrha ove kampanje naglasiti našu cjenovnu agresivnost i pokazati da smo spremni garantirati diskontne cijene 340 proizvoda domaćih i stranih brendova", pojašnjavaju u Sparu motiv za oglas. I za sljedeću godinu, ističu, jamče nastavak politike agresivnih akcijskih cijena i nove investicije u razvoj prodajne mreže.
Tijekom svih šest godina koliko posluju u Hrvatskoj, podsjećaju u Upravi Lidla, njihov je osnovni cilj bio nuditi kvalitetne proizvode po najnižoj cijeni.
'Kupci su to prepoznali, a iznimnu nam je čast, zadovoljstvo i priznanje da smo u tome uspjeli učinila konkurencija. Zahvaljujemo im što su cijene proizvoda u Lidlu Hrvatska postavili kao mjerilo povoljnih i niskih cijena te nam na taj način odali priznanje za dugogodišnji rad i trud', kažu u Lidlu.