PREVELIKA DAVANJA

Prijevoznici traže smanjenje troškova poslovanja

  • Autor: tportal.hr/Hina
  • Zadnja izmjena 31.03.2010 14:41
  • Objavljeno 31.03.2010 u 14:35
kamion

kamion

Izvor: tportal.hr / Autor: arhiva

Ceh prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK) traži od nadležnih institucija smanjenje troškova poslovanja kako bi hrvatski prijevoznici podigli konkurentnost i spremno dočekali ulazak Hrvatske u Europsku uniju, rekao je predsjednik Ceha prijevoznika HOK-a Vladimir Celiščak na današnjoj konferenciji za novinare uoči Trećeg susretu prijevoznika HOK-a

Troškovi prijevoznika stalno se povećavaju, posla je sve manje i sve se teže naplaćuje pa sve veći broj prijevoznika otpušta dio zaposlenih, a neki i zatvaraju obrte, kaže Celiščak.

Prema njegovoj ocjeni, suradnja prijevoznika s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture se poboljšava, a rezultati su, primjerice, popust od 20 posto u plaćanju cestarine tijekom cijele godine, povećan broj inspekcija rada neovlaštenih prijevoznika i sufinanciranje kupnje Euro 5 vozila.

Najveći problemi prijevozništva su, kaže Celiščak, naplata obavljenih poslova, rad na crno, nelojalna konkurencija, visoki troškovi carinjenja robe, niske cijene prijevoza te nedostatak dozvola za obavljanje djelatnosti u inozemstvu.

Prijevoznici se žale i na prevelika davanja županijskim upravama za ceste, nedostatnu zaštitu malih brodara kod kabotaže i naplate goriva te na sve rašireniju pojavu ilegalnih taksi prijevoznika.

Ta je pojava, prema riječima predsjednika Sekcije taksi prijevoznika pri Cehu prijevoznika HOK-a Jurja Šnidarića, uzela toliko maha da legalni taksisti uz nju jedva preživljavaju.

Predsjednik Sekcije prijevoza putnika Mario Pražen istaknuo je da u posljednje vrijeme legalnim prijevoznicima velike probleme čine vlasnici kombi vozila koji ilegalno obavljaju prijevoz putnika, pa i u toj djelatnosti cvjeta rad na crno.

Valter Grubica iz Sekcije brodara smatra da brodari ne bi trebali u cijeni goriva plaćati naknadu za ceste te da bi morali imati iste pogodnosti pri kupnji goriva kao i ribari.

Grubica je zadovoljan s postignutim prijelaznim razdobljima za kabotažu koja su dogovorena s Europskom komisijom i koja traju do kraja 2016. za obalni linijski prijevoz te do kraja 2014. za poludnevna kružna putovanja.

Po isteku prijelaznih razdoblja dolazi strana konkurenciju, no tijekom njih domaći brodari imat će priliku obnoviti flotu, smatra Grubica.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi