LOŠA PRVA DVA MJESECA

Prodaja avionskih karata u 2009. pala 27 posto

  • Autor: Hina
  • Zadnja izmjena 14.04.2009 12:12
  • Objavljeno 14.04.2009 u 12:12
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Hrvatskih 89 putničkih agencija koje imaju licencu Međunarodne udruge zrakoplovnih prijevoznika- IATA za prodaju zrakoplovnih karata prošle su godine prodale 292,5 tisuća tih karata ili 8,6 posto više nego u godini prije, a ukupno je od te prodaje ostvareno gotovo 600 milijuna kuna prometa odnosno 6,25 posto više.

S takvim pokazateljima prodaje zrakoplovnih karata prošla je godina u Hrvatskoj bila rekordna, ocjenjuju iz Udruge hrvatskih putničkih agencija-UHPA čije članice imaju licencu IATE i koja je obradila podatke IATA-Hrvatska o tom prometu.

Naglašavaju pritom da će se takvi rezultati teško ponoviti ove godine, jer je već u prva dva mjeseca ove godine zabilježen, kako kažu, veliki pad te prodaje od 27 posto u odnosu na iste mjesece prošle godine.

Iz UHPA-e ističu i činjenicu da su od 2005. do 2008. prosječne cijene zrakoplovnih karata bilježile stalni pad, uz istodobni porast prodanih karata i ostvarenog prometa od te prodaje. I ove se godine može očekivati pad cijena karata, ali s obzirom na krizu teško je vjerovati da će se ostvariti porast prodaje i prometa u odnosu na 2008.

Prošle godine prosječna cijena zrakoplovnih karata bila je 2.047,26 kuna, što je u odnosu na cijenu iz 2007. bio pad za 2,15 posto. U odnosu pak na 2005. ta je cijena smanjena za 11,5 posto. Slična je situacija i ako se promatra prosječna cijena karata u eurima, ali uz nešto manji pad, odnosno ta je cijena prošle godine iznosila 283,43 eura, što je bilo 0,62 posto manje nego u godini prije.

Vezano uz ostvareni prihod od prodaje tih karata iz UHPA-e napominju da je od ukupnih lanjskih 600 milijuna kuna najveći dio, 89,7 posto ili 538,6 milijuna kuna ostvaren (plaćen) gotovinom, što je u odnosu na godinu prije porast od gotovo 7 posto. Znatno manji porast od 0,40 posto ostvaren je kod preostalih 60,2 milijuna kuna koji je ostvaren plaćanjem karticama.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi