vizija martine dalić

Podravka objavila strategiju do 2025.: Branit će tržište, ulagati u tehnologiju, ali spremaju i akvizicije od dvije milijarde kuna

09.06.2021 u 15:12

Bionic
Reading

Nadzorni odbor Podravke dao je suglasnost za Strateški plan Grupe za razdoblje 2021.- 2025. Prilikom izrade Strategije analizirano je trenutačno stanje, povijesni podaci, kao i vanjsko okruženje Grupe Podravka. Strategija obuhvaća obje divizije Grupe Podravka, Prehranu i Farmaceutiku (Belupo) kroz tri razvojna stupa - usmjerenost na odabrana tržišta i proizvodne kategorije, povećanje učinkovitosti poslovanja kroz tehnološku modernizaciju i digitalnu transformaciju proizvodnih i logističkih procesa te akvizicije

U narednom razdoblju cilj je Grupe Podravka biti još bliže svojim potrošačima kako bi širokim izborom visokokvalitetnih proizvoda ostala njihov pouzdani partner u savladavanju izazova suvremenog načina života. Osnovna poruka kojom će se Grupa Podravka voditi u sljedećem razdoblju provodeći usvojenu Strategiju jest 'Znanjem i srcem do ukusne hrane i dobrog zdravlja za naše potrošače'.

Prehrambena divizija Grupe Podravka u narednom će razdoblju staviti naglasak na razvoj proizvoda i inovacija u proizvodima i ambalaži koje će biti usmjerene na povećanje dostupnosti Podravkinih proizvoda te njihovu prilagodbu potrebama i životnim navikama različitih skupina potrošača. Budući ubrzan rast i razvoj divizije Prehrana bazirat će se na kategorijama proizvoda s većim izvoznim potencijalom kao što su dodaci jelima, juhe i pekarstvo te usmjerenosti na bogatija i potentnija tržišta u zapadnoj i srednjoj Europi.

  • +8
Martina Dalić u Podravci Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Nikola Wolf/Podravski

Kada je riječ o hrvatskom tržištu, odnosno tržištima regije Adria, navedena će tržišta i u sljedećem razdoblju biti dominantna te će fokus, osim na daljnji rast, biti na očuvanju visokih tržišnih pozicija. Ovakvim strateškim pristupom očekuje se znatnije povećanje udjela tržišta zapadne i srednje Europe u ukupnim prihodima od prodaje.

Provođenjem definiranih mjera za podizanje učinkovitosti prodaje, primjerice otvaranjem novih kanala prodaje i snažnijom prisutnošću u gastro segmentu, potom povećanjem učinkovitosti proizvodnje uz kvalitetnije upravljanje ljudima, procesima te daljnjom tehnološkom modernizacijom i digitalizacijom proizvodnih i logističkih procesa osigurat će se podizanje učinkovitosti na znatno višu razinu.

Vrijedi istaknuti kako je za provođenje koncepta Lean 4.0 kao pilot-projekt odabrana Tvornica juhe i Vegete, a nakon toga namjera je uspostaviti navedeni koncept unutar svih proizvodnih jedinica. Povećanjem samodostatnosti vlastitom poljoprivrednom proizvodnjom i jačanjem kooperacije Podravka će u sljedećem petogodišnjem razdoblju doprinijeti smanjenju ovisnosti o uvozu i stabilno upravljati rizicima u primarnom dijelu lanca opskrbe, jačajući lidersku poziciju i konkurentnost.

U dijelu koji se odnosi na akvizicije Strategija definira kriterije za razmatranje i odabir predmeta akvizicije. Ključno je istaknuti kako je namjera Grupe Podravka da putem mogućih akvizicija u diviziji Prehrane osnaži svoju prisutnost i tržišni položaj na tržištima i u kategorijama koji su u fokusu daljnjeg ubrzanog razvoja.

Grupa Podravka će, u okviru usvojene strategije poslovanja, aktivno raditi i na uspostavljanju naprednije funkcije upravljanja ljudskim resursima radi postizanja odgovarajuće strukture i daljnjeg unapređenja statusa zaposlenika. Druga divizija Grupe Podravka, Farmaceutika (Belupo), u sljedećem će razdoblju staviti fokus na snažniji rast na međunarodnim tržištima, uglavnom srednje i istočne Europe, širenje portfelja s proizvodima u dodatnim anatomsko-terapijsko-kemijskim (ATK) skupinama te snažniji rast domaćeg tržišta uvođenjem novih proizvoda.

Rast će biti snažno potaknut lansiranjem novih molekula u receptnom i bezreceptnom programu. Strategija predviđa ubrzanje procesa razvoja proizvoda farmaceutskog dijela kompanije optimizacijom ključnih procesa i uspostavljanjem čvršćih smjernica za praćenje učinkovitosti.

Optimizacijom učinkovitosti u nabavi te proizvodnim i logističkim kapacitetima radit će se i na poboljšanju operativne učinkovitosti poslovanja. Kada je riječ o anorganskom rastu divizije Farmaceutika, kompanija želi biti aktivan sudionik i proaktivno tražiti akvizicije portfelja i proizvodna partnerstva. Provođenje usvojene Strategije podrazumijeva ulaganje oko 1,7 milijardi kuna investicija u modernizaciju i digitalizaciju proizvodnih i logističkih procesa, oko 1,4 milijarde kuna u marketing za ostvarenje organskog rasta te oko dvije milijarde kuna u akvizicije.