produljena sezona

Počela akcija 'Mjesec odmora vrijedan'; doznali smo koliko se hotela, apartmana i restorana uključilo u nju i koje se dvije destinacije najviše traže

05.10.2021 u 06:34

Bionic
Reading

Prošli petak, 1. listopada, počela je akcija Mjesec hrvatskog turizma, pomoću koje će domaći i strani gosti moći uživati u turističkom smještaju, atrakcijama i restoranima po minimalno 35 posto nižim cijenama od onih u špici turističke sezone. Upitali smo Ministarstvo, ali i aktere s tržišta kako je akcija krenula i ima li uopće interesa za produljenje sezone

U Ministarstvu koje vodi Nikolina Brnjac kažu da se do sada u akciju Mjesec hrvatskog turizma uključilo dvjestotinjak turističkih subjekata – od usluga smještaja, ugostiteljstva, kulturnih i prirodnih atrakcija do usluga aktivnog odmora i raznih organiziranih izleta.

'Prijave su i dalje u tijeku te na dnevnoj bazi bilježimo velik interes kako turističkih subjekata, tako domaćih i stranih gostiju. Za sada su turisti najviše zainteresirani za ponudu u Istri i na Plitvičkim jezerima, a vjerujemo da će im ovo biti dodatni motiv za putovanja i otkrivanje destinacija koje još nisu posjetili duž čitave Hrvatske', kažu nam iz resornog ministarstva.

Pojašnjavaju da je inicijativa samo nastavak iznimno uspješnog lanjskog projekta Tjedan odmora vrijedan, prošle godine provođenog od 16. do 25. listopada, a koji je zbog velikog interesa poduzetnika i gostiju produljen na cijeli mjesec.

'U dosadašnjem dijelu posezone bilježimo izvrsne rezultate koji nam potvrđuju da Hrvatska ima sve predispozicije postati cjelogodišnja turistička destinacija. Samo u rujnu u Hrvatskoj je ostvareno 1,9 milijuna dolazaka i 12 milijuna noćenja, odnosno 245 posto više dolazaka i 147 posto više noćenja nego u istom razdoblju protekle godine, a u usporedbi s rezultatima 2019. godine, u rujnu ove godine ostvareno je 81 posto dolazaka i 94 posto noćenja ostvarenih u rujnu 2019. godine', dodaju u Ministarstvu.

  • +31
Turisti u Dubrovniku, Makarskoj, Zadru i Šibeniku Izvor: Cropix / Autor: NIKSA STIPANICEV, IVO RAVLIC, TONCI PLAZIBAT I JURE MISKOVIC / CROPIX

Cjelokupna ponuda akcije može se pronaći na stranicama mjesechrvatskogturizma.hr te je iz nje vidljivo da pretežno sudjeluju veće hotelske kuće poput Valamara ili Maistre, nacionalnih parkova, kampova i parkova prirode, a apartmanske ponude gotovo uopće nema.

  • +14
Turisti na Hvaru Izvor: Pixsell / Autor: Ivo Cagalj/PIXSELL

Inicijativu Mjesec hrvatskog turizma kao korak u pravom smjeru pozdravlja i Boris Žgomba, direktor Unilinea, najveće domaće putničke agencije.

'Sezona je bila izvrsna, sedmi, osmi i deveti mjesec, te je ovo dobra prilika da se ona produlji i da se davateljima usluga te građanima Hrvatske ponude sve turističke usluge po povoljnijim uvjetima', rekao nam je.

Kaže da se sa strane davatelja uključilo podosta poduzetnika jer im je atraktivno ponuditi svoje usluge u terminima u kojima nema značajnog turističkog prometa i tako zaključiti godinu na najbolji mogući način. 'Sa strane poduzetnika zauzimali smo se za to da se napravi takva inicijativa te bi ona trebala postati tradicionalna', komentirao je Žgomba.

U Ministarstvu turizma otkrivaju nam da trenutno u Hrvatskoj boravi 136.450 turista, od čega je 112.323 stranih te 24.125 domaćih turista. Podsjetimo, od početka godine u Hrvatskoj je ostvareno više od 80 milijuna noćenja, što predstavlja 53 posto više noćenja u odnosu na isto razdoblje 2020. te 78 posto noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine, što je znatno više od prvotnog cilja - 60 posto rezultata iz rekordne 2019.

  • +11
Dubrovnik: Turisti u razgledavanju stare gradske jezgre Izvor: Pixsell / Autor: Grgo Jelavic/PIXSELL