NELOJALNA KONKURENCIJA

Pčelari traže uvođenje reda na tržištu

  • Autor: tportal.hr/Hina
  • Zadnja izmjena 03.02.2009 13:43
  • Objavljeno 03.02.2009 u 13:45
pčele, košnica, med

pčele, košnica, med

Izvor: tportal.hr / Autor: arhiva

HUP Koordinacija tvrtki pčelarske proizvodnje, trgovine i distribucije traži od Vlade, Ministarstva poljoprivrede i Državnog inspektorata poduzimanje hitnih mjera kako bi se uveo red na tržište meda

Kako su istaknuli članovi Koordinacije na današnjoj konferenciji za novinare, na pčelarskom tržištu vrijednom oko 240 milijuna kuna vlada nered, do te mjere da se prodaju i patvoreni proizvodi

Mišljenja su kako je nužno regulirati stanje na tržištu meda koje zbog nelojalne konkurencije i sive ekonomije narušava ugled hrvatskog pčelarstva, indirektno utječe na ukidanje radnih mjesta, a posve direktno zakida potrošače i državni proračun u iznosu od 40 milijuna kuna.

Prema riječima Ivana Bračića, člana HUP-Koordinacije tvrtki pčelarske proizvodnje, trgovine i distribucije, hrvatsko pčelarstvo od 90-tih godina bilježi rast zahvaljujući potporama Vlade i jedinica lokalne i područne samouprave, a o kvaliteti domaćeg pčelarstva govori činjenica da je Hrvatska od uvoznice postala izvoznica pčelinjih proizvoda. Bračić je taj rast pčelarstva ilustrirao podacima da je 90-tih bilo 65.000 pčelinjih zajednica, a prošle godine 255.000, broj pčelara porastao je sa 6.200 na 12.000, a proizvodnja meda povećana je sa 1.200 tona, na 6 do 7.000 tona

Upozorio je kako pčelarsko tržište, vrijedno 240 milijuna kuna, bilježi porast nelojalne konkurencije, na tržištu se bez kontrole kvalitete i bez plaćanja poreza proda 3.500 do 5.000 tona meda, oko 100 tona satnih osnova, oko 80 posto veterinarskih lijekova za pčele, na stotine tisuća litara medice i sličnih pića te preko 60 posto repro materijala za potrebe pčelarstva, pa su time kvazi pčelari i kvazi tvrtke postali dominantni trgovci spomenutim robama.

Bračić je istaknuo kako je nužno uvesti red na tržište pčelarstva kako bi se potrošači zaštitili od patvorenog meda prisutnog u prodaji, ali i mjestima potrošnje. Naglasio je važnost edukacije pčelara i djelatnika u pčelarskim tvrtkama, ali i potrošača te kazao kako hrvatsko pčelarstvo ima perspektivu i može biti konkurentno na europskom tržištu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi