Borzan o kvaliteti proizvoda

'Smjernice Europske komisije su tek flaster na otvorenu ranu!'

  • Autor: I. Ba.
  • Zadnja izmjena 11.10.2017 15:05
  • Objavljeno 11.10.2017 u 15:05
Hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan

Hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Christian CREUTZ

Europska komisija planira uložiti dva milijuna eura u razvoj metodologije za usporedbu kvalitete proizvoda na zajedničkom tržištu, a nacionalnim vlastima su poslane i takozvane smjernice kako prepoznati slučajeve koji krše postojeću legislativu

Potaknulo je to na raspravu u Odboru za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta i hrvatsku eurozastupnicu Biljanu Borzan koja je nedavno pred tim odborom predstavila i rezultate svojeg istraživanja o nizgled sličnim proizvodima u Hrvatskoj i Njemačkoj. 

'Ovo je prvi dokument koji je Europska komisija napravila na ovu temu. Postignuće je što se napokon počelo konstruktivno djelovati. Nažalost, Smjernice su nedovoljno ambiciozne. Uz to, i dalje se forsiraju razlike samo kod hrane, a svojim sam istraživanjem dokazala da razlike postoje i kod neprehrambenih proizvoda, u ovom slučaju deterdženata. Da sam imala više novaca, istražila bih i druge kategorije proizvoda na koje mi se potrošači žale poput automobila, kućanskih aparata i slično', rekla je Biljana Borzan.

Smjernice Europske komisije govore kako se problem može riješiti unutar postojeće legislative, poručuju iz Ureda ove hrvatske europarlamentarke. No, Borzan tvrdi kako su joj pristupili neki proizvođači kod kojih je pronašla razlike u kvaliteti proizvoda koje plasiraju i do detalja joj objasnili na koji način se izmiču postojećim zakonima o nepoštenoj poslovnoj praksi.

'Proizvođači se u postojećem zakonodavnom okviru snalaze kao riba u vodi. Potrebno je što prije ispitati učinke ovih Smjernica. Nisam optimistična i mogu vam odmah reći da će zaključci biti da trebamo promijeniti zakone. Ove smjernice su tek flaster na otvorenu ranu' zaključila je Borzan.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi