sporna praksa

Onima koji ne plaćaju račune u Britaniji su dosad prisilno ugrađivali plinska brojila na pretplatu, sad je tome došao kraj

02.02.2023 u 14:05

Bionic
Reading

Britanski dobavljač plina British Gas odlučio je do kraja zime obustaviti praksu ugradnje brojila 'na pretplatu' uz sudski nalog, nakon vala kritika da se ta praksa koristi protiv najugroženijih skupina građana

Britanski regulator za energiju Ofgem najavio je prošlog tjedna istragu u energetskom sektoru zbog naglog rasta broja kućanstava s brojilima 'na pretplatu' koja im ograničavaju potrošnju. Nakon što potroše količinu na koju su se 'pretplatili', građani ostaju bez energije sve dok ponovno ne uplate određeni iznos.

Vlada je upozorila dobavljače da bi trebali prestati prisiljavati kućanstva na ugradnju takvih brojila, a regulator im je poručio da će poduzeti mjere ne budu li vodili brigu o ugroženim kućanstvima. Udruga Citizens Advice procjenjuje da je prošle godine 3,2 milijuna ljudi u Velikoj Britaniji ostalo bez kredita na brojilu 'na pretplatu', odnosno po jedan svakih 10 sekundi.

British Gas objavio je u četvrtak da će obustaviti praksu prisilne ugradnje spornih brojila. Uz sudski nalog koji je British Gas pribavljao izvođači radova bili su ovlašteni ući u domove kupaca koji kasne s plaćanjem računa i ugraditi im brojila „na pretplatu”. Dio potrošača kojima su ugrađena brojila 'na pretplatu' spada u ranjive skupine građana, piše The Times, navodeći primjere majke s jednomjesečnom bebom, žene s psihičkim problemima i majke kćeri s invaliditetom.

Britanski ministar gospodarstva Grant Shapps rekao je da je „užasnut” tom praksom, poručivši da će se vlada sastati s matičnom kompanijom British Gasa Centricom kako bi utvrdili uzrok „urušavanja sustava”. Centrica je priopćila da će obustaviti ugradnju brojila „na pretplatu” uz sudski nalog do kraja zime. Dodali su i da istražuju navode The Timesa, svaljujući krivnju na izvođače radova i proglašavajući optužbe na svoj račun „neprihvatljivima”.

  • +2
Plinski štednjaci Izvor: Profimedia / Autor: valentyn semenov / Alamy / Alamy / Profimedia

Cijene energije u Britaniji naglo su skočile ove zime i neki građani ne uspijevaju podmirivati računa ni uz vladinu pomoć. Izvršni direktor Centrice Chris O'Shea rekao je da je zaštita ugroženih kupaca prioritet, upozorivši ipak da problem visokih računa moraju zajedno rješavati vlada i energetski sektor.